Forum

Nowe autobusy dla SPA Dąbie

wysłane przez (użytkownik usunięty)

A wiadomo, jakie firmy są wstępnie zainteresowane owym przetargiem???? A swoja droga to wielkie ukłony w stronę dyrekcji i rady nadzorczej SPAD-u. Aby tak dalej.

wysłane przez konjo  4

dyrdus napisał(a):

> A wiadomo, jakie firmy są wstępnie zainteresowane owym > przetargiem????

Jeżeli w warunkach przetargu zostanie zapisana zgodność z posiadanym taborem... czytaj silnik MAN-a to chyba wiadomo, które dwie się zgłoszą.

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Jeżeli w warunkach przetargu zostanie zapisana zgodność z > posiadanym taborem... czytaj silnik MAN-a to chyba wiadomo, > które dwie się zgłoszą.

Jeżeli tak to już po zgadywankach. Miejmy nadzieje ze tak zrobią ze nie będą za dużo kombinować. Lepiej mięć na stanie busy kilku producentow niż kilkunastu:)taka mam dygresja.

-- Ostatnia pieśń o Wolności

wysłane przez (użytkownik usunięty)

czytaj silnik MAN-a to chyba wiadomo, > które dwie się zgłoszą.

Wiadomo, że zgłosi się wtedy tylko MAN. Solaris montuje tylko silniki Paccar(DAF), Cummins lub Iveco. MAN założył blokadę i nie sprzedaje silników Euro 4 innym niezależnym producentom autobusów.

wysłane przez konjo  4

oderman napisał(a):

> Wiadomo, że zgłosi się wtedy tylko MAN. Solaris montuje tylko > silniki Paccar(DAF), Cummins lub Iveco. MAN założył blokadę i > nie sprzedaje silników Euro 4 innym niezależnym producentom > autobusów.

Jak BVG go "ładnie" poprosiło to zdaje się, że sprzedał... jak widać duży może więcej.

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Jak BVG go "ładnie" poprosiło to zdaje się, że sprzedał... > jak widać duży może więcej.

Poniżej cytat z wypowiedzi pana Krzysztofa Olszewskiego dla Infobusa:

InfoBus: W tym roku zrealizujecie dostawę autobusów dla BVG Berlin z silnikami DAF. To dość nieoczekiwany zwrot akcji K.O. Dokładnie. Ale jest to efekt polityki MAN-a, który konsekwentnie odmawiał nam dostaw silników, które chciał Berlin. W końcu cierpliwość BVG się wyczerpała i zamówili jednostki DAF. Proszę sobie wyobrazić, że kilka tygodni temu dostaliśmy sygnał z Monachium, że zmieniła się polityka MAN dotycząca działalności poszczególnych spółek i dział silników jest gotowy realizować nasze zamówienia. Niestety ta decyzja została podjęta trochę za późno i teraz, aby homologować pojazd z nowym silnikiem MAN musimy poczekać na wyprodukowanie czujników do systemu kontroli OBD 2, które pojawią się na rynku dopiero w październiku 2007 r. Także realnie patrząc pierwsze Solarisy z jednostkami MAN Euro 4 opuszczą fabrykę dopiero na początku 2008 r. Generalnie jest to dobra informacja przede wszystkim dla niemieckich przewoźników, którzy często zamawiali leżące silniki MAN, ale myślę, że i część polskich przewoźników będzie zadowolona. Podsumowując, obecnie montujemy jednostki napędowe spełniające normę Euro 4 firm DAF i Cummins, natomiast silniki Euro 5 –z firmy DAF. Natomiast nie stosujemy silników IVECO, gdyż koncern nie dostarcza ich jeszcze do niezależnych producentów w całej Europie

wysłane przez Phobos 17

dyrdus napisał(a):

> A wiadomo, jakie firmy są wstępnie zainteresowane owym > przetargiem????

Tak tak, jasne. Może jeszcze podać ci szczegółowe wyniki przetargu, datę przyjazdu, rozpoczęcia eksploatacji oraz brygady, na których autobusy zadebiutują?

-- "Jak mają być światła, to u nas zrobią światła, to będzie źle" - MC

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez t105n  49

Phobos napisał(a):

> Tak tak, jasne. Może jeszcze podać ci szczegółowe wyniki > przetargu, datę przyjazdu, rozpoczęcia eksploatacji oraz > brygady, na których autobusy zadebiutują?

Za mało! Jeszcze numery boczne i numery VIN ;->

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Phobos napisał(a):

> Tak tak, jasne. Może jeszcze podać ci szczegółowe wyniki > przetargu, datę przyjazdu, rozpoczęcia eksploatacji oraz > brygady, na których autobusy zadebiutują?

Nie. Nie potrzebuje takich informacji. Tylko wydawało mi się ze jak od kilku ładnych miesięcy się mówi o tym ze SPAD będzie kupował nowe busy. To samo się nasuwa. Czy nie ma jakiś ruchów ze strony producentów busów? I tylko takich informacji chciałem.

-- Ostatnia pieśń o Wolności

wysłane przez Phobos 17

> To samo się nasuwa. Czy nie ma jakiś ruchów ze strony > producentów busów? I tylko takich informacji chciałem.

No ale co my mamy ci na tak bezsensowne pytanie odpowiedzieć? Równie dobrze możesz się mnie zapytać który z rosyjskich polityków będzie kandydował na urząd prezydenta Federacji Rosyjskiej w 2008 roku, bo przecież nie od dziś wiadomo, że wówczas kończy się kadencja Putina.

-- "Jak mają być światła, to u nas zrobią światła, to będzie źle" - MC

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez konjo  4

Phobos napisał(a):

> Tak tak, jasne. Może jeszcze podać ci szczegółowe wyniki > przetargu, datę przyjazdu, rozpoczęcia eksploatacji oraz > brygady, na których autobusy zadebiutują?

Jakbyś wiedział na których zadebiutują i dlaczego będzie to 65 i 84 to chętnie. :> Spekulować sobie nie można? Przecież łatwo przewidzieć, kto będzie zainteresowany, a i za pewne kto wygra... Pomyślmy: Scania, Volvo i Evobus nie przejdą kryteriów cenowych sądząc po przetargach w innych miastach. Irisbus oznacza wejście w eksploatacje silników Iveco, na Jelcza spuszczamy zasłonę milczenia, Autosan to nie ta nisza rynkowa... co nam zostaje? Dwóch obecnych już producentów + Solbus, ewentualnie czeski SOR... Nie spodziewałbym się tych dwóch ostatnich, więc wybór jest prosty. No chyba, że wiesz coś o planowanej ofensywie MAZ-a na Polskę. Rewelacji bym się nie spodziewał i nie musisz się unosić, producenci dobrze wiedzą, kto jest mile widziany w danym mieście i pod kogo pisze się specyfikację. Volvo jakoś się nie kwapi do odnowienia współpracy, bo tak jakby dostało prztyczka w nos.

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

[ciach]

Wyjaśnijmy sobie coś. To, że specyfikacja może delikatnie sugerować pewne dwie, nie wymienione z nazwy firmy, nie znaczy, jeszcze, że będą one zainteresowane, prawda? A ja - nie wiem jak ty - nie siedze w głowie władz tych firm.

-- "Jak mają być światła, to u nas zrobią światła, to będzie źle" - MC

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez konjo  4

Phobos napisał(a):

> Wyjaśnijmy sobie coś. To, że specyfikacja może delikatnie > sugerować pewne dwie, nie wymienione z nazwy firmy, nie znaczy, > jeszcze, że będą one zainteresowane, prawda?

Uhm - liderzy sprzedaży nowych busów nie będą zainteresowani... co prawda w każdym mieście walczą do ostatniej kropli krwi i przerzucają się protestami, ale w Szczecinie odpuszczą pola i dadzą wejść np. czeskiej konkurencji, a SPAD, który nie był zainteresowany Mercedesami O405GN napisze specyfikacje pod Citaro. Tak, żeby zrobić trochę śmiechu...

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

[ciach]

A to się uśmiałem... ;-P A na serio - zauważ, że do ostatniej kropli krwi walczą np. w Warszawie, gdzie jednorazowo zamawia się więcej niż takie 4 sztuki. Nie przypominam sobie, aby MAN bił się z Solarisem w czasie ostatniego zamówienia SPAD, czego efektem są nasze dwie solniczki. Granie nie warta świeczki...

-- "Jak mają być światła, to u nas zrobią światła, to będzie źle" - MC

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez konjo  4

Phobos napisał(a):

> A na serio - zauważ, że do ostatniej kropli krwi walczą np. w > Warszawie, gdzie jednorazowo zamawia się więcej niż takie 4 sztuki.

Ale ile stanowi to procentowej odnowy taboru? Patrz poniżej.

> Nie przypominam sobie, aby MAN bił się z Solarisem w czasie > ostatniego zamówienia SPAD, czego efektem są nasze dwie solniczki. > Granie nie warta świeczki...

Przy tak zapuszczonym taborze jak u nas zdobycie pierwszych zamówień pozwala zdobyć przyczółek do dalszej współpracy. Wiadomo, że jak wygra pierwsza firma i będzie 9 busów tej marki + używki to wiemy o kogo będzie chodziło w przyszłości. Tylko, że druga firma jest bardziej elastyczna, więc stanowi realnego konkurenta. Warszawa ma ok. 1600 busów to zamówienie na 80 stanowi 5% - SPAD ma 100 więc 5% procent nasuwa się samo... Wedle tego co mówisz to Stargard, Puławy czy Świnoujście to już praktycznie stracone rynki...

A jeżeli już toczymy akademicką dyskusję to przypomnij sobie co mówił Prezes w wywiadzie - nie chce mi się szukać dosłownego cytatu: liczymy na firmy z którymi już współpracujemy: MAN, Volvo, Solaris. Nie jest to wskazówka?

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

konjo napisał(a):

> Dwóch obecnych już producentów + > Solbus, ewentualnie czeski SOR... Nie spodziewałbym się tych > dwóch ostatnich, więc wybór jest prosty. No chyba, że wiesz > coś o planowanej ofensywie MAZ-a na Polskę.

MAZ'a to może i nie, ale ja wiem coś o planowanej ofensywie SOR'a, której początek zapowiadany był jakoś na drugi kwartał tego roku ;)

wysłane przez konjo  4

LLUZNIAK napisał(a):

> MAZ'a to może i nie, ale ja wiem coś o planowanej ofensywie > SOR'a, której początek zapowiadany był jakoś na drugi kwartał > tego roku ;)

SORry, ale ten sprzęt to stylistyczna porażka...

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

konjo napisał(a):

> SORry, ale ten sprzęt to stylistyczna porażka...

Czemu? :> A chociażby NB12 (jedyny model, który pasowałby do przetargu) ma taki fajny ryjek przypominający bardziej taran, czy też inny pojazd opancerzony, a jeżeli autobus :> Do tego naszym malkontentom spodobałaby się dobra wymiana pasażerska poprzez czworo drzwi (w wersji standardowej) z wejściami o wysokości 360 mm każde, oraz stosunkowo mała jak na taki autobus ilość miejsc siedzących (24 + 9 składanych w stosunku do średniej 30-35) ;) Do tego skrzynka ZF'a o 6 biegach ze zintegrowanym retarderem, silnik Iveco (tu troche problem ze spełnieniem warunku "zgodności" mógłby być), autorska przednia oś skrętna, tylna oczywiście będąca napędową to portalówka wytworzona przez voith'a, do tego Vmax = 80 kmph i "piękna", a zarazem "ergonomiczna" deska :D

wysłane przez konjo  4

LLUZNIAK napisał(a):

> Czemu? :> A chociażby NB12

SOR NB12 to jeszcze, jeszcze... ale uwaga BN12 to jest dopiero wynalazek dla porównania:

http://dopravni.net/gallery/1149454989_bn-060603-127b.jpg http://www.trolejbus.cz/sor/sor24-vozovna.jpg

W tym drugim to stylistyka jak z bombowca. ;]

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

konjo napisał(a):

> http://www.trolejbus.cz/sor/sor24-vozovna.jpg > > W tym drugim to stylistyka jak z bombowca. ;]

No kurcze - normalny Antonow z początku lat 50. Ale szkoda, że LE, a nie LF, więc raczej do nas nie zawita :/ ...a taki jest "ładny" ;) ;)

BTW - A już mielibyśmy nową markę skrzyni (allison) i tylnej osi (dana) w mieście :D

wysłane przez konjo  4

LLUZNIAK napisał(a):

> BTW - A już mielibyśmy nową markę skrzyni (allison)

Jakoś nie miałem przyjemności podróżować pojazdem z taki sprzętem na pokładzie. Ja tam bym widział Voitha dla nowych busów - w Solarkach 2551, 2552 i w Berlińczykach NL202/262 skrzynki działają całkiem przyjemnie, a i trzy biegi nie doskwierają. Nie wiem co tam Solaris montuje po wejściu E4, ale fajnie by było - jeżeli będzie założona zgodność silnikowa - żeby się pojawiły silniczki MAN-a serii D20, 10 litrów... no bo jeżeli wygra Lion's City to raczej się takie trafią. :]

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> Jakoś nie miałem przyjemności podróżować pojazdem z taki > sprzętem na pokładzie.

No w Europie są mało popularne. Ja miałem okazję przetestować jakiś stary model w niemieckim ikarusie i było całkiem całkiem... Płynność zmiany voith'a, a przełożenia ZF'a ;)

> Ja tam bym widział Voitha dla nowych busów - > w Solarkach 2551, 2552 i w Berlińczykach NL202/262 skrzynki działają > całkiem przyjemnie, a i trzy biegi nie doskwierają.

Nie no... Niech chociaż tę czwórkę mają - tymbardziej, że ostatnio ponoć Voith spuścił z tonu jeśli chodzi o ich cenę.

> Nie wiem co tam > Solaris montuje po wejściu E4,

Właśnie albo najnowsze czterobiegowe Voith'y D.5, albo te tajemnicze cuda ZF Ecomat (diabli wiedzą ile biegów i jakie przełożenia).

> ale fajnie by było - jeżeli będzie > założona zgodność silnikowa - żeby się pojawiły silniczki MAN-a > serii D20, 10 litrów... no bo jeżeli wygra Lion's City to raczej > się takie trafią. :]

Nie koniecznie :> Można się jeszcze spodziewać D0836 w wersji LOH (6,871 l) i to tak w MANach, jak i w S. ;) Swoją drogą to do Solarisów pasowałoby technologicznie :P
LLUZNIAK napisał(a):

> Nie no... Niech chociaż tę czwórkę mają - tymbardziej, że > ostatnio ponoć Voith spuścił z tonu jeśli chodzi o ich cenę.

Czwórka i owszem byłaby miła, ale znając specyfikację techniczną będzie to coś z katalogu producenta, bez udziwnień. Więc jak Voith (a takie SPAD brał nowe) to i pewnie wyjdzie trójka...

> Właśnie albo najnowsze czterobiegowe Voith'y D.5, albo te tajemnicze > cuda ZF Ecomat (diabli wiedzą ile biegów i jakie przełożenia).

Ano, DIWA 5 znalazła zastosowanie bodajże w zamówieniu na przeguby dla Krakowa. Tylko nie wiem czy nie dają jej w propozycji kompletu z mocniejszym silnikiem DAF-a. Coś się skrzaczyło na stronie Solarisa i nie mogę zajrzeć w aktualne specyfikacje. :( wrrr

> Nie koniecznie :> Można się jeszcze spodziewać D0836 w wersji LOH > (6,871 l) i to tak w MANach, jak i w S. ;) Swoją drogą to do > Solarisów pasowałoby technologicznie :P

Nie wiesz czy już się uporali z wersją stojącą tej jednostki? 280 KM leżąca trafia się w nowo zamawianych Lionsach. Jeżeli chodzi o same aspekty techniczne, to skoro wieża Solarki mieści "dwunastkę" D2866 to i chyba "dziesiątka" by weszła. ;)

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> Czwórka i owszem byłaby miła, ale znając specyfikację techniczną > będzie to coś z katalogu producenta, bez udziwnień.

Gdzieś takowe widziałem jako "drugi" zestaw, więc kto wie?

> Więc jak Voith > (a takie SPAD brał nowe) to i pewnie wyjdzie trójka...

Lepsze to niż jakaś mechaniczna, no ale... :>

> Nie wiesz czy już się uporali z wersją stojącą tej jednostki? 280 > KM leżąca trafia się w nowo zamawianych Lionsach.

Stojąca też - "ostatnio" (czyt. w tym roku) nawet poszła jakaś większa partia tego do Niemiec (gdzie nie pamiętam).

> Jeżeli chodzi o > same aspekty techniczne, to skoro wieża Solarki mieści "dwunastkę" > D2866 to i chyba "dziesiątka" by weszła. ;)

By weszła, by weszła. Bardziej mi chodziło o LC ze stojącym silnikiem, jako rozwiązaniem już występującym w SPAD'zie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

LLUZNIAK napisał(a):

> Nie no... Niech chociaż tę czwórkę mają - tymbardziej, że > ostatnio ponoć Voith spuścił z tonu jeśli chodzi o ich cenę.

A ja juz miałem nadzieję że trójbiegów już się nie robi... Pozatym czemu panikujecie że beda trójki, skoro zarówno solar jak i lew są przystosowane stnandardowo do czterobiegów :>

> Właśnie albo najnowsze czterobiegowe Voith'y D.5, albo te tajemnicze > cuda ZF Ecomat (diabli wiedzą ile biegów i jakie przełożenia).

Ecomat to dobrze znane nam skrzynie :> http://tiny.pl/dtjv

> Nie koniecznie :> Można się jeszcze spodziewać D0836 w wersji LOH > (6,871 l) i to tak w MANach, jak i w S. ;) Swoją drogą to do > Solarisów pasowałoby technologicznie :P

Yhhh juz tu pisałem, że do takiej wieży jak solara Merc pakuje 12 litrów (tu widziałem że solar tez nawet), dlatego miło by mi było jakby były dwunastki :)

-- jednym słowem - Volvo
MC napisał(a):

> Yhhh juz tu pisałem, że do takiej wieży jak solara Merc pakuje 12 > litrów (tu widziałem że solar tez nawet), dlatego miło by mi było > jakby były dwunastki :)

Bo Solar jest o tyle w gorszej sytuacji, że nie robi własnych silników, więc ma taki projekt uniwersalny co do niego pakuje i "małe" i duże silniki MAN-a, DAF-a itp. Za dużo by było zabawy i kosztów z homologowaniem innej kratownicy dla "siódemek".

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.
MC napisał(a):

> A ja juz miałem nadzieję że trójbiegów już się nie robi... > Pozatym czemu panikujecie że beda trójki, skoro zarówno solar jak i > lew są przystosowane stnandardowo do czterobiegów :>

Robi się, robi... W sumie Voith jeszcze nie tak dawno większość skrzynek na naszym rynku sprzedawał właśnie trójbiegowych (według moich obserwacji dopiero jakoś pod koniec roku coraz częściej zaczęły się pojawiać ich "czwórki").

> Ecomat to dobrze znane nam skrzynie :> > http://tiny.pl/dtjv

OMG. Dobrze mówiłem, źle myślałem ;) Pisałem o ECOmac'ie (i słusznie), natomiast pomieszały mi się grupy i resztę odniosłem do ECOlife'a (bo o tym niewiele jest info w sieci - a przynajmniej ja takowych mam mało). Dzisiaj nie mam dobrego dnia na myślenie ;)

> Yhhh juz tu pisałem, że do takiej wieży jak solara Merc pakuje 12 > litrów (tu widziałem że solar tez nawet), dlatego miło by mi było > jakby były dwunastki :)

Dla mnie to niech będzie i dziesiątka, tylko żeby była po ludzku wyciszona i posiadała elastyczną charakterystykę (no i oczywiście odpowiednio mocy ;) ).

wysłane przez TCT

Phobos napisał(a):

> Tak tak, jasne. Może jeszcze podać ci szczegółowe wyniki > przetargu, datę przyjazdu, rozpoczęcia eksploatacji oraz > brygady, na których autobusy zadebiutują?

Nie zapominajmy o dacie kasacji ;)

-- Ja chcę nowe Międzymorze!

wysłane przez t105n  49

dyrdus napisał(a):

> A swoja droga to wielkie ukłony w stronę dyrekcji i rady > nadzorczej SPAD-u. Aby tak dalej.

I wielki szacunek, że przy tak badziewnych stawkach za wozokm stać ich jeszcze na zakup nowych pojazdów.

wysłane przez Piotr

Skoro SPAK nie zdecyduje się na zakup nowych autobusów to może sprowadzą kolejne używki? :)

wysłane przez Neo 42

Rano widziałem na placu zajezdni Dąbie Mana NG272 w barwach VAG Norymberg jak stał przed lakiernią.Czyżby kolejna używka SPAD-u Czy moze SPAK-owi się zepsuł i zaciągneli go do bliższej zajezdni?

-- MAN NG272 #2254 ex 262 (Cottbusverkehr Cottbus)

wysłane przez konjo  4

MAN_2254 napisał(a):

> Rano widziałem na placu zajezdni Dąbie Mana NG272 w barwach > VAG Norymberg jak stał przed lakiernią.

VAG się pozbywał sporej partii, więc może coś jest na rzeczy, ale poczekajmy na oficjalne info. Swoją drogą to nawet Niemcy się połaszczyli i RVK Koln kupił jednego NG272 z Norymbergii. :]

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez Neo 42

Tych MAN-ów jest 3 2 z VAG Norymberg a trzeci żółto-pomarańczowy.

wysłane przez konjo  4

MAN_2254 napisał(a):

> Tych MAN-ów jest 3 2 z VAG Norymberg

Aaaaaa! Kryć się! Kanapowce z wnętrzem rodem z PKS-u atakują. A takie fajne wozy z DVB Drezden były ostatnio na sprzedaż... :(

A biało-żółty to może jakiś pogrobowiec serii NG272 z Braunschweigu? Nie chce mi się tam iść na spacer, dziś jestem za leniwy. :>

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez Bauer

konjo napisał(a):

> Aaaaaa! Kryć się! Kanapowce z wnętrzem rodem z PKS-u atakują.

Te kanapowce z Norymbergi o których mowa mają okropną tapicerkę na siedzeniach ;( Bynajmniej te SPAKowe.

-- Obejrzy to 80% użytkowników KOMISu.

wysłane przez end 52

MAN_2254 napisał(a):

> Tych MAN-ów jest 3 2 z VAG Norymberg a trzeci > żółto-pomarańczowy.

Może to SPAK kupił?, bo SPAD kupił w ostatnim czasie już dużo autobusów i jeszcze ten przetarg na nowe autobusy. Coś nie mogę w to uwierzyć, że ma aż tyle środków na to wszystko.

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez konjo  4

MAN_2254 napisał(a):

> trzeci żółto-pomarańczowy.

Ponieważ Krzysztof już zaczął to pozwolę sobie nie zaczynać nowego wątku: po drobnych poszukiwaniach - ustaliliśmy z Łukaszem, że dostarczony materiał pozwala nam dopasować ten schemat malowania do: KEVAG Koblenz. Oczywiście wymaga to potwierdzenia...

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

MAN_2254 napisał(a):

> Tych MAN-ów jest 3 2 z VAG Norymberg a trzeci > żółto-pomarańczowy.

Ja widziałem dwa :), ale pewnie jest tak jak piszesz. W istocie jeden jest zółto-pomarańczowy :), a drugi czerwony z czymś tam i miał na wyświetlaczu "B Betriebsfahrt" są to autobusy trzydrzwiowe i pozbawione blach.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Neo 42

Piotr napisał(a):

> Ja widziałem dwa :), ale pewnie jest tak jak piszesz. W istocie > jeden jest zółto-pomarańczowy :), a drugi czerwony z czymś tam > i miał na wyświetlaczu "B Betriebsfahrt" są to autobusy > trzydrzwiowe i pozbawione blach.

Trzeci w hali już stoi.

-- MAN NG272 #2254 ex 262 (Cottbusverkehr Cottbus)

wysłane przez durek1

MAN_2254 napisał(a):

> Tych MAN-ów jest 3 2 z VAG Norymberg a trzeci > żółto-pomarańczowy.

Zgadza się. NA "SPAD" przybyły cztery MAN-y NG272. Reszta informcji o tych używkach powinna sie pojawic jeszcze dzis na stronie głównej.

P.S. Kto chce fotki tych czterech MAN-ów NG272 pisać na gadu.

wysłane przez Bauer

durek1 napisał(a):

> MAN_2254 napisał(a):

> > Tych MAN-ów jest 3 2 z VAG Norymberg a trzeci > > żółto-pomarańczowy. > > Zgadza się. NA "SPAD" przybyły cztery MAN-y NG272.

No to cztery czy trzy w końcu? ;)

-- Obejrzy to 80% użytkowników KOMISu.

wysłane przez mike_1994

Bauersoon napisał(a):

> No to cztery czy trzy w końcu? ;)

Cztery bo jeden może stać w hali. :)

wysłane przez Piotr

mike_1994 napisał(a):

> Cztery bo jeden może stać w hali. :)

Albo nawet dwa w hali :)

wysłane przez Bauer

Piotr napisał(a):

> Albo nawet dwa w hali :)

Może jeszcze Urbino, co? ;)

wysłane przez Piotr

Bauersoon napisał(a):

> Może jeszcze Urbino, co? ;)

Byłoby miło ;). Jeszcze trochę i zachód zacznie sprzedawać pierwsze "Solniczki" ;).

wysłane przez durek1

Piotr napisał(a):

> Albo nawet dwa w hali :)

Tak, w hali znajduja się dwa MAN-y Ng272 2403 i 2405:)

wysłane przez konjo  4

durek1 napisał(a):

> Tak, w hali znajduja się dwa MAN-y Ng272 2403 i 2405:)

A znasz stare numery taborowe? Wiesz też który z numerków SPAD jest przypisany do żółtego/żółtych wozów? Jak masz jakieś fotki to zawsze możesz coś podesłać: mój login @mkm.szczecin.pl - chętnie byśmy obadali z LLUZNIAKIEM te pojazdy. ;]

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez durek1

konjo napisał(a):

> A znasz stare numery taborowe? Wiesz też który z numerków SPAD jest > przypisany do żółtego/żółtych wozów? Jak masz jakieś fotki to > zawsze możesz coś podesłać: mój login @mkm.szczecin.pl - chętnie > byśmy obadali z LLUZNIAKIEM te pojazdy. ;]

Starych numerów nie posaidam. Do "żółtka" przypisany jest numer 2317. Fotki juz lecą.

wysłane przez LLUZNIAK

durek1 napisał(a):

> Starych numerów nie posaidam. Do "żółtka" przypisany jest numer > 2317. Fotki juz lecą.

Dodam jeszcze, że "żółtek" jest na 99% z KEVAG/KVS Koblenz, a nie z VAG Nürnberg ;)

wysłane przez RoGaL 2

LLUZNIAK napisał(a):

> Dodam jeszcze, że "żółtek" jest na 99% z KEVAG/KVS Koblenz, a nie > z VAG Nürnberg ;)

Nawet nie na 99%, a na 100%. ;)

wysłane przez LLUZNIAK

RoGaL napisał(a):

> Nawet nie na 99%, a na 100%. ;)

Ja tam wolę mieć zawsze jakiś zapas, bo wszystkiego się można spodziewać ;) Jeszcze się okaże, że VAG kupił od KVS używkę, aby ją tydzień później nam upchnąć, a wtedy wyjdzie, że wszystkie cztery są z Nurynbergii :P

wysłane przez Administracja 0

Jakiż ten post jest bardzo związany z przetargiem na nowe autobusy...

wysłane przez leks 17

Ja ze swojej strony chcę podziękować p. Sołtysiakowi za te informacje, bo gdyby nie on nie wiedzielibyśmy o tym już teraz. Nie wiem czemu, ale dopisek do informacji został usunięty - jak zwykle nie można wkleić treści tak jak to napisał autor tylko okrajać tekst - oczywiście się nie czepiam lecz zwracam uwage, bo nie wiem co komu wadziła taka informacja kiedy często w tekstach są podziękowania dla wymienionych osób.

-- To jest Miejsce na Twoją Reklamę!

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Z tego co mi wiadomo to w polowie marca cos do Polic mialo przyjechac i nic nie słychac i nie widac.. .

wysłane przez Luke_Police  163

ABC napisał(a):

> Z tego co mi wiadomo to w polowie marca cos do Polic mialo > przyjechac i nic nie słychac i nie widac.. .

A no miało przyjechać i to około świąt Wielkanocnych. Święta się skończyły, a tu ni widu, ni słychu. Przypuszczam, że SPPK szykuje niespodziankę albo negocjuje z firmami leasingowymi. MAN-y SG313 też miały przyjechać wcześniej... Na stronie głównej SPPK była mowa o ich wejściu do eksploatacji na początku grudnia i ten początek nieco się odsunął w czasie. W związku z tym nie panikujmy, jak mówili, że coś przyjedzie, to pewnie przyjedzie tylko najwyżej z kilkutygodniowym opóźnieniem...

Technik serwisu :)

wysłane przez t105n  49

Luke_Police napisał(a):

> Przypuszczam, że SPPK szykuje niespodziankę albo negocjuje z > firmami leasingowymi.

I zdaje się, że tym razem leasingodawca jest ze Szczecina. Dzisiaj zauważyłem, że #3028 ma szczecińską rejestrację (!).

wysłane przez mike_1994

t105n napisał(a):

> I zdaje się, że tym razem leasingodawca jest ze Szczecina. > Dzisiaj zauważyłem, że #3028 ma szczecińską rejestrację > (!).

Tak samo jak 2255-2313 też w leasingu a ze szczecińską blachą. :)

-- Kosiarka z rozruchem tyrystorowym. :P I pół tysiąca postów wybiło ostatnio.

wysłane przez t105n  49

Owszem, ale w przypadku SPAD, to siedziba spółki = Szczecin i siedziba leasingodawcy = Szczecin, więc to się nie rzuca w oczy. Ba, można nawet o tym nie wiedzieć. A tu mamy szczecińską blachę na zielono-żółtym autobusie, więc to zwraca uwagę jak Legionowo (WL) i Piaseczno (WPI).

wysłane przez torwid  67

ABC napisał(a):

> Z tego co mi wiadomo to w polowie marca cos do Polic mialo > przyjechac i nic nie słychac i nie widac.. .

Może niezbyt elegancko się wyrażę, ale za tydzień Was zaspokoję :D. Jeszcze chwila cierpliwości.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Jasiek 36

A ciekawe czy w przypadku, gdy SPA Dąbie kupuje 4 nowe autobusy, to czy te autobusy będą miały monitoring. Bo z tego co pamiętam, gdy mieli kupić 2 nowe autobusy, to z artykułu bodajże w Kurierze Szczecińskim wynikało, że te 2 autobusy miały mieć monitoring.

-- Po cichu liczę na Solarisy Urbino III 12

wysłane przez Piotr

lukas napisał(a):

> A ciekawe czy w przypadku, gdy SPA Dąbie kupuje 4 nowe > autobusy, to czy te autobusy będą miały monitoring.

I klimatyzacje :> to teraz powinien być standard, a przynajmniej monitoring :). Ja też liczę na Solarisa :). Podobno Solaris ostatnio wygrał przetarg na dostawę autobusów do Dubaju :) to jest niesamowicie rozwiająca się miasto, w dodatku bardzo bogate...Byle czego nie biorą...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez konjo  4

lukas napisał(a):

> artykułu bodajże w Kurierze Szczecińskim wynikało, że te > 2 autobusy miały mieć monitoring.

Tak twierdził Pan Prezes, że nowe pojazdy mają być zabezpieczone w ten sposób. Co wyjdzie w praniu to zobaczymy.

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Zobaczymy czy to będą Solaris czy MAN.

wysłane przez konjo  4

helmut napisał(a):

> Zobaczymy czy to będą Solaris czy MAN.

Zobaczymy - pierwszą wskazówką jest czas realizacji zadania: w 2002 drugim roku autobusy miały powstać zdaje się, że poniżej 3 miesięcy, teraz jest nawet do 240 dni. Dzięki poprzedniemu zapisowi na tak krótki czas realizacji zamówienia Volvo dało sobie spokój, pomimo, że przysłało testera. Drugą wskazówką jest moc silnika, gdyby chodziło o MAN-a to lepiej by było zapisać silnik leżący o mocy minimum 280 KM. :] Solar, ani Volvo takich nie robią. Trzecią wskazówką jest wypowiedź Pana Prezesa o zainteresowaniu wyłącznie firmami z którymi już współpracują "Volvo, MAN, Solaris" - najwyraźniej z Jelczem nie chcą już współpracować. :P Jeszcze nie czytałem specyfikacji i opieram się na info ze strony głównej, ale najwyraźniej nie ma nakierowania na zgodność silnikową, co by mogło pozwolić na odejście od motorów MAN D0836. Kolejna sprawa - pytanie, kto okaże się najbardziej elastyczny "w formie leasingu finansowego w latach 2007 - 2008" i kto najbardziej zjedzie z ceną.

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

helmut napisał(a):

> Zobaczymy czy to będą Solaris czy MAN.

Patrząc na ceny pojazdów tych firm ze stojącym silnikiem to większe szanse ma ta pierwsza. Do tego MAN standardowo montuje szybkozłącze do uzupełniania sprężonego powietrza za pierwszą osią (kwestia interpretacji, czy to przód pojazdu ;) ).

Ciekawostką w specyfikacji jest sygnalizacja świetlna i dźwiękowa zamykania drzwi. Kolejny element warty zaznaczenia to motalowa obudowa kasowników (hmmm... ciekawe czy chodzi o warstwę zewnętrzna tejże obudowy :P).

wysłane przez konjo  4

LLUZNIAK napisał(a):

> Patrząc na ceny pojazdów tych firm ze stojącym silnikiem to > większe szanse ma ta pierwsza.

Też mi się tak wydaje. A jeżeli już by stanęło na tym rozwiązaniu, to ciekawe czy pojazdy zostałyby wykończone jako SU12 II czy SU12 III...

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

konjo napisał(a):

> Też mi się tak wydaje. A jeżeli już by stanęło na tym > rozwiązaniu, to ciekawe czy pojazdy zostałyby wykończone jako > SU12 II czy SU12 III...

Raczej III. II robią tylko na wyraźne rządanie ze strony zamawiającego, natomiast "liniowo" (coby nie powiedzieć taśmowo :D) robią tylko III.

wysłane przez konjo  4

LLUZNIAK napisał(a):

> Raczej III. II robią tylko na wyraźne rządanie ze strony > zamawiającego, natomiast "liniowo" (coby nie powiedzieć > taśmowo :D) robią tylko III.

No tak, ale tu rozpatrujemy hipotetyczne zamówienie ze strony firmy, która akurat posiada dwa SU12 II i chyba bardziej na rękę by było mieć wozy prawie identyczne... a zresztą jakby wstawili silnik DAF-a to i tak opadłaby mi kopara: : ]

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

konjo napisał(a):

> LLUZNIAK napisał(a):

> > Raczej III. II robią tylko na wyraźne rządanie ze strony > > zamawiającego, natomiast "liniowo" (coby nie powiedzieć > > taśmowo :D) robią tylko III. > > No tak, ale tu rozpatrujemy hipotetyczne zamówienie ze strony firmy, > która akurat posiada dwa SU12 II i chyba bardziej na rękę by było > mieć wozy prawie identyczne...

Ale nie byłoby na rękę wykonawcy, który do przetargu zapewne stanie z SU12 III :P

> a zresztą jakby wstawili silnik > DAF-a to i tak opadłaby mi kopara: : ]

Opcja ta jest dużo korzystniejsza ekonomicznie przy zakupie od stojącego silnika MAN'a, o którym gdzieś już pisałem. A może jakiś SOR, czy inny MAZ tudzież Irisbus z silnikiem Iveco? ;) (choć nie wiem, czy którakolwiek z tych firm robi busy z zabudową wieżową - muszę sprawdzić).

wysłane przez konjo  4

LLUZNIAK napisał(a):

> Ale nie byłoby na rękę wykonawcy, który do przetargu zapewne stanie > z SU12 III :P

Za pewne tak będzie + wyposażenie jak najbardziej zgodne z tym z taśmy.

> Opcja ta jest dużo korzystniejsza ekonomicznie przy zakupie od > stojącego silnika MAN'a, o którym gdzieś już pisałem. A może > jakiś SOR, czy inny MAZ tudzież Irisbus z silnikiem Iveco? ;)

MAZ robi nawet przeguby z silnikiem stojącym w sekcji A ;) to na trudne zimowe warunki, żeby nie jeździć pchaczami. Gdzieś takie cuda w necie widziałem, ale nie chce mi się szukać. A co do silników Iveco, całkiem, całkiem - fajne jednostki Jelcz od nich bierze, autobusy 10 metrowe chodzą zacnie.

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez konjo  4

"Stanowisko kierowcy ma być typu zamkniętego, zamykane na klucz."

No w końcu ktoś o tym pomyślał.

"Pojazdy mają być napędzane sześciocylindrowym silnikiem stojącym o mocy minimum 180 kW (245 KM), który musi spełniać wymagania normy emisji spalin Euro 4."

Ot i ciekawostka, jednak wybrano rozwiązanie z wieżą. :] Czyli teoretycznie jeżeli nie jest to minimum 280 KM to mogłoby się pojawić Volvo z silnikiem D9B 260 KM i Solaris III z DAF-em 255 KM.

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

konjo napisał(a):

> Ot i ciekawostka, jednak wybrano rozwiązanie z wieżą. :] > Czyli teoretycznie jeżeli nie jest to minimum 280 KM to > mogłoby się pojawić Volvo z silnikiem D9B 260 KM i Solaris > III z DAF-em 255 KM.

Volvo raczej nie konkuruje cenowo z Solarisem w tym zakresie. Liczyłbym na Solara z podanym przez Ciebie silnikiem, lub też (choć tu trochę wątpie ze względu na cenę) na MAN'a Lion's City z D 0836 LOH 51. W każdym bądź razie mam nadzieję, że do tych wozów zamontują DIWę.5, lub cokolwiek innego (Allison? - pytanie retoryczne :P) a nie ZF'a ;)

wysłane przez konjo  4

LLUZNIAK napisał(a):

> Volvo raczej nie konkuruje cenowo z Solarisem w tym zakresie. > Liczyłbym na Solara z podanym przez Ciebie silnikiem, lub też > (choć tu trochę wątpie ze względu na cenę) na MAN'a > Lion's City z D 0836 LOH 51.

Osobiście nie pokładam wielkich nadziei, że MAN zaprze się tak mocno, żeby dostarczyć konkurencyjne cenowo Lions'y specjalnie dla tak małego zamówienia. O ile dobrze pamiętam to chyba w Polsce istnieje chyba tylko 1 wóz 12 metrowy ze stojącym silnikiem ze stajni MAN-a. Ale ten eks tester kupiony przez Poznań to nawet nie był Lions... Zresztą mogę się mylić, ale wydaje mi się, że nikt Lionsów ze stojącym silnikiem w Polsce nie kupił.

> innego (Allison? - pytanie retoryczne :P) a nie ZF'a ;)

Jak priorytetem będzie cena to i model pewnie będzie podstawowy tj. jakiś ZF 4 z "niższej" półki. :>

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

konjo napisał(a):

> Zresztą mogę się > mylić, ale wydaje mi się, że nikt Lionsów ze stojącym > silnikiem w Polsce nie kupił.

Ja nic o tym nie wiem, ale w sumie to przed Policami też nikt w Polsce nie kupił NL313-15 ;) Ot porównanie, choć w tym wypadku szanse są niewielkie i specyfikacja jest raczej "pod" firmę z Bolechowa.

> Jak priorytetem będzie cena to i model pewnie będzie podstawowy > tj. jakiś ZF 4 z "niższej" półki. :>

Hmmm... Z tego co się orientuję to Solaris jako zestaw "Standardowy" ma DAF'a i DIWę.5, a na dodatek nie bardzo jest zadowolony ze wstawiania ZF'ów w razie potrzeby (przy takim samym moście o przełożeniu 6,20 dla ZF'a i VOITH'a przy tym pierrwszym wozy stają się mniej wydajne i mniej ekonomiczne).

wysłane przez konjo  4

LLUZNIAK napisał(a):

> Ja nic o tym nie wiem, ale w sumie to przed Policami też nikt w > Polsce nie kupił NL313-15 ;) Ot porównanie, choć w tym wypadku > szanse są niewielkie i specyfikacja jest raczej "pod" firmę z > Bolechowa.

Ale trzeba przyznać, że nie jest tak jednoznacznie sformułowana jak to się czasem zdarza w Polsce. :>

> Hmmm... Z tego co się orientuję to Solaris jako zestaw > "Standardowy" ma DAF'a i DIWę.5

Słusznie prawisz, oparłem się o troszeczkę dawniejsze czasy... a swoją drogą to do SU12 II w specyfikacji mieli 3 biegowego Voitha (jak u nas) albo 5 biegowego ZF. Volvo pisze, że wstawia ZF 6... za to MAN enigmatycznie pisze o 4 biegowym automacie :(

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

konjo napisał(a):

> Ale trzeba przyznać, że nie jest tak jednoznacznie sformułowana > jak to się czasem zdarza w Polsce. :>

Racja, racja... Nawet nie napisali, że szerokość ma wynieść minimum 2,55 ;)

> Słusznie prawisz, oparłem się o troszeczkę dawniejsze czasy... a > swoją drogą to do SU12 II w specyfikacji mieli 3 biegowego Voitha > (jak u nas) albo 5 biegowego ZF.

Obecnie DIWA.5 (4 biegi), lub 6 biegów ZF'a (choć to pod zamawiającego na wyraźne zlecenie ponoć).

> Volvo pisze, że wstawia ZF 6...

Si.

> za > to MAN enigmatycznie pisze o 4 biegowym automacie :(

Również DIWA.5. MAN nawiązał krótko po wejściu Lion's City bardzo bliską współpracę z Voith'em i preferują ichne produkty jeśli chodzi o skrzynie, bo w zakresie zawieszenia to jednak dalej ścisła współpraca z ZF'em. Skrzynie ZF'a tylko na wyraźne życzenie klienta, lub w przypadkach, gdy muszą ostro zejść z ceną :P

wysłane przez konjo  4

LLUZNIAK napisał(a):

> Również DIWA.5. MAN nawiązał krótko po wejściu Lion's City > bardzo bliską współpracę z Voith'em i preferują ichne produkty > jeśli chodzi o skrzynie

Ajaj, a jednak cuda się zdarzają dwaj liderzy busów LF w Polsce wybrali Voitha. :] Tak swoją drogą to ciekawe to rozwiązanie z 6 biegową skrzynią - podobnież w Policach są jakieś wozy z tym wynalazkiem. (NL283?) Jak to się sprawdza na co dzień? Nigdy nie miałem przyjemności jechać wozem z ZF 6... ma to w ogóle szanse przerzucić na wyższe biegi (5,6) przy w miarę normalnym ruchu?

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

konjo napisał(a):

> Tak swoją drogą to ciekawe to rozwiązanie z 6 > biegową skrzynią - podobnież w Policach są jakieś wozy z tym > wynalazkiem. (NL283?)

Ano są, są. 280 KM + 6 biegów + szybki most :D

> Jak to się sprawdza na co dzień? Nigdy nie > miałem przyjemności jechać wozem z ZF 6... ma to w ogóle szanse > przerzucić na wyższe biegi (5,6) przy w miarę normalnym ruchu?

Na dłuższej prostej, gdzie nie jedzie pod górkę ma. ZF 6 HP 592 niby ma takie same przełożenia jak pięciobiegowy brat + nadbieg 0,59, jednak zastosowanie innego mostu niż przy ZF 5 HP xxx pozwala wydusić z tego sprzętu niezłe przyspieszenie, a i przy dużych prędkościach nie męczy silnika (i pasażerów) wysokimi obrotami ;)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

LLUZNIAK napisał(a):

> Ano są, są. 280 KM + 6 biegów + szybki most :D

I o to chodzi.

> Na dłuższej prostej, gdzie nie jedzie pod górkę ma. ZF 6 HP 592

Na liniach SPADu tymbardziej ma. Szczególnie widziałbym takie połączenie we wszystkich wozach jeżdżących na pospiesznych.

> niby ma takie same przełożenia jak pięciobiegowy brat + nadbieg > 0,59, jednak zastosowanie innego mostu niż przy ZF 5 HP xxx pozwala > wydusić z tego sprzętu niezłe przyspieszenie, a i przy dużych > prędkościach nie męczy silnika (i pasażerów) wysokimi obrotami ;)

I to mi się właśnie w tych skrzyniach podoba - dobry kop, cisza w środku i dobre prędkości.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Słusznie prawisz, oparłem się o troszeczkę dawniejsze czasy... a > swoją drogą to do SU12 II w specyfikacji mieli 3 biegowego Voitha > (jak u nas)

Dyć nasze mają 4 biegi...

> albo 5 biegowego ZF. Volvo pisze, że wstawia ZF 6... za > to MAN enigmatycznie pisze o 4 biegowym automacie :(

czyli o skrzyni Voith'a ZFy 4-biegowe to jest hmmm przeżytek. Teraz ZF stawia na skrzynki o 6 przełożeniach (i to mi się podoba), a i producenci są raczej skłonni takie montować (vide polickie manidła z szóstkami - standardem było 5 biegów ale policom na życzenie dali 6)

-- jednym słowem - Volvo
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez konjo  4

MC napisał(a):

> Dyć nasze mają 4 biegi...

Ups! Drobna pomyłka z mojej strony między Voithem 851.3 a 854.3 - masz rację, 854.3 jest 4 biegowy, a poprzednik ma 3 przełożenia. Sorry.

> czyli o skrzyni Voith'a ZFy 4-biegowe to jest hmmm przeżytek.

Nie wiem dokładnie o co chodzi ze względu na składnie, ale domyślam się, że przy porównaniu 4 biegowego Voitha do 4 biegowego ZF uważamy z Łukaszem, że ZF to przeżytek? No cóż bardziej nam się podobają układy przeniesienia napędu firmy Voith... płynniej i rzadziej zmieniają biegi co owocuje spokojniejszą jazdą dla pasażerów, a przy dobrym zgraniu z mostem potrafią tworzyć niezłe mieszanki jak np. w naszych Solarisach czy Volvo. :]

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> > czyli o skrzyni Voith'a ZFy 4-biegowe to jest hmmm przeżytek. > > Nie wiem dokładnie o co chodzi ze względu na składnie, ale domyślam > się, że przy porównaniu 4 biegowego Voitha do 4 biegowego ZF > uważamy z Łukaszem, że ZF to przeżytek? No cóż bardziej nam się

Nie. Chodzi o to, że dzisiaj już się czwórek ZFa nie montuje właściwie nigdzie.

> podobają układy przeniesienia napędu firmy Voith... płynniej i > rzadziej zmieniają biegi co owocuje spokojniejszą jazdą dla > pasażerów, a przy dobrym zgraniu z mostem potrafią tworzyć niezłe > mieszanki jak np. w naszych Solarisach czy Volvo. :]

A to prawda, ale te skrzynie w MANach mnie nie zachwycają, a zdarzyło się że jechałem takim w którym się namiętnie zacinała (nie u nas). Mi z kolei bardziej podobają się ZFy - głównie za kopa, który po odpowiednim naciśnięciu objawia się nawet w poczciwych Volvo z Klonowica, już o tym że w wyścigu Volvo z Voith'em vs używany słabszy złom z ZFem to przeguby idą równo a solówki zdecydowanie lepiej.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez LLUZNIAK

MC napisał(a):

> Nie. Chodzi o to, że dzisiaj już się czwórek ZFa nie montuje > właściwie nigdzie.

Zgadza się.

> już o tym że w wyścigu Volvo z Voith'em vs > używany słabszy złom z ZFem to przeguby idą równo a solówki > zdecydowanie lepiej.

Kwestia dopasowania jeszcze do tego wszystkiego przełożenia mostu głównego. Albo dopasowujemy pod ekonomię, albo pod dynamikę, albo też próbujemy znaleźć złoty środek. Do tego też program swoje robi, więc takie porównanie samych skrzyń od strony praktycznej to nie bardzo chyba na miejscu jest ;) Conajwyżej można porównać przełożenia, choć tu pojawia się drobny problem z Voith'em ze względu na ich słynną hydrodynamiczną "jedynkę" o zmiennym przełożeniu :p

wysłane przez (użytkownik usunięty)

LLUZNIAK napisał(a):

> Zgadza się.

Samo tak jakoś wyszło - zaczęli montować takie mosty że ten 4 bieg to sie przy 30 włącza (vide polickie NL283 z szóstkami)...

> Kwestia dopasowania jeszcze do tego wszystkiego przełożenia mostu > głównego. Albo dopasowujemy pod ekonomię, albo pod dynamikę, albo

O ile żeby wóz ze skrzynią Voith'a szedł super trzeba dać 6,2 o tyle dla ZF bez większej szkody może być 5,7, a i vmax będzie wyższy (gdy 6 biegów) lub taki sam (gdy 5 biegów) co Voith 4 biegi.

> też próbujemy znaleźć złoty środek. Do tego też program swoje > robi, więc takie porównanie samych skrzyń od strony praktycznej to

Eee tam. Właśnie w praktyce wychodzi co i jak jest poustawiane. Czy ustawienie z NL2232201-2205 jest ekonomiczne? Toż to wogle nie ma chęci jechać (a stać go na to żeby jakoś tam szedł) Volvo? To samo - słabe trójki w wypadku Voith'a, a dwójki i czwórki w wypadku ZFa. Czasami to aż się prosi żeby jeszcze nie zmieniało a tu nie "na złość" daje kolejny bieg. Podoba mi sie ustawienie skrzyni z 2871 tu na trójce jak trzeba to i do 65 trzyma.

P.S. Jeden z kiermanów mówił mi że jak mu nie idzie Volvo z Voith'em zimą na D z przystanku ruszyć to wtedy wciska 1 i ponoć ładnie rusza (w sensie nie ślizga się już) - psychologicznie mu coś poprawia czy rzeczywiście zmienia się coś w układzie napędowym(prócz odłączenia reszty biegów co zapobiega tylko zmianom 1 - 2 - 1 - 2 itd przy ruszaniu):>

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez LLUZNIAK

MC napisał(a):

> O ile żeby wóz ze skrzynią Voith'a szedł super trzeba dać 6,2 o > tyle dla ZF bez większej szkody może być 5,7, a i vmax będzie > wyższy (gdy 6 biegów) lub taki sam (gdy 5 biegów) co Voith 4 biegi.

W sumie te piątki ZF'a tak jak napisałeś - można porównywać z czwórkami Voith'a, natomiast szóstki nie mają jako-takiej konkurencji. Z mostami to czasem można dać do tego drugiego 5,94 i też ładnie sunie.

> Eee tam. Właśnie w praktyce wychodzi co i jak jest poustawiane. Czy > ustawienie z NL2232201-2205 jest ekonomiczne?

Trafiłeś w wozy których nie znam :P

> Czasami to aż się prosi żeby jeszcze nie zmieniało a > tu nie "na złość" daje kolejny bieg. Podoba mi sie ustawienie > skrzyni z 2871 tu na trójce jak trzeba to i do 65 trzyma.

No to już raczej kwestia ustawienia progów przełączeń na zajezdni (czy tam w serwisie jeśli zajezdnia nie ma softu). Z tym przerzucaniem biegów za szybko to właśnie chodzi o ekonomię, bo przy niskich obrotach wiadomo - niższe spalanie (przynajmniej w tych silnikach).

> P.S. Jeden z kiermanów mówił mi że jak mu nie idzie Volvo z > Voith'em zimą na D z przystanku ruszyć to wtedy wciska 1 i ponoć > ładnie rusza (w sensie nie ślizga się już) - psychologicznie mu > coś poprawia czy rzeczywiście zmienia się coś w układzie > napędowym(prócz odłączenia reszty biegów co zapobiega tylko > zmianom 1 - 2 - 1 - 2 itd przy ruszaniu):>

Hmmm... Nie wrzuca wtedy dwójki więc ciśnie niemiłosiernie silnik na tej jedynce do ekstremalnych obrotów i takowe są przenoszone (warto zaznaczyć, że bardzo wydajnie - duża moc) na koła. Teoretycznie więc jest to bzdura, bo na śliskiej nawierzchni powinno się ruszać na niskich obrotach (zgodnie z naukami prawionymi na różnych kursach) :> Jednak sam zauważyłem w praktyce jak to się kilka razy wkopałem w ruszanie np. pod górkę na lodzie, że takie "palenie gumy" jest najlepszym, a czasem wręcz jedynym sposobem ruszenia w pożądanym kierunku (czyli do przodu :P ). Równie skuteczne w przypadku napędu na oś nie skrętną jest "rozbujanie" pojazdu (do tyłu - do przodu - do tyłu - do przodu) jednak nie zawsze można.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

LLUZNIAK napisał(a):

> Trafiłeś w wozy których nie znam :P

Nie masz czego żałować...

> Hmmm... Nie wrzuca wtedy dwójki więc ciśnie niemiłosiernie silnik > na tej jedynce do ekstremalnych obrotów i takowe są przenoszone > (warto zaznaczyć, że bardzo wydajnie - duża moc) na koła.

Voith'a nie znasz? To i tak trzyma na tych jedynkach do 1700rpm.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez LLUZNIAK

MC napisał(a):

> Voith'a nie znasz? To i tak trzyma na tych jedynkach do 1700rpm.

Taakk... Ciągnie na tych samych obrotach, tylko że w międzyczasie zmienia dynamicznie przełożenie :>