Linia 812: (Linia Zastępcza)

[dodane 16.07.2009, g. 14:25 przez –– kajetansz, ostatnio modyfikowane: 28.08.2017, g. 17:31 przez –– jas59]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Linia 811 (linia zastępcza)Linia 820: (Linia Specjalna) »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...


Linia 812 na rondzie Giedroycia 8 kwietnia 2008 roku
Mimo bardzo dobrego otablicowania padały pytania: "Gdzie ten autobus jedzie?"
Mimo bardzo dobrego otablicowania padały pytania: "Gdzie ten autobus jedzie?"
1024x764; 228 KB
Linia 812 to linia typowo uruchamiana w celu umożliwienia dojazdu do Pomorzan, gdy zostaje zamknięta trasa tramwajowa położona w ciągu alei Piastów i Powstańców Wielkopolskich. Aczkolwiek nie tylko, gdyż raz miała za zadanie połączyć plac Sprzymierzonych z placem Kościuszki.

Odsłona I



Po raz pierwszy w historii szczecińsko-polickiej komunikacji miejskiej linia 812 pojawiła się 19 października 2006 roku. Kursowała ona w dniach od 19 października 2006 roku do 26 października 2006 roku i od 2 listopada 2006 roku do 6 listopada 2006 roku od godziny 18:30 do końca okresu kursowania na trasie PiastówPomorzany Dobrzyńska. Autobusy zawracały okrążając plac Sprzymierzonych. Powodem uruchomienia linii 812 były roboty kanalizacyjne.

Trasa: Piastów – aleja Piastów – aleja Powstańców Wielkopolskich – ulica Budziszyńska – ulica Inowrocławska – ulica Dobrzyńska – Pomorzany Dobrzyńska

Przystanki obowiązujące na trasie:

  • Piastów
  • Plac Kościuszki
  • Narutowicza
  • Szwoleżerów
  • Dąbrowskiego
  • Starkiewicza
  • Szpitalna
  • Frysztacka
  • Pomorzany
  • Budziszyńska
  • Inowrocławska nż
  • Pomorzany Dobrzyńska
Autobusy zatrzymywały się na przystankach tramwajowych, a w wypadku torowiska wydzielonego na jego wysokości.

Odsłona II



Kolejne uruchomienie linii 812 wiązało się z pracami modernizacyjnymi w stacji prostowniczej „Kordeckiego”. Miało to miejsce w niedzielę 24 lutego 2008 roku. Autobusy linii 812 kursowały tym razem na wydłużonej trasie Plac SprzymierzonychPomorzany Dobrzyńska. Tym razem autobusy zawracały przez plac Odrodzenia

Trasa: Plac Sprzymierzonych – aleja Piastów – aleja Powstańców Wielkopolskich – ulica Budziszyńska – ulica Inowrocławska – ulica Dobrzyńska – Pomorzany Dobrzyńska

Przystanki obowiązujące na trasie:

  • Plac Sprzymierzonych
  • Piastów
  • Plac Kościuszki
  • Narutowicza
  • Szwoleżerów
  • Dąbrowskiego
  • Starkiewicza
  • Szpitalna
  • Frysztacka
  • Pomorzany
  • Budziszyńska
  • Inowrocławska nż
  • Pomorzany Dobrzyńska
Autobusy zatrzymywały się na przystankach tramwajowych, a w wypadku torowiska wydzielonego na jego wysokości.

Odsłona III



Trzecie uruchomienie linii 812 miało miejsce 8 kwietnia 2008 roku. Kursowała wtedy na trasie Dworzec NiebuszewoPomorzany Dobrzyńska, a jej uruchomienie wiązało się z brakiem prądu w Szczecinie. Na tej trasie linia 812 miała zostac uruchomiona w wypadku strajku motorniczych, do którego jednak nie doszło, ale to pogoda właśnie wymusiła uruchomienie tej linii. Linia kursowała z częstością 6 minut w szczycie i 12 minut poza szczytem. Do jej obsługi skierowano autobusy z SPA Dąbie, SPA Klonowica i PKS Szczecin.

Trasa: Dworzec Niebuszewo – ulica Asnyka – ulica Kołłątaja – aleja Wyzwolenia – ulica Piłsudskiego – aleja Piastów – aleja Powstańców Wielkopolskich – ulica Budziszyńska – ulica Inowrocławska – ulica Dobrzyńska – Pomorzany Dobrzyńska

Przystanki obowiązujące na trasie:

  • Dworzec Niebuszewo
  • Boguchwały
  • Niemcewicza
  • Kołłątaja
  • Odzieżowa
  • Rayskiego
  • Plac Rodła
  • Plac Grunwaldzki
  • Plac Sprzymierzonych
  • Piastów
  • Plac Kościuszki
  • Narutowicza
  • Szwoleżerów
  • Dąbrowskiego
  • Starkiewicza
  • Szpitalna
  • Frysztacka
  • Pomorzany
  • Budziszyńska
  • Inowrocławska nż
  • Pomorzany Dobrzyńska
Autobusy zatrzymywały się na przystankach tramwajowych, a w wypadku torowiska wydzielonego na jego wysokości.

Odsłona IV



Czwarte uruchomienie linii 812 miało miejsce 16 października 2009 roku. Kursowała wtedy na trasie plac KościuszkiPlac Sprzymierzonych, a jej uruchomienie wiązało się z rozpoczęciem II etapu wymiany torowiska na placu Kościuszki. Linia kursowała z częstością 8 minut w szczycie i 12 minut poza szczytem. Do jej obsługi skierowano autobusy z SPA Klonowica, SPA Dąbie i SPPK. 19 października 2009 linia 812 po raz ostatni wyjechała w tej odsłonie.

Trasa: Plac Kościuszki (nawrót przez ulicę Sikorskiego i Rondo Ojca Siwka, lub przez aleję Piastów, ulicę Pułaskiego i ulicę Sikorskiego) – aleja Piastów – Plac Sprzymierzonych (nawrót przez aleję Piłsudskiego i plac Odrodzenia)

Przystanki obowiązujące na trasie:
  • Plac Kościuszki
  • Piastów
  • Plac Sprzymierzonych


Odsłona V



Piąte uruchomienie linii 812 miało miejsce 7 stycznia 2014 roku. Kursowała wtedy na trasie plac Szarych Szeregów - Pomorzany Dobrzyńska a jej uruchomienie wiązało się z rozpoczęciem wymiany torowiska i trakcji napowietrznej na alei Piastów na odcinku od placu Szarych Szeregów do ulicy Dąbrowskiego.

Linia kursowała z częstotliwością - w dni robocze w szczycie co 3 minuty a poza szczytem co 6 minut. W dni świąteczne do godziny 11.00 co 10 minut, później co 6 minut i wieczorem ponownie co 10 minut. Natomiast w soboty do godziny 9.00 co 10 minut a później co 6 minut. Do jej obsługi skierowano autobusy z SPA Klonowica, SPA Dąbie, SPPK i PKS.

W dni robocze obsługa linii 14 brygadami, w soboty 7 brygadami i dni świateczne też 7 brygadami.

Odsłona VI



Zmiany wprowadzono w dniach 25 - 27 marca 2017 z powodu montażu napędów rozjazdów na skrzyżowaniu Piastów i Jagiellońskiej. Wstrzymany został ruch tramwajowy na odcinku ulic Jagiellońskiej i Piastów oraz plac Kościuszki - plac Szarych Szeregów.

Na ten czas zmieniono trasy tramwajów, które kursowały objazdami. Uruchomiono po raz szósty też specjalną linie zastępczą 812. Kursowała tylko w jednym kierunku. Jeździła na trasie:

Plac Kościuszki — aleja Piastów — Pułaskiego — Sikorskiego — plac Kościuszki — aleja Piastów — plac Szarych Szeregów — Piłsudskiego — Plac Szarych Szeregów.

na podstawie wiedzy własnej i informacji zawartych w serwisie Komis opracował Kajetan Szmuciński



Patrz także: Pętla tramwajowa Pomorzany

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)