Forum

Nowe autobusy dla SPA Dąbie

wysłane przez LLUZNIAK

MC napisał(a):

> O ile żeby wóz ze skrzynią Voith'a szedł super trzeba dać 6,2 o > tyle dla ZF bez większej szkody może być 5,7, a i vmax będzie > wyższy (gdy 6 biegów) lub taki sam (gdy 5 biegów) co Voith 4 biegi.

W sumie te piątki ZF'a tak jak napisałeś - można porównywać z czwórkami Voith'a, natomiast szóstki nie mają jako-takiej konkurencji. Z mostami to czasem można dać do tego drugiego 5,94 i też ładnie sunie.

> Eee tam. Właśnie w praktyce wychodzi co i jak jest poustawiane. Czy > ustawienie z NL2232201-2205 jest ekonomiczne?

Trafiłeś w wozy których nie znam :P

> Czasami to aż się prosi żeby jeszcze nie zmieniało a > tu nie "na złość" daje kolejny bieg. Podoba mi sie ustawienie > skrzyni z 2871 tu na trójce jak trzeba to i do 65 trzyma.

No to już raczej kwestia ustawienia progów przełączeń na zajezdni (czy tam w serwisie jeśli zajezdnia nie ma softu). Z tym przerzucaniem biegów za szybko to właśnie chodzi o ekonomię, bo przy niskich obrotach wiadomo - niższe spalanie (przynajmniej w tych silnikach).

> P.S. Jeden z kiermanów mówił mi że jak mu nie idzie Volvo z > Voith'em zimą na D z przystanku ruszyć to wtedy wciska 1 i ponoć > ładnie rusza (w sensie nie ślizga się już) - psychologicznie mu > coś poprawia czy rzeczywiście zmienia się coś w układzie > napędowym(prócz odłączenia reszty biegów co zapobiega tylko > zmianom 1 - 2 - 1 - 2 itd przy ruszaniu):>

Hmmm... Nie wrzuca wtedy dwójki więc ciśnie niemiłosiernie silnik na tej jedynce do ekstremalnych obrotów i takowe są przenoszone (warto zaznaczyć, że bardzo wydajnie - duża moc) na koła. Teoretycznie więc jest to bzdura, bo na śliskiej nawierzchni powinno się ruszać na niskich obrotach (zgodnie z naukami prawionymi na różnych kursach) :> Jednak sam zauważyłem w praktyce jak to się kilka razy wkopałem w ruszanie np. pod górkę na lodzie, że takie "palenie gumy" jest najlepszym, a czasem wręcz jedynym sposobem ruszenia w pożądanym kierunku (czyli do przodu :P ). Równie skuteczne w przypadku napędu na oś nie skrętną jest "rozbujanie" pojazdu (do tyłu - do przodu - do tyłu - do przodu) jednak nie zawsze można.
Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · konjo 
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · konjo 
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · Phobos
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · t105n 
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · Phobos
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · konjo 
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · Phobos
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · konjo 
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · Phobos
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · konjo 
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · konjo 
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Nie dwa a cztery! [zbaczamy z tematu] · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Nie dwa a cztery! [zbaczamy z tematu](...coraz bardziej) · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · TCT
Re: Nie dwa a cztery! · 17 lat temu · t105n 
SPAD nowe, a SPAK używane? · 17 lat temu · Piotr
NG 272 w SPAD · 17 lat temu · Neo
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · konjo 
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · Neo
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · konjo 
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · Bauer
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · end
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · konjo 
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · Piotr
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · Neo
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · durek1
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · Bauer
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · mike_1994
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · Piotr
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · Bauer
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · Piotr
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · durek1
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · konjo 
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · durek1
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · RoGaL
Re: NG 272 w SPAD (OT) · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: NG 272 w SPAD · 17 lat temu · Administracja
Podziękowania · 17 lat temu · leks
Police · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Police · 17 lat temu · Luke_Police 
Re: Police · 17 lat temu · t105n 
Re: Police · 17 lat temu · mike_1994
Re: Police · 17 lat temu · t105n 
Re: Police · 17 lat temu · torwid 
Monitoring · 17 lat temu · Jasiek
Re: Monitoring · 17 lat temu · Piotr
Re: Monitoring · 17 lat temu · konjo 
Jest ogłoszenie o przetargu · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Jest ogłoszenie o przetargu · 17 lat temu · konjo 
Re: Jest ogłoszenie o przetargu · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Jest ogłoszenie o przetargu · 17 lat temu · konjo 
Re: Jest ogłoszenie o przetargu · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Jest ogłoszenie o przetargu · 17 lat temu · konjo 
Re: Jest ogłoszenie o przetargu · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Jest ogłoszenie o przetargu · 17 lat temu · konjo 
Przetarg · 17 lat temu · konjo 
Re: Przetarg · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Przetarg · 17 lat temu · konjo 
Re: Przetarg · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Przetarg · 17 lat temu · konjo 
Re: Przetarg · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Przetarg · 17 lat temu · konjo 
Re: Przetarg (OT) · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Przetarg (OT) · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Przetarg · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Przetarg · 17 lat temu · konjo 
Re: Przetarg · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Przetarg · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Przetarg · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Przetarg (OT) · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Przetarg (OT) · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Przetarg (OT) · 17 lat temu · LLUZNIAK