Forum

Rdzewiejący "Helmut" stoi w zajezdni Pogodno. Obok...

zdjęcie
Rdzewiejący "helmut" stoi w zajezdni Pogodno. Obok rozebrany #230

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Ja też jemu zrobiłem zdjęcie, ale oprócz niego mam jeszcze parę innych zdjęć: -105NA #011 (NAUKA JAZDY) -105NA 720+701 -4N #023 -4N #001 -Moderus Alfa 507+508 -Pesa Swing #806 -N #167 -4N #216N

Podczas zwiedzania Zajezdni z przewodnikiem porobiłem parę kolejnych zdjęć: -4N #027 -GT6 #915 -Tatra T6A2D #230 -doczepa 4ND -102NA #604 -4N #114 -złomowany skład 105NA 705+689

P.S Mam jeszcze dwa takie pytanka: 1. Jaki numer taborowy ma doczepa 4ND? 2. Dlaczego tatra T6A2D #230 nie ma okien, siedzeń oraz kabiny?
KacperPKP napisał(a)

> 1. Jaki numer taborowy ma doczepa 4ND?

Tego niestety nie wiem.

> 2. Dlaczego tatra T6A2D #230 nie ma okien, siedzeń oraz kabiny?

Idzie do kasacji.

720+701 i #1410 - moje ulubione pojazdy w Szczecińskiej KM
KacperPKP napisał(a):

> 2. Dlaczego tatra T6A2D #230 nie ma okien, siedzeń oraz kabiny?

Jest dawcą części. Wrzuć może niektóre zdjęcia ;)Chętnie zobaczę więcej zdjęć ponieważ nie mogłem się pojawić.
KacperPKP napisał(a):

> 2. Dlaczego tatra T6A2D #230 nie ma okien, siedzeń oraz kabiny?

http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1346694400.news
KacperPKP napisał(a):

> Ja też jemu zrobiłem zdjęcie, ale oprócz niego mam jeszcze > parę innych zdjęć:

A zgodę na udostępnianie zdjęć z zamkniętego dla ogółu terenu zajezdni zdobyłeś?
Jasiek napisał(a):

> A zgodę na udostępnianie zdjęć z zamkniętego dla ogółu > terenu zajezdni zdobyłeś?

Sorry to pytanie należy zadać użytkownikowi who.
Jasiek napisał(a):

> A zgodę na udostępnianie zdjęć z zamkniętego dla ogółu > terenu zajezdni zdobyłeś?

Przy dodawaniu zdjęcia, w kroku pierwszym należy zaznaczyć:

"Oświadczam, że zdjęcie, które wysyłam, wykonane zostało zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności uzyskałem zgodę na jego publikację, jeśli wykonane zostało na terenie prywatnym lub znajdującym się pod nadzorem instytucji zajmującej się świadczeniem usług przewozowych na rzecz ZDiTM Szczecin."

Jeżeli autor nie oświadcza, nie może dodać zdjęcia.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Jasiek napisał(a):

> A zgodę na udostępnianie zdjęć z zamkniętego dla ogółu > terenu zajezdni zdobyłeś?

Zdjęcie zostało wykonane w trakcie ogólnodostępnej imprezy, podczas której nie obowiązywał żaden zakaz fotografowania.
Ja to się dziwię, dlaczego jeszcze nikt nie wrzucił obfoconej 102'jki (chociaż trudno jej było wykonać super fotkę ze względu na zbyt duże zbliżenie do Helmuta) albo czekającego na kasację składu 105'ek (snif snif).

-- 2008 & 1410

2008, 1410, 2876, 1571
riversedge_pl napisał(a):

> albo czekającego na > kasację składu 105'ek (snif snif).

Który to? :)

wysłane przez pioko17 38

A wiadomo coś na temat przyszlości widocznych na zdjęciu wagonów? Czy 230 kiedyś w ogóle jeszcze pojeździ?

wysłane przez t105n  49

pioko17 napisał(a):

> Czy 230 kiedyś w ogóle jeszcze pojeździ?

Przyjrzałeś się zdjęciu? To sam sobie odpowiesz na to pytanie. Z całego wyposażenia zostały chyba tylko 4 szyby.

-- Pesymista widzi tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi pociąg, maszynista widzi trzech idiotów na torach...

wysłane przez pioko17 38

t105n napisał(a):

> Przyjrzałeś się zdjęciu? To sam sobie odpowiesz na to > pytanie. > Z całego wyposażenia zostały chyba tylko 4 szyby.

No widzę że jest samo pudło, ale może to pudło jest w dobrym stanie i kiedyś by się wykorzystało je przy modernizacji, o ile TS takie by planował (analogicznie do KT4)

wysłane przez t105n  49

pioko17 napisał(a):

> No widzę że jest samo pudło, ale może to pudło jest w dobrym > stanie i kiedyś by się wykorzystało je przy modernizacji, o > ile TS takie by planował (analogicznie do KT4)

Prędzej zostanie wykorzystany kawałek pudła na wymianę w innym wozie po wypadku. Podobnie wykorzystywano pudła pozostałe po modernizacjach z 2000-2001 roku, np. przód #718 pochodził ze starego pudła #757.

-- Pesymista widzi tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi pociąg, maszynista widzi trzech idiotów na torach...

wysłane przez Luke_Police  163

pioko17 napisał(a):

> No widzę że jest samo pudło, ale może to pudło jest w dobrym > stanie i kiedyś by się wykorzystało je przy modernizacji, o > ile TS takie by planował (analogicznie do KT4)

Na to bym nie liczył. Nie wiem czy pamiętasz plany sprzed lat, kiedy przy zakupie drugiej partii wozów T6A2D było mówione, że 2 wagony zostaną przeznaczone na zapas części do pozostałych. W sumie tak się właśnie stało.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez paki

Luke_Police napisał(a):

  > Na to bym nie liczył. Nie wiem czy pamiętasz plany sprzed lat, > kiedy przy zakupie drugiej partii wozów T6A2D było mówione, że > 2 wagony zostaną przeznaczone na zapas części do pozostałych. W > sumie tak się właśnie stało.

Pytanie tylko, co z 237+238, który de facto miał być przeznaczony na części? Po tym zgubieniu wagonu zajezdnia bardzo niechętnie wypuszcza go na miasto. No ale w końcu mamy tak ogromne rezerwy taborowe...

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez djdark  0

paki napisał(a):

>  No ale w końcu mamy tak ogromne rezerwy > taborowe...

A nie? Całe 26 Swingów :D Plus jeszcze trochę Moderusów i parę modernizacji KT4Dt :P

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez paki

djdark napisał(a):

> A nie? Całe 26 Swingów :D Plus jeszcze trochę Moderusów i parę > modernizacji KT4Dt :P

Tja... Dziś wszystkie 26 Swingów wyjechały na rezerwy na 3 i 12 po porannym zatrzymaniu na Niebuszewie ;)

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez X

> Pytanie tylko, co z 237+238, który de facto miał być przeznaczony > na części? Po tym zgubieniu wagonu zajezdnia bardzo niechętnie > wypuszcza go na miasto.

Oj zagalopowałeś się:). Fakt ostatnio na mieście go nie widać, ale swego czasu na mieście był codziennie.

-- "Powtarzam, że jest w Polsce dwóch trenerów, którzy w układy z menedżerami nie wchodzą. Jeden to Lenczyk, a tego drugiego nazwiska nie pamiętam". (c) Orest Lenczyk


"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez Luke_Police  163

X napisał(a):

> Oj zagalopowałeś się:). Fakt ostatnio na mieście go nie widać, ale > swego czasu na mieście był codziennie.

Kiedy to było? Ja ostatni raz widziałem 237+238 na mieście dokładnie 7 lipca tego roku.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez Luke_Police  163

paki napisał(a):

> Pytanie tylko, co z 237+238, który de facto miał być przeznaczony > na części?

Podobno dzisiaj był widziany na linii 3. Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić?

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez pioko17 38

Luke_Police napisał(a):

> Na to bym nie liczył. Nie wiem czy pamiętasz plany sprzed lat, > kiedy przy zakupie drugiej partii wozów T6A2D było mówione, że > 2 wagony zostaną przeznaczone na zapas części do pozostałych. W > sumie tak się właśnie stało.

To bez sensu w ogóle włączano ten wagon do eksploatacji skoro wiadomo było że ma pójść na części. A teraz powstanie tylko dziura w numeracji, której się tak bano jakiś czas temu (gdy był problem z eNką 216) :D

wysłane przez Luke_Police  163

pioko17 napisał(a):

> To bez sensu w ogóle włączano ten wagon do eksploatacji skoro > wiadomo było że ma pójść na części.

Ooo, to według Ciebie od początku było wiadomo, że akurat ten konkretny egzemplarz się poważnie zepsuje? Ciekawa teoria.

> A teraz powstanie tylko > dziura w numeracji, której się tak bano jakiś czas temu (gdy był > problem z eNką 216) :D

Jakie to ma znaczenie? Czy którakolwiek spółka autobusowa wycofywała Jelcze M11 lub Ikarusy 280 kierując się "brakiem dziur w numeracji"? Zawsze z ilostanu wykruszały się te pojazdy, których stan był najgorszy.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez pioko17 38

Luke_Police napisał(a):

> Ooo, to według Ciebie od początku było wiadomo, że akurat ten > konkretny egzemplarz się poważnie zepsuje? Ciekawa teoria.

Mógł zostać od razu wytypowany wagon na części, a jakby w 230 coś się zepsuło to by zostało zamienione z tym niewprowadzonym do eksploatacji. ;)

> Jakie to ma znaczenie?

Żadne, po prostu nie mogę przeboleć, że się ktoś pokusił na zmianę numeru wagonu historycznego. :)

wysłane przez Luke_Police  163

pioko17 napisał(a):

> Mógł zostać od razu wytypowany wagon na części, a jakby w 230 coś > się zepsuło to by zostało zamienione z tym niewprowadzonym do > eksploatacji. ;)

Na jakiej podstawie byś ten wagon wytypował? Przecież po sprowadzeniu z Berlina wszystkie te wagony były sprawne i jeżdżące. Najwyraźniej łatwiej było wprowadzić wszystkie wagony do eksploatacji i wycofać ten wagon, z którym będą największe problemy eksploatacyjne. Nie wszystkie problemy da się rozwiązać metodą przekładki części z innych wagonów, czasem problemy może powodować element pudła wagonu lub jego instalacja, do której w niektórych miejscach nie ma dostępu.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez pioko17 38

Luke_Police napisał(a):

> powodować element pudła wagonu lub jego instalacja

Pudło czy instalację też można podmienić xD xD

wysłane przez BatiX  14

pioko17 napisał(a):

> Pudło czy instalację też można podmienić xD xD

A koszt?

wysłane przez LinX 13

pioko17 napisał(a):

> Pudło czy instalację też można podmienić xD xD

Kolega chyba nie widział jak jest poprowadzona instalacja w Kt4 / T6.

wysłane przez pioko17 38

LinX napisał(a):

> Kolega chyba nie widział jak jest poprowadzona instalacja w Kt4 / T6.

Nie sądziłem, że tak na serio to weźmiecie. ;)

wysłane przez raper99

Luke_Police napisał(a):

> Najwyraźniej łatwiej było wprowadzić wszystkie wagony do > eksploatacji i wycofać ten wagon, z którym będą największe > problemy eksploatacyjne. Nie wszystkie problemy da się rozwiązać > metodą przekładki części z innych wagonów,

Mam kilka pytań. Dlaczego TS zamiast kupować części zamienne przekłada je z innych wagonów? Czy TS kupuje części tramwajów T6? Jaka konkretna przyczyna spowodowała że tramwaj 230, który był eksploatowany w Szczecinie zaledwie 1,5 roku został zezłomowany? Ile tramwajów T6/Kt4 stoi w tej chwili poodstawianych i jest szabrowane na części?

wysłane przez paki

raper99 napisał(a):

  > Mam kilka pytań. Dlaczego TS zamiast kupować części zamienne > przekłada je z innych wagonów? Czy TS kupuje części tramwajów T6? > Jaka konkretna przyczyna spowodowała że tramwaj 230, który był > eksploatowany w Szczecinie zaledwie 1,5 roku został zezłomowany? Ile > tramwajów T6/Kt4 stoi w tej chwili poodstawianych i jest szabrowane na > części?

Bo części są drogie i trudno dostępne. Zauważ, że był okres, kiedy na EZG połowa składów Tatr miała przymusowy postój ze względu na brak części. Nikt Ci tu nie napisze, jaka była faktyczna przyczyna, bo zaraz uruchomi się pewna komórka w UM i zacznie tu i ówdzie donosić. Co do odstawionych wozów, to skoro utworzono wynalazek 1211+229, to #230 i #1212 już raczej nie ujrzymy na mieście w ruchu liniowym. Poza tym od początku było mówione, że dwa wagony będą przeznaczone na części i to właśnie ma miejsce.

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Bo części są drogie i trudno dostępne. Zauważ, że był okres, > kiedy na EZG połowa składów Tatr miała przymusowy postój ze > względu na brak części.

W takim razie nie potrafię zrozumieć decyzji o skasowaniu tak dużej ilości 105-tek po zakupie dodatkowych Tatr. Sensowna rezerwa pozwoliłaby m.in. zabezpieczyć się przed takimi sytuacjami. Do 105 części pewnie tańsze i łatwiej dostępne?

wysłane przez Jasiek 36

Pt47 napisał(a):

> W takim razie nie potrafię zrozumieć decyzji o skasowaniu tak dużej > ilości 105-tek po zakupie dodatkowych Tatr.

Nie ma miejsca na zajezdniach? Dodatkowe koszty eksploatacji? Choć oczywiście nie musieli tak szaleć. Ciekawe co będzie nim przyjadą 22 Pesy.

wysłane przez paki

Jasiek napisał(a):

  > Nie ma miejsca na zajezdniach?

To przez ten wstrętny Niemierzyn, który musiał się zlikwidować :/

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez paki

Pt47 napisał(a):

  > W takim razie nie potrafię zrozumieć decyzji o skasowaniu tak dużej > ilości 105-tek po zakupie dodatkowych Tatr. Sensowna rezerwa > pozwoliłaby m.in. zabezpieczyć się przed takimi sytuacjami. Do 105 > części pewnie tańsze i łatwiej dostępne?

W sumie to nie do mnie pytanie ;-) Ja tu jestem tylko zwykłym "narzekaczem" ;-) Po pierwsze, utrzymywanie rezerwy to są koszty (przeglądy, homologacje, itp). Po drugie, niektóre stopiątki wołały o pomstę do nieba, parę wozów było wybitnie "kolizjogennych", co narażało motorowych na niepotrzebny stres, a pasażerów na jakieś tam niebezpieczeństwo. Jak 736+737 szarpie na hamowaniu, tak 670+650 miał słabe hamulce. Po trzecie, może ktoś przeliczył się co do bezawaryjności Tatr. Po czwarte, żółtki to mimo wszystko był duży krok do przodu pod względem komfortu pracy i podróży (klima, piasecznice, sprawne ogrzewanie w obu wagonach, ciepłe guziczki, dopóki nie zamarzną). To w końcu przez warunki pracy jeden z motorowych zakończył żywot w kabinie. A po piąte, to w tym mieście robi się wszystko od d...rugiej strony. Mamy wspaniałe niskopodłogowe Swingi, których poza 7 i 8 nie ma dokąd puścić. Niedługo przyjadą kolejne 22 sztuki (całkiem przypadkiem termin dostaw wypada w 2014 roku, czytaj wybory samorządowe). Mamy XXI wiek, dostrzegliśmy, że osoby niepełnosprawne też czasem muszą wyjść na miasto, więc składamy nowiuśkie wysokopodłogowe Moderusy. W końcu niepełnosprawni zdobywają szczyty gór, bieguny, to wdrapanie się na metr z hakiem do tramwaju to bułka z masłem. No więc mamy Moderusy, zdobywamy doświadczenie, by móc modernizować/produkować tramwaje dla innych miast. Hm... Czy tylko ja zauważyłem, że przewoźnicy wolą kupować wozy z demobilu za 140-150 tys. zł niż modernizować/kupować stopiątki? Unia dała środki na modernę katówek. Można było pobajerować Niemców, zaprosić ich do współpracy, spróbować w ramach testów wstawić niskopodłogowy człon tak, aby nie tylko "wkłady" i studenci mieli dostęp do niskich wozów. Ale nie, hala ER za krótka. Niepodważalny argument, prawie jak kobiece "nie, bo nie". Matki z wózkami, chciało się mieć dzieci, to się teraz męczcie. Koniec dyskusji. Nieco ponad dwa tygodnie temu otworzyliśmy torowisko do LA. Gwoli ścisłości, przed remontem na odcinku Krasińskiego - LA wisiało ograniczenie do 20 km/h, z wyjątkiem wiaduktu kolejowego, gdzie obowiązywała "dycha". Obecnie, jak donoszą moi informatorzy, zawisło ograniczenie do 30 km/h. Także 18 miesięcy remontu, kupa kasy, ale warto było dla tych 10 km/h. Oczywiście trzeba wyprowadzić z błędu osoby, które myślały, że skończyła się era dominacji stopiątek. Czujne oko miłośnika zauważy, że od jakiegoś czasu wybrane brygady mają przydział "luksów". Teraz to pół biedy, ale przyjdzie polska jesień, spadnie deszczyk i znów ujrzymy wozy na Nowej, Niemierzyńskiej przy Technoparku czy okolicach "Św. Józefa" walczące ze śliską szyną na wzniesieniu. Zapach spalonego rozrusznika, dźwięk wywalającego stycznika, nie mogę się doczekać. Wydawałoby się, że za te pieniądze, które dostają "mądre głowy", można by oczekiwać czegoś więcej niż zwykłej "pracy na odwal się". Choć z drugiej strony, reżyserów tej tragikomedii, którą obserwujemy każdego dnia na szczecińskich torowiskach i ulicach, trzeba hojnie wynagradzać. W końcu artyście się cenią, niezależnie od efektów. Oby tylko nie porzucili Szczecina i nie zaczęli wystawiać tej sztuki w innych miastach, bo co my biedni wtedy poczniemy?

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez martines

Boże, tych głupot które wypisujesz nie da się już czytać. Uważasz się za takiego wielkiego znawcę i specjalistę? Skąd ty wiesz które wozy szarpią i które jak się zachowują? Nie jesteś na szczęście pracownikiem TS i dziwię się że kiedyś chciałeś nim zostać. Nie masz zielonego pojęcia o tramwajach. Podsłyszane gdzieś pod budką z piwem informacje nie uprawniają cię do pisania takich bzdur. 3 jeździ się bardzo fajnie, linia po modernizacji jest piękną wizytówką inwestycji w tramwaje. W ostatnich latach bardzo dużo się zmieniło i niedługo zmieni się jeszcze więcej. Tylko tacy pseudomiłośnicy i malkontenci nigdy niczego nie docenią i wiecznie będą narzekać.

wysłane przez Luke_Police  163

martines napisał(a):

> W ostatnich latach bardzo dużo się > zmieniło i niedługo zmieni się jeszcze więcej. Tylko tacy > pseudomiłośnicy i malkontenci nigdy niczego nie docenią i wiecznie > będą narzekać.

Poczekaj, paki poruszył wiele istotnych spraw, chociażby inwestowanie unijnych pieniędzy w całkowicie wysokopodłogowe "modernizacje" oparte na pudłach wagonów serii 105N i KT4Dt. Ja się zgadzam z tym, że zapewnienie pracy ludziom z warsztatów jest ważne, tylko do jasnej cholery róbmy coś z głową. Jeśli modernizujemy tramwaj, to niech on będzie funkcjonalny, łatwiej dostępny dla osób starszych i niepełnosprawnych, tymczasem Moderus ma tak strome schody w drzwiach, że jeszcze nie jedna babcia się na nich wywróci i sobie krzywdę zrobi. Ja już wielokrotnie mówiłem o tym, że tramwaje pokroju Moderusowej Bety mają około 20% niskiej podłogi, a dzięki wysokim wózkom umożliwiają jazdę po słabej jakości torowiskach, gdzie Swing połamałby koła. Dlaczego zatem w Szczecinie zainwestowano tylko i wyłącznie w całkowicie wysokopodłogowe konstrukcje typu Moderus Alfa? Takie miasta jak Poznań czy Wrocław od kilku lat inwestują tylko i wyłącznie w konstrukcje przynajmniej częściowo niskopodłogowe.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez zack1989 12

martines napisał(a):

> 3 jeździ się bardzo fajnie, linia po modernizacji jest piękną > wizytówką inwestycji w tramwaje.

Zwłaszcza w okolicy dworca i na Pomorzanach.

> W ostatnich latach bardzo dużo się > zmieniło i niedługo zmieni się jeszcze więcej.

Ale zmienia się trochę na siłę, nie z głową. Zmienia się tak, że potem to jeszcze raz trzeba zmienić.

> Tylko tacy > pseudomiłośnicy i malkontenci nigdy niczego nie docenią i wiecznie > będą narzekać.

Słowo krytyki bardzo się przydaje u nas. Wspomniana przez Ciebie wyremontowana linia do Lasku Arkońskiego w cale nie jest idealna, ma wiele niedociągnięć, a uwidoczni się to najbardziej po otwarciu ulicy dla aut. Remont, jak na szczecińskie warunki, jest dobry, ale chociażby Niemiec miałby do niej na pewno jeszcze większe zastrzeżenia niż my. Gdyby nie nasze uwagi ludzie na stołkach w ogóle by nie zdawali sobie sprawy z wielu rzeczy. Poza tym nie jesteś osobą od kategoryzowania użytkowników na miłośników i pseudomiłośników.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez paki

zack1989 napisał(a):

> Zwłaszcza w okolicy dworca i na Pomorzanach.

W szczególności polecam krzyżownicę pod wiaduktem kolejowym. Tylko czekam, aż na tych naspawanych górkach i dolinach coś się w końcu wywali.

> Gdyby nie nasze uwagi ludzie na stołkach w > ogóle by nie zdawali sobie sprawy z wielu rzeczy.

Czy to przypadkiem nie marudni miłośnicy i narzekacze wymusili remont pętli LA?

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez paki

martines napisał(a):

> Boże, tych głupot które wypisujesz nie da się już czytać. > Uważasz się za takiego wielkiego znawcę i specjalistę? Skąd ty > wiesz które wozy szarpią i które jak się zachowują? Nie jesteś na > szczęście pracownikiem TS i dziwię się że kiedyś chciałeś nim > zostać. Nie masz zielonego pojęcia o tramwajach. Podsłyszane gdzieś > pod budką z piwem informacje nie uprawniają cię do pisania takich > bzdur. > 3 jeździ się bardzo fajnie, linia po modernizacji jest piękną > wizytówką inwestycji w tramwaje. W ostatnich latach bardzo dużo się > zmieniło i niedługo zmieni się jeszcze więcej. Tylko tacy > pseudomiłośnicy i malkontenci nigdy niczego nie docenią i wiecznie > będą narzekać.

Oj, Marcin, Marcin... Powiedzmy, że zawsze darzyłem Cię ogromnym i mimo wszystko tak zostanie. Po kolei, moje źródła informacji jeżdżą dłużej tramwajami niż Ty stąpasz po tym świecie, więc proszę Cię, licz się ze słowami. Ty też mimo wszystko święty nie jesteś, ale nieważne, to forum nie służy do publicznego prania brudów. Nie, znawcą i specjalistą nie jestem, jak również nie połknąłem wszelkich możliwych publikacji o tramwajach, nie wyjeżdżam 3/1 z zajezdni i nie wracam 3/2 do zajezdni, ani nie posiadam czteroletniego doświadczenia w prowadzeniu tramwajów. Bazuję na obserwacjach, faktach i informacjach od osób "cenionych" w firmie. Przykro mi, ale prawa do krytyki mi nie zabierzesz. Głosowałem na obecnie rządzącą ekipę, więc chwalić i narzekać będę, czy Ci się to podoba, czy nie. Nie mam zamiaru licytować się z Tobą, kto jest lepszym, bardziej wartościowym miłośnikiem i jakie są kryteria bycia "pseudomiłośnikiem". Co do remontu LA, pozwolę sobie przytoczyć Twoje słowa z ostatniego przejazdu na LA starym torowiskiem. Mówiłeś wtedy, że po remoncie pojedziemy Swingiem #830. Pamiętasz? Dużo wody jeszcze w Odrze przepłynie, zanim na Las pojedzie Swing, tym bardziej #830 ;) Spodziewałem się ostrej krytyki tego, co napisałem, ale nie ataku na moją osobę. Poczekam więc dalej na konstruktywne kontrargumenty do moich tez.

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Luke_Police  163

paki napisał(a):

> Po czwarte, żółtki to > mimo wszystko był duży krok do przodu pod względem komfortu pracy i > podróży (klima, piasecznice, sprawne ogrzewanie w obu wagonach, > ciepłe guziczki, dopóki nie zamarzną).

Dla pasażerów i motorniczego owszem. Dla pracowników zaplecza technicznego już niekoniecznie.

> Mamy wspaniałe > niskopodłogowe Swingi, których poza 7 i 8 nie ma dokąd puścić. > Niedługo przyjadą kolejne 22 sztuki (całkiem przypadkiem termin > dostaw wypada w 2014 roku, czytaj wybory samorządowe). Mamy XXI wiek, > dostrzegliśmy, że osoby niepełnosprawne też czasem muszą wyjść > na miasto, więc składamy nowiuśkie wysokopodłogowe Moderusy.

Wedle polityki transportowej miasta podstawowym środkiem transportu w centrum ma być tramwaj. Tymczasem jeśli chodzi o pojazdy niskopodłogowe, to zdecydowanie większe możliwości podróżowania komunikacją miejską osobom niepełnosprawnym daje autobus. I długo się to nie zmieni, gdyż tak jak powiedziałeś, tramwaje niskopodłogowe poruszać się mogą wyłącznie na dwóch trasach, a w konstrukcje mieszane (z około 20%-ową zawartością niskiej podłogi - Moderus Beta, Protram 205WrAs) w ogóle się u nas nie inwestuje.

> Czy tylko ja zauważyłem, że > przewoźnicy wolą kupować wozy z demobilu za 140-150 tys. zł niż > modernizować/kupować stopiątki?

Używana Tatra jest zdaje się spoooro tańsza niż wykonanie dużego remontu 105-tki.

> Ale nie, hala ER za krótka. Niepodważalny argument, prawie > jak kobiece "nie, bo nie". Matki z wózkami, chciało się mieć > dzieci, to się teraz męczcie. Koniec dyskusji.

Hala ER nie jest wiele krótsza niż hala Protramu, gdzie powstawały znacznie dłuższe konstrukcje. Tramwaj wieloczłonowy buduje się w częściach, każdy człon z osobna. Moim zdaniem dałoby się obejść problem długości hali, gdyby nie robiono tam tak dużej ilości wagonów jednocześnie.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez raper99

paki napisał(a):

> Po trzecie, może ktoś > przeliczył się co do bezawaryjności Tatr.

W BVG współczynnik sprawności dla T6 i KT4 to 90%. Tyle że tam jest prawidłowa logistyka zaopatrzenia w części zamienne, przestrzega się resursów wymiany podzespołów. Mając ileś lat doswiadczeń wiedzą które części psuja się, w jakiej ilości i mają należyte zabezpieczenie materiałowe. Jak widac w TS część taboru jest poodstawiana, czeka na części, część podlega "kanibalizacji", niektóre pojazdy kasuje się po 1-1,5 roku eksploatacji (230,1212). Tak na marginesie czy w TS w KT4 czy T6 chociaż w jednym wymieniono zużyte amortyzatory ?

> A po piąte, to > w tym mieście robi się wszystko od d...rugiej strony. Mamy wspaniałe > niskopodłogowe Swingi, których poza 7 i 8 nie ma dokąd puścić. > Niedługo przyjadą kolejne 22 sztuki (całkiem przypadkiem termin > dostaw wypada w 2014 roku, czytaj wybory samorządowe).

Nie ma co narzekać, nawet te 2 linie to jakiś "zaczyn" aby kiedyś jeździły na następnych. Natomiast negatywnym jest to , że nie ma systematycznej modernizacji torowisk, ktorych stan jest fatalny, chyba najgorszy w Polsce, co uniemożliwia rzeczywiście wysłanie takiego taboru na inne linie.

> Czy tylko ja zauważyłem, że > przewoźnicy wolą kupować wozy z demobilu za 140-150 tys. zł niż > modernizować/kupować stopiątki? Unia dała środki na modernę > katówek. Można było pobajerować Niemców, zaprosić ich do > współpracy, spróbować w ramach testów wstawić niskopodłogowy > człon tak, aby nie tylko "wkłady" i studenci mieli dostęp do > niskich wozów. Ale nie, hala ER za krótka.

Biorąc pod uwagę zakres wykonanej modernizacji T6 i KT4 przez Bombardiera i ich cenę to dobra inwestycja. W kwestii niskopodłogowej wstawki do KT4 uważam że to zły pomysł. Wozy pochodzą z lat 1985-1987, mają 25-27 lat. Szkoda w to ładować kasy, niech pojeźdżą kilka lat i na złom. Lepiej rozejrzeć się ewentualnie na zachodzie za używanymi niskopodłogowcami z prawdziwego zdarzenia. Hiszpania, Portugalia zaczynają pozbywać się bo nie stać ich na utrzymanie. Coś takiego z 1994 było ostatnio do kupienia we Francji : http://www.youtube.com/watch?v=AAv24QnFMek

wysłane przez Luke_Police  163

raper99 napisał(a):

> W BVG współczynnik sprawności dla T6 i KT4 to 90%. Tyle że tam jest > prawidłowa logistyka zaopatrzenia w części zamienne, przestrzega > się resursów wymiany podzespołów. Mając ileś lat doswiadczeń > wiedzą które części psuja się, w jakiej ilości i mają należyte > zabezpieczenie materiałowe. Jak widac w TS część taboru jest > poodstawiana, czeka na części, część podlega "kanibalizacji", > niektóre pojazdy kasuje się po 1-1,5 roku eksploatacji (230,1212).

Czyżby sposób eksploatacji taboru przez Tramwaje Szczecińskie przestał być tematem tabu?

> Tak na marginesie czy w TS w KT4 czy T6 chociaż w jednym wymieniono > zużyte amortyzatory ?

Chodzi o amortyzatory znajdujące się na wózkach napędowych?

> Biorąc pod uwagę zakres wykonanej modernizacji T6 i KT4 przez > Bombardiera i ich cenę to dobra inwestycja. W kwestii niskopodłogowej > wstawki do KT4 uważam że to zły pomysł. Wozy pochodzą z lat > 1985-1987, mają 25-27 lat. Szkoda w to ładować kasy, niech > pojeźdżą kilka lat i na złom.

Ok, każdy ma swój punkt widzenia. Żywotność tramwaju konstrukcyjnie przewidziana jest na 40-50 lat. Niemniej jednak, czy inwestowanie w całkowicie wysokopodłogowe "modernizacje" wagonów 105Na ma sens? Pudła tych pojazdów są praktycznie nowe fabrycznie, a funkcjonalność dla pasażera jest ta sama. Przykład Krakowa pokazał, że można z trzech pojedynczych pudeł wagonów 105N wykonać tramwaj wieloczłonowy z obecnością niskich wstawek. W Szczecinie nie można czegoś takiego zrobić?

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez mxk

Luke_Police napisał(a):

> Ok, każdy ma swój punkt widzenia. Żywotność tramwaju > konstrukcyjnie przewidziana jest na 40-50 lat. Niemniej jednak, czy > inwestowanie w całkowicie wysokopodłogowe "modernizacje" wagonów > 105Na ma sens? Pudła tych pojazdów są praktycznie nowe fabrycznie, a > funkcjonalność dla pasażera jest ta sama. Przykład Krakowa > pokazał, że można z trzech pojedynczych pudeł wagonów 105N > wykonać tramwaj wieloczłonowy z obecnością niskich wstawek. W > Szczecinie nie można czegoś takiego zrobić?

Właśnie, Kraków jest dobrym przykładem. Byłem tam w ostatni weekend, sporo pojeździłem ichniejszymi wozami i byłem w szoku, w jak dobrym stanie (niektóre to wręcz "igła") są używane (często czterdziestoletnie) wozy. W Krakowie takie E1 czy GT8S są utrzymane w stanie, który nie zdradza ile mają one lat. U nas za to Tatry, które są o wiele młodsze od krakowskich wozów, po kilku latach eksploatacji są na równi pochyłej, która prowadzi do tego, że podzielą one los "helmutów" (o ile ktoś nie pójdzie po rozum do głowy).

-- "Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez raper99

Luke_Police napisał(a):

> Czyżby sposób eksploatacji taboru przez Tramwaje Szczecińskie > przestał być tematem tabu?

Jest demokracja, nie ma cenzury.   > Chodzi o amortyzatory znajdujące się na wózkach napędowych?

Tak o to mi chodziło 

> Ok, każdy ma swój punkt widzenia. Żywotność tramwaju > konstrukcyjnie przewidziana jest na 40-50 lat.

Producenci z zasady przyjmują 30 ale jak są serwisowane zgodnie z resursami to tyle jeżdżą czego przykładem jest stan 13N w Warszawie.

> Niemniej jednak, czy > inwestowanie w całkowicie wysokopodłogowe "modernizacje" wagonów > 105Na ma sens? Pudła tych pojazdów są praktycznie nowe fabrycznie, a > funkcjonalność dla pasażera jest ta sama.

Ktoś kto na to wpadł chyba był mentalnie kilkanaście lat wstecz, dlatego niestety będziemy tym jeździć do 2042 i dalej.

wysłane przez BatiX  14

raper99 napisał(a):

> Jest demokracja, nie ma cenzury.

Ale są donosiciele, którzy potrafią zrobić kuku pracownikom, którzy za dużo mówią.

wysłane przez Luke_Police  163

raper99 napisał(a):

> > Chodzi o amortyzatory znajdujące się na wózkach napędowych? >  > Tak o to mi chodziło 

Trudno mi powiedzieć, czy są wymieniane. Wymieniane są gumy stożkowe, związane z amortyzacją pudła wagonu, to wiem na pewno.

> Producenci z zasady przyjmują 30 ale jak są serwisowane zgodnie z > resursami to tyle jeżdżą czego przykładem jest stan 13N w > Warszawie.

W Warszawie o tabor się po prostu dba. Każdy tramwaj ma grafik remontów bieżących i napraw głównych i te remonty co kilka lat są przeprowadzane kompleksowo. Każdy wagon jest kompletnie wyposażony, na lakierze nie znajdziemy połaci rdzy takich jak w Szczecinie, a na szybach nie znajdziemy zadrapań. Tam nie pozwolą na to, by drugi wagon jeździł bez pantografu, bo każdy wagon jeździ na własnym pantografie, przewody wysokiego napięcia międzywagonowe nie są stosowane. Kolejną sprawą, która zwraca uwagę to jednolitość wyposażenia wagonów tramwajowych mających remonty w określonym zakresie czasowym.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez paki

raper99 napisał(a):

> Producenci z zasady przyjmują 30 ale jak są serwisowane zgodnie z > resursami to tyle jeżdżą czego przykładem jest stan 13N w > Warszawie.

Bodajże w Budapeszcie jeżdżą (bądź jeździły jeszcze parę lat temu) wagony z lat 20. i 30. ubiegłego wieku, więc przy odrobinie chęci można utrzymywać wozy na służbie przez długie lata.

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez paki

raper99 napisał(a):

> Nie ma co narzekać, nawet te 2 linie to jakiś "zaczyn" aby kiedyś > jeździły na następnych. Natomiast negatywnym jest to , że nie ma > systematycznej modernizacji torowisk, ktorych stan jest fatalny, chyba > najgorszy w Polsce, co uniemożliwia rzeczywiście wysłanie takiego > taboru na inne linie.

Wiesz, nie oczekuję, że z dnia na dzień miasto wyremontuje resztę "trójki", całą "dwunastkę" i okolice Stoczni Szczecińskiej, aby popularne czy ważne linie również miały dostęp do niskich podłóg. Skoro nie stać nas na ogromne remonty, wypadałoby przygotować jakąś alternatywę. Niestety alternatywą jest transport prywatny, albo kombinowanie z przesiadkami autobusowymi.

> Biorąc pod uwagę zakres wykonanej modernizacji T6 i KT4 przez > Bombardiera i ich cenę to dobra inwestycja. W kwestii niskopodłogowej > wstawki do KT4 uważam że to zły pomysł. Wozy pochodzą z lat > 1985-1987, mają 25-27 lat.

Zauważ, że TS-y zakładają żywotność Tatr na 10 lat bez remontu kapitalnego (vide ogłoszenie o poszukiwaniu taboru na stronie TS). Także nasze żółtki jeszcze trochę pokręcą się po mieście. Mając do dyspozycji unijne dofinansowanie, przewoźników z podobnymi rozwiązaniami na wyciągnięcie ręki, można było chociaż spróbować. Skoro w Krakowie da się, w Poznaniu też, Łódź przymierza się do modernizacji a la Moderus Beta, to dlaczego u nas jest to niemożliwe? Inna grawitacja? Gorsze powietrze?

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez raper99

paki napisał(a):

> Wiesz, nie oczekuję, że z dnia na dzień miasto wyremontuje resztę > "trójki", całą "dwunastkę" i okolice Stoczni Szczecińskiej, aby > popularne czy ważne linie również miały dostęp do niskich > podłóg. Skoro nie stać nas na ogromne remonty, wypadałoby > przygotować jakąś alternatywę. Niestety alternatywą jest transport > prywatny, albo kombinowanie z przesiadkami autobusowymi.

Ale na przykład w następnej perspektywie środków unijnych 2015-2020 przecież można zmodernizować Powstańców wlkp z pętlą na Pomorzanach,Wyzwolenia, Asnyka i kolejne linie - 2,4,12 będą nadawać się dla niskiej podłogi. Liczy się aby modernizować systematycznie. Jedyną zachętą do korzystania z KM może być jej wysoka jakość a jakość to równe torowiska po których pojazdy poruszają się szybko i nie zgraciały tabor. Do tego oczywiście czyste wnętrze pojazdu bez ozdób AHRE i bezpieczeństwo czyli pojawiający się od czasu do czasu kontrolnie umundurowany patrol Policji.

wysłane przez ortelw

raper99 napisał(a):

> Ale na przykład w następnej perspektywie środków unijnych 2015-2020 > przecież można zmodernizować Powstańców wlkp z pętlą na > Pomorzanach,Wyzwolenia, Asnyka i kolejne linie - 2,4,12 będą nadawać > się dla niskiej podłogi. Liczy się aby modernizować systematycznie. > Jedyną zachętą do korzystania z KM może być jej wysoka jakość a > jakość to równe torowiska po których pojazdy poruszają się szybko > i nie zgraciały tabor. Do tego oczywiście czyste wnętrze pojazdu bez > ozdób AHRE i bezpieczeństwo czyli pojawiający się od czasu do czasu > kontrolnie umundurowany patrol Policji.

Wyzwolenia i Asnyka to jak na szczecińskie realia tory w dobry stanie, nie wymagające natychmiastowego remontu. Co do Pomorzan to się zgodzę. Gdyby się uprzeć to wystarczyłoby wyremontować tylko tę pętlę i łuk pod wiaduktem przy dworcu i można by puścić Swingi na tę linię. Ale 4, 12...?! Linie o najgorszych torach? 4 jeździ jeszcze na Potulicką... Poza tym dla linii w rozkładzie uzupełniającym (7-18) nie opłaca się wywalać kasy miejskiej do góry nogami, żeby wyremontować tory... 12. to co innego, ale rzeczywiście, skoro trzeba było by wyremontować całą jej trasę to lepiej zainwestować w linie, które już mają dobre podstawy i warunki pod tramwaje niskopodłogowe. Chodzi tu mi o 5. i 2.. Piątka, bo wystarczyłoby wyremontować tylko łuki Piłsudzkiego - Matejki, Dubois - Firlika, a ten najgorszy odcinek (Dubois - Stocznia) ostatecznie ujdzie. Dwójka też jest w stanie dość dostatecznym dla niskaczów. Po Gdańskiej już jeżdżą, Wyzwolenia i Kołłątaja oraz Asnyka także nie są takie złe. Jedynie plac Żołnierza zostaje do remontu. Ale w każdym razie chodzi mi o to, aby dążono do tego, aby umożliwić trasy dwójki i piątki dla niskopodłogowców, co jest o wiele bardziej realne niż remont całej trasy 12. czy chociażby alei tylko Piastów i Powstańców Wlkp. (!).

wysłane przez Moderator 0

ortelw napisał(a):

> Piłsudzkiego

o_O

Piłsudski się w grobie przewraca. Następny błąd tego kalibru zakończy się kartką, bo to już nie tylko kaleczenie języka ojczystego.

moderator@mkm.szczecin.pl

wysłane przez arko5 30

ortelw napisał(a):

> Ale 4, 12...?! Linie o najgorszych torach? 4 jeździ > jeszcze na Potulicką... Poza tym dla linii w rozkładzie > uzupełniającym (7-18) nie opłaca się wywalać kasy miejskiej do > góry nogami, żeby wyremontować tory... 12. to co innego, ale > rzeczywiście, skoro trzeba było by wyremontować całą jej trasę to > lepiej zainwestować w linie, które już mają dobre podstawy i > warunki pod tramwaje niskopodłogowe. Chodzi tu mi o 5. i 2..

Kurcze. Skąd się tacy ludzie biorą?? Lepiej wyremontować coś co jest w lepszym stanie, ale nie ma tam zapotrzebowania na długie tramwaje, niż coś co jest w złym stanie, ale za to wymaga wielkopojemnego taboru!! Nigdy w tym kraju nie będzie dobrze jeżeli ludzie będą w ten sposób myśleli. Wiesz ile tramwajów jeździ po Piastów, czy Piłsudskiego?? Na 12 nie uświadczysz przegubowca (czytaj Kt4DT). Na 2, 5, 7, 8 jak najbardziej. Ale co tam. Róbmy tak dalej...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez paki

ortelw napisał(a):

> Gdyby się uprzeć to wystarczyłoby wyremontować tylko tę > pętlę i łuk pod wiaduktem przy dworcu i można by puścić Swingi na > tę linię.

No, prawie ;-) Całe torowisko w rejonie dworca nadaje się do przebudowy, dalej do Pomorzan jakoś ujdzie.

> 12. to co innego, ale > rzeczywiście, skoro trzeba było by wyremontować całą jej trasę to > lepiej zainwestować w linie, które już mają dobre podstawy i > warunki pod tramwaje niskopodłogowe.

Gdyby remont Piastów był zrobiony planowo, mielibyśmy pół problemu z głowy. Zwróć też uwagę, jakie linie są popularne wśród pasażerów, dla których tabor niskopodłogowy jest idealny. Linie 3, 8 i 12. Z resztą nie od dziś "trójka" nazywana jest linią "kościelną" lub "moherową".

Jeśli chodzi o "piątkę", to nie zapomnij o Jagiellońskiej. W końcu Swingi nie zjeżdżają z "siódemki" standardową trasą, tylko odbijają w "Ojca Dyrektora".

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Administracja 0

> odbijają w "Ojca Dyrektora".

Tak może to troszkę pohamuj swój język.

wysłane przez Jasiek 36

raper99 napisał(a):

> Ale na przykład w następnej perspektywie środków unijnych > 2015-2020

Obym się mylił, ale gdy w Szczecinie nie przybędzie dużych firm płacących podatki do budżetu, to co zostanie zrobione to Potulicka i Narutowicza, plac Żołnierza Polskiego, aleja Wyzwolenia (odcinek pl. Żołnierza Polskiego - pl. Rodła), pl. Rodła z odcinkami wokół, Zajezdnia Pogodno, torowisko od Lasku Arkońskiego do alei Wojska Polskiego oraz Mickiewicza. Z jednego prostego powodu, bo albo dokumentacja już jest, albo powstaje.

wysłane przez Luke_Police  163

Jasiek napisał(a):

> Obym się mylił, ale gdy w Szczecinie nie przybędzie dużych firm > płacących podatki do budżetu,

Dużych firma nawet ubędzie. Docierają już sygnały, że Stocznia Remontowa szykowana jest do likwidacji. Przybędzie za to hipermarketów i innych sklepów pokroju Biedronki...

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez mike_1994

Luke_Police napisał(a):

> Dużych firma nawet ubędzie. Docierają już sygnały, że Stocznia > Remontowa szykowana jest do likwidacji. Przybędzie za to > hipermarketów i innych sklepów pokroju Biedronki...

Jedna Biedronka na terenie stoczni już stoi, dokładnie to niedaleko skrzyżowania Stalmacha z Druckiego-Lubeckiego, aczkolwiek jeszcze zamknięta.

wysłane przez Luke_Police  163

mike_1994 napisał(a):

> Jedna Biedronka na terenie stoczni już stoi, dokładnie to niedaleko > skrzyżowania Stalmacha z Druckiego-Lubeckiego, aczkolwiek jeszcze > zamknięta.

Biedronki ostatnio się szybko rozmnażają. Jedna wyrosła na krzyżówce Ostoi-Zagórskiego/Szosa Polska naprzeciwko "Galerii Północ" w narożniku Polickiej. Dawniej nie było w tym rejonie dużych sklepów, to teraz, jak już coś powstało, musi być konkurencja. Odnośnie terenu Stoczni, to powstały tam już dwa budynki, aczkolwiek przeznaczenia tego drugiego, na rogu Lubeckiego jeszcze nie znam.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez LLUZNIAK

Luke_Police napisał(a):

> Biedronki ostatnio się szybko rozmnażają. Jedna wyrosła na > krzyżówce Ostoi-Zagórskiego/Szosa Polska naprzeciwko "Galerii > Północ" w narożniku Polickiej.

To akurat Netto. Biedronka wyrosła przy Ogrodniczej :D

> Dawniej nie było w tym rejonie > dużych sklepów, to teraz, jak już coś powstało, musi być > konkurencja.

Ale wciąż to handel raczej na niskim poziomie... niestety... Ale to chyba totalny OT, czyż nie? ;)

wysłane przez paki

Jest tylko jedno "ale": miasto musi mieć środki na wkład własny, a Szczecin już ostro leci na kredytach. A poza tym spadają wpływy z podatków, itp.

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Luke_Police  163

paki napisał(a):

> Jest tylko jedno "ale": miasto musi mieć środki na wkład własny, a > Szczecin już ostro leci na kredytach. A poza tym spadają wpływy z > podatków, itp.

Może się skończyć tak, że miasto zostanie zadłużone tak mocno jak Kraków, aczkolwiek na chwilę obecną jest do takiego stanu rzeczy jeszcze daleko.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez lhb178 19

paki napisał(a):

> Gwoli ścisłości, przed > remontem na odcinku Krasińskiego - LA wisiało ograniczenie do 20 > km/h, z wyjątkiem wiaduktu kolejowego, gdzie obowiązywała "dycha". > Obecnie, jak donoszą moi informatorzy, zawisło ograniczenie do 30 > km/h. Także 18 miesięcy remontu, kupa kasy, ale warto było dla tych > 10 km/h.

"30" jest elementem czasowej organizacji ruchu - tam wciąż trwa budowa.

> Oczywiście trzeba wyprowadzić z błędu osoby, które > myślały, że skończyła się era dominacji stopiątek. Czujne oko > miłośnika zauważy, że od jakiegoś czasu wybrane brygady mają > przydział "luksów".

Pora skończyć z uprzywilejowaniem linii "bo tak". Zwłaszcza gdy okazuje się, że niektórzy pasażerowie mają problem z wejściem do Tatry.

-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej

wysłane przez paki

lhb178 napisał(a):

  > "30" jest elementem czasowej organizacji ruchu - tam wciąż trwa > budowa.

Czy w takim razie rozsądnym było dawanie "nieremontowych" grafików przejazdu?

> Pora skończyć z uprzywilejowaniem linii "bo tak". Zwłaszcza gdy > okazuje się, że niektórzy pasażerowie mają problem z wejściem do > Tatry.

Cóż, było parę pomysłów na wykorzystanie nowego torowiska pod kątem niskich podłóg, zaczynając od zamiany tras "dwójki" i "trójki", kończąc na wynalazku pod postacią 3A i 3B. Trochę to smutne, że jedyne, co możemy zaoferować osobom mającym problemy z poruszaniem się, to poręcz w "stopiątce"...

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez lhb178 19

paki napisał(a):

> > "30" jest elementem czasowej organizacji ruchu - tam wciąż trwa > > budowa. >  > Czy w takim razie rozsądnym było dawanie "nieremontowych" grafików > przejazdu?

Żeby jeszcze było wiadomo, że jednocześnie włączą sygnalizacje... A strata czasu nie jest taka duża, i tak na sporej długości obowiązuje drogowe 40.

-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej
GT6

wysłane przez Dymitr

Czy wiadomo coś na temat GT6 widocznego na zdjęciu? Miał być historycznym a jak widzę to 3 rok już rdzewieje. Niedługo powiedzą, że wagon jest w złym stanie technicznym i go zezłomują.

Homo sum et nihil ferrivium stratarium a me alienum esse putto.

wysłane przez ortelw

Dymitr napisał(a):

> Czy wiadomo coś na temat GT6 widocznego na zdjęciu? Miał > być historycznym a jak widzę to 3 rok już rdzewieje. > Niedługo powiedzą, że wagon jest w złym stanie > technicznym i go zezłomują.

Wg. mnie najlepiej byłoby, gdyby był liniowo-historyczny, i żeby czasami mógł wyjechać na linie.

wysłane przez zack1989 12

ortelw napisał(a):

> Wg. mnie najlepiej byłoby, gdyby był liniowo-historyczny, i > żeby czasami mógł wyjechać na linie.

Liniowy? Nie po to go wycofali, żeby go przywrócić na linię.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez paki

zack1989 napisał(a):

> Liniowy? Nie po to go wycofali, żeby go przywrócić na linię.

Powiedz to poznaniakom i ich "stodwójce" ;) Wczorajsza 3/4 pokazała, że warto wypuszczać pojazdy historyczne na linie. Fakt, otwarcie trasy na Las oraz darmowe przejazdy KM miały wpływ na ilość pasażerów w eNkach, ale i tak frekwencja przeszła moje oczekiwania. Tak naprawdę tylko pierwszy kurs był w miarę pusty (czytaj wszystkie miejsca siedzące zajęte plus naście osób stojących, mowa o pierwszym wagonie, który miałem "pod opieką", w doczepie zawsze było czarno), później było już tylko ciaśniej. Przewieźliśmy setki pasażerów i tylko raz usłyszałem, że "powinni puścić coś normalnego a nie takie starocie". Ale ogólnie odbiór historycznego składu jak najbardziej pozytywny. Mam nadzieję, że Tramwaje Szczecińskie i STMKM wezmą się za Helmuta i stodwójkę, i zobaczymy je na mieście na jakichś krótkich brygadach w soboty czy niedziele. BTW, podziękowania dla organizatorów i obsługi "Wesołego Elektryka" za przemiły dzień ;)

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez DamTram

paki napisał(a):

> Mam nadzieję, że Tramwaje Szczecińskie i > STMKM wezmą się za Helmuta i stodwójkę, i zobaczymy je na > mieście na jakichś krótkich brygadach w soboty czy niedziele.

A co ma STMKM do pojazdów TS-ów? Mamy swoje pojazdy, których nie jesteśmy w stanie odrestaurować, niestety.

PS. Ta eNka co tam na tyłach stała (ta o której numer ktoś u wyżej pytał) to 386 z tego co wiem.

wysłane przez paki

DamTram napisał(a):

> A co ma STMKM do pojazdów TS-ów? Mamy swoje pojazdy, których nie > jesteśmy w stanie odrestaurować, niestety.

Wydawało mi się, że w ramach dbania o zabytki współpracujecie ze sobą.

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Jasiek 36

paki napisał(a):

> Wydawało mi się, że w ramach dbania o zabytki współpracujecie ze > sobą.

To jeszcze dorzuć MTIK i UM, którym też powinno zależeć na kursowaniu odrestaurowanego taboru, tak aby były atrakcją turystyczną naszego miasta.

wysłane przez paki

Jasiek napisał(a):

> To jeszcze dorzuć MTIK i UM, którym też powinno zależeć na > kursowaniu odrestaurowanego taboru, tak aby były atrakcją > turystyczną naszego miasta.

Tym bardziej, że "zerówka" kręcąca się po ścisłym centrum to nie to samo... Brakuje jej klimatycznych dzielnic typu Niemierzyn i Gocław ;)

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez ortelw

DamTram napisał(a):

> A co ma STMKM do pojazdów TS-ów? Mamy swoje pojazdy, których nie > jesteśmy w stanie odrestaurować, niestety.

Czyli, co, te helumty i stodwójka z Niemierzyna nie są na chodzie? Czyli to "tylko" eksponaty? Myślałem, że kiedyś jeszcze wyjadą...

wysłane przez paki

ortelw napisał(a):

  > Czyli, co, te helumty i stodwójka z Niemierzyna nie są na chodzie? > Czyli to "tylko" eksponaty? Myślałem, że kiedyś jeszcze wyjadą...

"Helmut" był na chodzie, przed odmalowaniem służył chociażby jako piaskarka. Stodwójka została odmalowana, ale od dłuższego czasu nie jest w stanie sama wyjechać na miasto.

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez DamTram

paki napisał(a):

> "Helmut" był na chodzie, przed odmalowaniem służył chociażby jako > piaskarka. Stodwójka została odmalowana, ale od dłuższego czasu nie > jest w stanie sama wyjechać na miasto.

No sorry, ale to co jest na niemierzyńskiej to jedno wielkie mauzoleum jeżeli chodzi o eksponaty związane z KM. Te pojazdy są odpicowywane tylko z wewnątrz, a bebechy niestety nie są w ogóle ruszane. Nie tak sobie wyobrażałem nasze muzeum, gdy STMKM walczyło o to aby ono powstało.

wysłane przez paki

Myślę, że nie Ty jeden jesteś rozczarowany formą MTiK...

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez zack1989 12

paki napisał(a):

> zack1989 napisał(a):

>  > > Liniowy? Nie po to go wycofali, żeby go przywrócić na linię. >  > Powiedz to poznaniakom i ich "stodwójce" ;) Wczorajsza 3/4 > pokazała, że warto wypuszczać pojazdy historyczne na linie. > Fakt, otwarcie trasy na Las oraz darmowe przejazdy KM miały wpływ > na ilość pasażerów w eNkach, ale i tak frekwencja przeszła > moje oczekiwania. Tak naprawdę tylko pierwszy kurs był w miarę > pusty (czytaj wszystkie miejsca siedzące zajęte plus naście > osób stojących, mowa o pierwszym wagonie, który miałem "pod > opieką", w doczepie zawsze było czarno), później było już > tylko ciaśniej. Przewieźliśmy setki pasażerów i tylko raz > usłyszałem, że "powinni puścić coś normalnego a nie takie > starocie". Ale ogólnie odbiór historycznego składu jak > najbardziej pozytywny. Mam nadzieję, że Tramwaje Szczecińskie i > STMKM wezmą się za Helmuta i stodwójkę, i zobaczymy je na > mieście na jakichś krótkich brygadach w soboty czy niedziele. > BTW, podziękowania dla organizatorów i obsługi "Wesołego > Elektryka" za przemiły dzień ;)

Sam jechałem, chociaż w doczepie. Masa ludzi, to prawda. Jak przeczytałem, że był on po remoncie to się grubo zdziwiłem :D Jakby miały one jeździć każdego dnia na jakieś linii to ja dziękuję za takie coś. Od tego są jakieś specjalne okazje, żeby puszczać stare wozy na miasto. Nie jestem miłośnikiem starych pojazdów, chociaż fajnie było się przejechać tych kilka przystanków zabytkiem. Ja podziękuję z jazdy takim złomem w soboty i niedziele. Raz na rok- czemu nie, inaczej poczekam na przystanku na coś bardziej cywilizowanego ;)

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez paki

zack1989 napisał(a):

> Ja podziękuję z jazdy takim złomem w > soboty i niedziele.

Wybacz, nie zdążyliśmy zamontować klimatyzacji, ekspresu do kawy, skórzanych podgrzewanych foteli z opcją masażu oraz monitorów LCD z darmową opcją VOD i bezpłatnego wifi.

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez zack1989 12

paki napisał(a):

> Wybacz, nie zdążyliśmy zamontować klimatyzacji, ekspresu do kawy, > skórzanych podgrzewanych foteli z opcją masażu oraz monitorów LCD z > darmową opcją VOD i bezpłatnego wifi.

No to macie wystarczająco dużo czasu, żeby naprawić ten błąd :P

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez paki

zack1989 napisał(a):

> No to macie wystarczająco dużo czasu, żeby naprawić ten błąd :P

Wtedy będzie "zack's approved"? Czy coś jeszcze? :D

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez zack1989 12

paki napisał(a):

> Wtedy będzie "zack's approved"? Czy coś jeszcze? :D

Może być nawet moja twarz stylizowana na Floating Garden jako logo :P

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez Luke_Police  163

paki napisał(a):

> Przewieźliśmy setki pasażerów i tylko raz > usłyszałem, że "powinni puścić coś normalnego a nie takie > starocie".

W drugim wagonie też tylko raz usłyszałem tego rodzaju narzekanie pasażerki w mocno podeszłym wieku. Poza tym reakcje były przeważnie odwrotne, starsi pasażerowie chętnie wspominali, jak to było kiedyś i opowiadali jak jeździli takimi (oraz jeszcze starszymi) wagonami na co dzień. Niektórzy prosili o dodatkowe bileciki pamiątkowe dla żony/córki/wnuczka, a dzieci chętnie trenowały umiejętności kasowania biletów w ręcznie obsługiwanym kasowniku. Byli też pasażerowie, którzy specjalnie przyszli przejechać całą trasę linii 3 po jej powrocie na stałą trasę i zrobili to zabytkowym tramwajem. Zjawili się też goście zza naszej zachodniej granicy, jedna grupka jechała naszym zabytkiem do MTiK, a druga grupka przyjechała porobić zdjęcia tramwajów w Szczecinie i również skorzystali ze składu 293+343.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez paki

Do mnie podeszło dwóch lekko zdezorientowanych Duńczyków z mapką KM z czasów trójkowych zmian i pytali, dlaczego nie pojechaliśmy na Niebuszewo. Później jeszcze ich parę razy widziałem ;)

-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Luke_Police  163

ortelw napisał(a):

> Wg. mnie najlepiej byłoby, gdyby był liniowo-historyczny, i > żeby czasami mógł wyjechać na linie.

A ten wagon jest w ogóle na stanie TS? Coś mi się wydaje, że jednak nie. Więc jeśli jest skreślony ze stanu, to wedle jakichś tam papierków nie może wyjechać na linię z pasażerami. Zapewne nie ma nawet ważnych badań technicznych i dopuszczenia do ruchu.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez Jasiek 36

Luke_Police napisał(a):

> A ten wagon jest w ogóle na stanie TS? ]

Jest własnością TS. Miał być kiedyś odremontowany, ale nie wiem jakie plany są obecnie.

wysłane przez PrzemekW

Dymitr napisał(a):

> Czy wiadomo coś na temat GT6 widocznego na zdjęciu? Miał > być historycznym a jak widzę to 3 rok już rdzewieje. > Niedługo powiedzą, że wagon jest w złym stanie > technicznym i go zezłomują.

Wagon GT6 należy do muzeum na Niemierzyńskiej. Tak przynajmniej twierdzi jeden z mechaników pracujących w zajezdni. Problem jest taki, że muzeum nie ma pieniędzy na remont tego składu... Podobnie jest chyba ze 102'ką.

wysłane przez Jasiek 36

PrzemekSzczecin napisał(a):

> Wagon GT6 należy do muzeum na Niemierzyńskiej.

Wagon GT6 należy do TS, a 102Na do Muzeum.

wysłane przez riversedge_pl 1

Zapraszam do przeczytania relacji z sobotnich obchodów dnia bez samochodu, czyli zwiedzanie zajezdni Pogodno, przejazd okolicznościowy dwukierunkowym wagonem 4N oraz kursowanie składu 4N na "trójce" (Wesoły Elektryk). Sporo zdjęć, filmiki, miłej lektury :)

http://www.riversedge.pl/dzien_otwarty_zajezdni_pogodno_22_09_2012_oraz_przejazd_wesolym_elektrykiem

-- 2008 & 1410

2008, 1410, 2876, 1571

wysłane przez Luke_Police  163

riversedge_pl napisał(a):

> Sporo zdjęć, > filmiki, miłej lektury :) >  > http://www.riversedge.pl/dzien_otwarty_zajezdni_pogodno_22_09_2012_oraz_przejazd_wesolym_elektrykiem

Muszę pochwalić twoją pracę, relacja jest bardzo ciekawa i solidnie opisana, wykonałeś bardzo dobrą reporterską robotę. Jako osoba, która nie była udziału w Dniu Otwartym Zajezdni Tramwajowej Pogodno, jestem pod wrażeniem. :) Swoją drogą, szkoda, że nikt nie opublikował w naszej galerii zdjęcia wnętrza wagonu 011.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez X

> Swoją > drogą, szkoda, że nikt nie opublikował w naszej galerii > zdjęcia wnętrza wagonu 011.

A to to co jest? :D

http://www.mkm.szczecin.pl/galeria/foto/1309904474,Stopiatka-ze-stolikami-wewnatrz-wyglada-ciekawie

-- "Powtarzam, że jest w Polsce dwóch trenerów, którzy w układy z menedżerami nie wchodzą. Jeden to Lenczyk, a tego drugiego nazwiska nie pamiętam". (c) Orest Lenczyk


"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez riversedge_pl 1

Dzięki Luke za miłe słowa. :)

Tak przy okazji gwoli wyjaśnienia - zdjęcie wnętrza wagonu szkoleniowego z zeszłego roku zostało wykonane w Dniu Otwartym zajezdni Pogodno, ale wówczas ów wagon nie był udostępniony do zwiedzania. Zresztą to widać po samej fotce - dookoła same składy stojące jeden przy drugim. :)

-- 2008 & 1410

2008, 1410, 2876, 1571

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Napiszę krótko – jestem pod bardzo pozytywnym wrażeniem przygotowanej relacji. Z informacji w niej zawartych najbardziej jednak chcę napisać, że jestem bardzo mile zaskoczony stanem, do jakiego doprowadzono 4N #114, że tak dobrze wygląda. Ciekaw jestem tylko, czy jest on już tylko atrapą (oby nie), czy jednak jego stan technicznie jest porównywalny do #293? Rozumiem, że jest to ten sam wóz, który jest jeszcze w księdze taborowej jako #003. No i jak to się ma do Tatry o tym samym numerze. Też będzie 114N?

wysłane przez alat57

Czy jest ktoś w posiadaniu lepszej, jakości fotki tego tramwaju, jest to 4N #202 który po modernizacji otrzymał między innymi, elektrycznie otwierane drzwi i kierownicę do obsługi nastawnika jazdy?

http://www.freeimagehosting.net/cbz5n

-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez Jasiek 36

alat57 napisał(a):

> Czy jest ktoś w posiadaniu lepszej, jakości fotki tego > tramwaju, jest to 4N #202 który po modernizacji otrzymał > między innymi, elektrycznie otwierane drzwi i kierownicę do > obsługi nastawnika jazdy?

To zdjęcie jest z archiwum MZK. A w jakim celu pytasz?

wysłane przez alat57

Jasiek napisał(a):

> To zdjęcie jest z archiwum MZK. A w jakim celu pytasz?

Ponieważ znam ten tramwaj z dzieciństwa i kiedyś natknąłem się na fotkę w necie, której teraz nie mogę znaleźć. Chciałbym mieć w swoim zbiorze.

-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez Jasiek 36

alat57 napisał(a):

> Ponieważ znam ten tramwaj z dzieciństwa i kiedyś natknąłem > się na fotkę w necie, której teraz nie mogę znaleźć. > Chciałbym mieć w swoim zbiorze.

Podaj e-maila, to powiem Ci jak je zdobyć, znaczy ile pism napisać.

wysłane przez djdark  0

Jasiek napisał(a):

> znaczy ile pism > napisać.

Peptylion?

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez alat57

Jasiek napisał(a):

> Podaj e-maila, to powiem Ci jak je zdobyć, znaczy ile pism > napisać.

Dzięki wielkie, obyło się bez pism. :)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez Mareczek 5

alat57 napisał(a):

> Ponieważ znam ten tramwaj z dzieciństwa i kiedyś natknąłem > się na fotkę w necie, której teraz nie mogę znaleźć. > Chciałbym mieć w swoim zbiorze.

Uśmiechnij się na gg.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez alat57

Jeszcze raz, wielkie dzięki za zainteresowanie. :)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)