Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Rozmowa z Ryszardem Tomskim o szybkim tramwaju
20 lat minęło, odkąd zespół pod kierownictwem Tomskiego opracował koncepcję Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, która dziś - po kosmetycznych zmianach - doczekała się projektu wykonawczego.
wysłane przez techno
> Nie wiem, na czym w końcu stanęło (albo czy w oigóle jest wersja > ostateczna). Niby cały czas mówi się, że SST to będzie wydłuzona linia > 8, bo ze swoim torowiskiem na Gumieńce najbardziej się do tego nadaje. > Dziwna argumentacja, ale niech będzie. Z drugiej jednak strony, na > kolejnej fali hurra optymizmu pt. Budujemy SST p[rzetoczyła się > dyskusja dotycząca "geniuszy" z Gdańska, którzyt forsowali pomysł > budowy na Basenie Górniczym drugiej pętli, osobnej dla SST, w poblizu > obecnej. Mam nadzieję, że to nie przeszło.
Ostatecznie stanęło na tym, że do końcówki w Kijewie w projekcie chcą wydłużyc 7 i 8, a ewentualnie do Turkusowej 2. W tym pierwszym projekcie pętla była wspólna. Śmiesznie by to wyglądało, by dla linii, do której obsługi wystarczyłoby 6-8 składów budowano w Kijewie nową zajezdnię tramwajową. I te składy miały wg Gdańszczan przywozić mieszkańców na Basen, po czym z tych samych peronów miały ich odbierać tramwaje z lewobrzeżnych zajezdni. To rozwiązanie może dziwić, ale jak zamierzenia były takie, by SST był autonomicznym środkiem transportu (myślano nawet o oddzielnych biletach i przekazanie w użytkowanie linii inwestorowi prywatnemu), to przesiadka jest uzasadniona. Pojawia się tylko pytanie, czy któryś z mieszkańców by na to poszedł? heheheh Bo ja bym nie poszedł.
--- Reflektor prawdy rzuci światło na ukrytych w krzakach manipulatorów!
Ostatecznie stanęło na tym, że do końcówki w Kijewie w projekcie chcą wydłużyc 7 i 8, a ewentualnie do Turkusowej 2. W tym pierwszym projekcie pętla była wspólna. Śmiesznie by to wyglądało, by dla linii, do której obsługi wystarczyłoby 6-8 składów budowano w Kijewie nową zajezdnię tramwajową. I te składy miały wg Gdańszczan przywozić mieszkańców na Basen, po czym z tych samych peronów miały ich odbierać tramwaje z lewobrzeżnych zajezdni. To rozwiązanie może dziwić, ale jak zamierzenia były takie, by SST był autonomicznym środkiem transportu (myślano nawet o oddzielnych biletach i przekazanie w użytkowanie linii inwestorowi prywatnemu), to przesiadka jest uzasadniona. Pojawia się tylko pytanie, czy któryś z mieszkańców by na to poszedł? heheheh Bo ja bym nie poszedł.
--- Reflektor prawdy rzuci światło na ukrytych w krzakach manipulatorów!
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Re: Rozmowa z Ryszardem Tomskim o szybkim tramwaju
· 17 lat temu ·
torwid (gość)
Re: Rozmowa z Ryszardem Tomskim o szybkim tramwaju
· 17 lat temu ·
techno
Re: Rozmowa z Ryszardem Tomskim o szybkim tramwaju
· 17 lat temu ·
zyx (gość)