Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Nowe autobusy dla SPA Dąbie
To jest wątek zespolony, który powstał poprzez połączenie kilku wątków:
- Nie dwa a cztery!
- Jest ogłoszenie o przetargu
wysłane przez konjo 4
Phobos napisał(a):
> A na serio - zauważ, że do ostatniej kropli krwi walczą np. w > Warszawie, gdzie jednorazowo zamawia się więcej niż takie 4 sztuki.
Ale ile stanowi to procentowej odnowy taboru? Patrz poniżej.
> Nie przypominam sobie, aby MAN bił się z Solarisem w czasie > ostatniego zamówienia SPAD, czego efektem są nasze dwie solniczki. > Granie nie warta świeczki...
Przy tak zapuszczonym taborze jak u nas zdobycie pierwszych zamówień pozwala zdobyć przyczółek do dalszej współpracy. Wiadomo, że jak wygra pierwsza firma i będzie 9 busów tej marki + używki to wiemy o kogo będzie chodziło w przyszłości. Tylko, że druga firma jest bardziej elastyczna, więc stanowi realnego konkurenta. Warszawa ma ok. 1600 busów to zamówienie na 80 stanowi 5% - SPAD ma 100 więc 5% procent nasuwa się samo... Wedle tego co mówisz to Stargard, Puławy czy Świnoujście to już praktycznie stracone rynki...
A jeżeli już toczymy akademicką dyskusję to przypomnij sobie co mówił Prezes w wywiadzie - nie chce mi się szukać dosłownego cytatu: liczymy na firmy z którymi już współpracujemy: MAN, Volvo, Solaris. Nie jest to wskazówka?
-- No need to wrestle with your pride.
> A na serio - zauważ, że do ostatniej kropli krwi walczą np. w > Warszawie, gdzie jednorazowo zamawia się więcej niż takie 4 sztuki.
Ale ile stanowi to procentowej odnowy taboru? Patrz poniżej.
> Nie przypominam sobie, aby MAN bił się z Solarisem w czasie > ostatniego zamówienia SPAD, czego efektem są nasze dwie solniczki. > Granie nie warta świeczki...
Przy tak zapuszczonym taborze jak u nas zdobycie pierwszych zamówień pozwala zdobyć przyczółek do dalszej współpracy. Wiadomo, że jak wygra pierwsza firma i będzie 9 busów tej marki + używki to wiemy o kogo będzie chodziło w przyszłości. Tylko, że druga firma jest bardziej elastyczna, więc stanowi realnego konkurenta. Warszawa ma ok. 1600 busów to zamówienie na 80 stanowi 5% - SPAD ma 100 więc 5% procent nasuwa się samo... Wedle tego co mówisz to Stargard, Puławy czy Świnoujście to już praktycznie stracone rynki...
A jeżeli już toczymy akademicką dyskusję to przypomnij sobie co mówił Prezes w wywiadzie - nie chce mi się szukać dosłownego cytatu: liczymy na firmy z którymi już współpracujemy: MAN, Volvo, Solaris. Nie jest to wskazówka?
-- No need to wrestle with your pride.
So never mind the darkness.