Forum

Nowy przystanek na placu Zwycięstwa i powrót na aleję Wojska Polskiego

W związku z udostępnieniem nowego przystanku tramwajowo-autobusowego na placu Zwycięstwa oraz przejściem do kolejnego etapu przebudowy ulic Nowej i Dworcowej 19 lutego (dla linii nocnych od nocy 19/20 lutego) wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu linii 7, 8, 9, 10, 61, 62, 75, 87, 521, 526, 527 i 528. Autobusy linii 87 ponownie kursować będą przez śródmiejski odcinek alei Wojska Polskiego.

Nareszcie sensowny rozkład przystanków. Ciekawe, kiedy otworzą przystanki na Placu Rodła. Miały być otwarte w połowie Stycznia, mamy połowę Lutego.
Post został wyedytowany przez autora.
mrstahuu napisał(a):
Nareszcie sensowny rozkład przystanków. Ciekawe, kiedy otworzą przystanki na Placu Rodła. Miały być otwarte w połowie Stycznia, mamy połowę Lutego.

Miały być już otwarte w październiku 2023, także odpowiedź "kiedy" nasuwa się sama.
4
lukaszenko napisał(a):
Miały być już otwarte w październiku 2023, także odpowiedź "kiedy" nasuwa się sama.

W Takim tempie to się chyba doczekamy za pół roku (albo krócej).
mrstahuu napisał(a):
Nareszcie sensowny rozkład przystanków. Ciekawe, kiedy otworzą przystanki na Placu Rodła. Miały być otwarte w połowie Stycznia, mamy połowę Lutego.

Może i sensowny, ale już widzę te możliwe korki na dzisiejszym przystanku 7ki i 8ki na Bramie Portowej, gdzie dojdą 75 oraz tymczasowo 61 z 87.
4
wolvo1565 napisał(a):
Może i sensowny, ale już widzę te możliwe korki na dzisiejszym przystanku 7ki i 8ki na Bramie Portowej, gdzie dojdą 75 oraz tymczasowo 61 z 87.

Dodaj do tego jeszcze autobusy z PKSu i busy prywaciarzy, które omijają korek na jezdni i zajmują miejsce na przystanku.
2
wolvo1565 napisał(a):
Może i sensowny, ale już widzę te możliwe korki na dzisiejszym przystanku 7ki i 8ki na Bramie Portowej, gdzie dojdą 75 oraz tymczasowo 61 z 87.

Okej, to jaką widzisz alternatywę? Osobne przystanki dla autobusów i tramwajów na które trzeba lecieć przez całe skrzyżowanie bo jeden jest przed - a drugi za skrzyżowaniem? Chyba nie na tym polega dobrze zrobiony węzeł przesiadkowy. Korki może i będą ale na 2-3 pojazdy - czyli zmieszczą się na długości przystanku. Jakoś na przystanku 2, 6, C i B często się zdarzają 3 pojazdy ale wszystko jest okay.
Post został wyedytowany przez autora.
mrstahuu napisał(a):
Okej, to jaką widzisz alternatywę? Osobne przystanki dla autobusów i tramwajów na które trzeba lecieć przez całe skrzyżowanie bo jeden jest przed - a drugi za skrzyżowaniem? Chyba nie na tym polega dobrze zrobiony węzeł przesiadkowy. Korki może i będą ale na 2-3 pojazdy - czyli zmieszczą się na długości przystanku. Jakoś na przystanku 2, 6, C i B często się zdarzają 3 pojazdy ale wszystko jest okay.

Na peronie 7 i 8 dwa nie wchodzą. 😉

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
1
wolvo1565 napisał(a):
Może i sensowny, ale już widzę te możliwe korki na dzisiejszym przystanku 7ki i 8ki na Bramie Portowej, gdzie dojdą 75 oraz tymczasowo 61 z 87.

To taki przedsmak placu Rodła. Z pewnością może być interesująco, ale nie było innego wyjścia.
2
mrstahuu napisał(a):
Nareszcie sensowny rozkład przystanków.

MI tam się akurat nie podoba. Uważam, że przystanki powinny być budowane symetrycznie dla obu kierunków. A teraz będziemy mieli w samym centrum jednokierunkowy przystanek dla części linii. Poza tym, nie zostało to do końca przemyślane, bo np. linia 61 będzie miała jako jedyna osobny przystanek poza torowiskiem na Bramie Portowej (nie licząc tymczasowego 806 i 70/90, których nie ma co traktować poważnie z wiadomych względów).
maciekos95 napisał(a):
Uważam, że przystanki powinny być budowane symetrycznie dla obu kierunków. A teraz będziemy mieli w samym centrum jednokierunkowy przystanek dla części linii.

Zauważ, że aby dojść do placu Zwycięstwa z przystanku "Brama Portowa" w kierunku placu Kościuszki, musisz przedrzeć się przez skrzyżowanie, a z przystanku w kierunku Prawobrzeża jest znacznie bliżej.
Moim zdaniem, brakowało tego nowego przystanku.
8
t105n napisał(a):
Zauważ, że aby dojść do placu Zwycięstwa z przystanku "Brama Portowa" w kierunku placu Kościuszki, musisz przedrzeć się przez skrzyżowanie, a z przystanku w kierunku Prawobrzeża jest znacznie bliżej.
Moim zdaniem, brakowało tego nowego przystanku.

Moim zdaniem w drugą stronę jednak też by się bardzo przydał dodatkowy przystanek, ale w innej lokalizacji, w rejonie DH Kupiec. Odległość do jakiegokolwiek przystanku w stronę Prawobrzeża jest tam bardzo duża.
7
pioko17 napisał(a):
Moim zdaniem w drugą stronę jednak też by się bardzo przydał dodatkowy przystanek, ale w innej lokalizacji, w rejonie DH Kupiec. Odległość do jakiegokolwiek przystanku w stronę Prawobrzeża jest tam bardzo duża.

To prawda, ale znowu jest problem - przystanek tam spowoduje horrendalne korki na Krzywoustego.
2
pioko17 napisał(a):
Moim zdaniem w drugą stronę jednak też by się bardzo przydał dodatkowy przystanek, ale w innej lokalizacji, w rejonie DH Kupiec.

Masz rację! I kiedyś tam przystanki były, ale nie pomyślano, aby tak zaprojektować przebudowę ul. Krzywoustego w 2005 r., aby je przywrócić. Przed przebudową torowisko biegło charakterystycznym zygzakiem.
3
maciekos95 napisał(a):
ciach

Pozwólcie, że sam sobie odpowiem, bo byłem dzisiaj na miejscu i przyszło mi do głowy proste rozwiązanie, które pozwoliłoby na uspójnienie sytuacji komunikacyjnej na placu Zwycięstwa i Bramie Portowej. Otóż linia 61 po zatrzymaniu się na przystanku przy Orlenie mogłaby skręcać w lewo (tak jak 62), a następnie w prawo na torowisko (na moje oko łuk jest tam dobrze wyprofilowany, więc nie powinno być z tym problemu). Wtedy drugie zatrzymanie byłoby na obecnym peronie 9 i 87, a przystanek przy Posejdonie stałby się zbędny. Dodatkowym plusem takiego rozwiązania byłoby uwolnienie autobusów linii 61 od stania w korku przed skrzyżowaniem przy Bramie Portowej, który tam się tworzy dość regularnie.
Post został wyedytowany przez autora.
1
maciekos95 napisał(a):
Otóż linia 61 po zatrzymaniu się na przystanku przy Orlenie mogłaby skręcać w lewo (tak jak 62), a następnie w prawo na torowisko (na moje oko łuk jest tam dobrze wyprofilowany, więc nie powinno być z tym problemu).

To już lepiej, żeby autobus nie zatrzymywał się przy Orlenie, tylko od razu jechał w stronę torowiska, bo ciężko mu będzie przebić sie później na lewy pas.
6
Wojtek napisał(a):
To już lepiej, żeby autobus nie zatrzymywał się przy Orlenie, tylko od razu jechał w stronę torowiska, bo ciężko mu będzie przebić sie później na lewy pas.

W sumie racja, mogłoby i tak być. Nadal zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż to obecne.
Wojtek napisał(a):
To już lepiej, żeby autobus nie zatrzymywał się przy Orlenie, tylko od razu jechał w stronę torowiska, bo ciężko mu będzie przebić sie później na lewy pas.

A zamiast przy Orlenie to mógłby zatrzymać się na Łokietka przed skrzyżowaniem z Kopernika, bo moim zdaniem odległość między przystankami byłaby zbyt duża.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
4
bartez napisał(a):
A zamiast przy Orlenie to mógłby zatrzymać się na Łokietka przed skrzyżowaniem z Kopernika, bo moim zdaniem odległość między przystankami byłaby zbyt duża.

To też rozsądny pomysł, chociaż w przypadku 75 czy tramwajów ta odległość jest jeszcze większa, bo ostatnie zatrzymanie przed Bramą Portową to plac Kościuszki. W przypadku 61 byłby to przystanek Łokietka, czyli jednak znacznie bliżej.
Post został wyedytowany przez autora.
Wojtek napisał(a):
To już lepiej, żeby autobus nie zatrzymywał się przy Orlenie, tylko od razu jechał w stronę torowiska, bo ciężko mu będzie przebić sie później na lewy pas.

Można byłoby też puścić 61 przez Krzywoustego. Na Kościuszki autobus skręciłby w prawo, przystanek miałby tam gdzie 75 (i tak duża większość pasażerów wysiadających w obecnej lokalizacji przystanku idzie w stronę Placu Kościuszki i stamtąd 61 mógłby jechać do Bramy Portowej tak jak 75. Przez Łokietka linia 62 w zupełności by wystarczyła
4
Kostek napisał(a):
Można byłoby też puścić 61 przez Krzywoustego. Na Kościuszki autobus skręciłby w prawo, przystanek miałby tam gdzie 75 (i tak duża większość pasażerów wysiadających w obecnej lokalizacji przystanku idzie w stronę Placu Kościuszki i stamtąd 61 mógłby jechać do Bramy Portowej tak jak 75. Przez Łokietka linia 62 w zupełności by wystarczyła

Tyle że 61 jeździ w szczycie co 10 minut a poza co 20, a 62 raz na godzinę.
Lepiej zrobić na odwrót w sensie 61 by została na Łokietka a 62 pojechała w kierunku Zwycięstwa przez Krzywoustego jako uzupełnienie.

SU18 #788 Król Szos
Post został wyedytowany przez autora.
Tosiek napisał(a):
Tyle że 61 jeździ w szczycie co 10 minut a poza co 20, a 62 raz na godzinę.
Lepiej zrobić na odwrót w sensie 61 by została na Łokietka a 62 pojechała w kierunku Zwycięstwa przez Krzywoustego jako uzupełnienie.

A czy te kilkaset metrów do przejścia, ma jakiekolwiek znaczenie? Nigdy nie słyszałem, żeby ktokolwiek narzekał na trasę tych linii, a tym bardziej na tym odcinku.
2
Mcarkcel napisał(a):
A czy te kilkaset metrów do przejścia, ma jakiekolwiek znaczenie? Nigdy nie słyszałem, żeby ktokolwiek narzekał na trasę tych linii, a tym bardziej na tym odcinku.

Nie ma, jeśli jesteś zdrowy oraz masz czas i ochotę na spacery.
3
Tosiek napisał(a):
Tyle że 61 jeździ w szczycie co 10 minut a poza co 20, a 62 raz na godzinę.
Lepiej zrobić na odwrót w sensie 61 by została na Łokietka a 62 pojechała w kierunku Zwycięstwa przez Krzywoustego jako uzupełnienie.

Tyle że byłoby to uzupełnienie dowożące dwa przystanki dalej, do placu Zwycięstwa.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
Tosiek napisał(a):
Tyle że 61 jeździ w szczycie co 10 minut a poza co 20, a 62 raz na godzinę.
Lepiej zrobić na odwrót w sensie 61 by została na Łokietka a 62 pojechała w kierunku Zwycięstwa przez Krzywoustego jako uzupełnienie.

Tylko po co skoro 62 ma końcowy na Placu Zwycięstwa i nie musi tam wjeżdżać na torowisko?
2

wysłane przez Fryga −1

Jestem ciekaw, jak poradzą sobie przegubowce na wąskiej Wojaka Polskiego , gdzie zawsze parkują dodatkowo nieprzepisowo osobówki. Już teraz autobusy 86 często stoją po kilka minut, aż kierowca osobówki raczy odjechać.

wysłane przez MlodyS53 78

Fryga napisał(a):
Jestem ciekaw, jak poradzą sobie przegubowce na wąskiej Wojaka Polskiego , gdzie zawsze parkują dodatkowo nieprzepisowo osobówki. Już teraz autobusy 86 często stoją po kilka minut, aż kierowca osobówki raczy odjechać.

Przejechałem już nie jeden raz przegubem Wojska Polskiego w jednym i drugim kierunku, a nawet i wąską uliczkę od Kupca do Placu Zgody.

Skoro solówki na 86 czekają to przeguby na 87 zrobią dokładnie to samo.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
1

wysłane przez wolvo1565 24

Fryga napisał(a):
Jestem ciekaw, jak poradzą sobie przegubowce na wąskiej Wojaka Polskiego , gdzie zawsze parkują dodatkowo nieprzepisowo osobówki. Już teraz autobusy 86 często stoją po kilka minut, aż kierowca osobówki raczy odjechać.

Przeguby na 86 jeżdżą, to dlaczego 87 nie da sobie rady? :) Przecież nie raz było mówione, że po wyremontowanej Wojska mają jeździć elektryczne autobusy zamiast potencjalnych tramwajów :P

wysłane przez kwgpp 1

Fryga napisał(a):
Jestem ciekaw, jak poradzą sobie przegubowce na wąskiej Wojaka Polskiego , gdzie zawsze parkują dodatkowo nieprzepisowo osobówki. Już teraz autobusy 86 często stoją po kilka minut, aż kierowca osobówki raczy odjechać.

Przegub jest łatwiejszy do prowadzenia, i wbrew pozorom ma większą zwrotność. Tam gdzie nie przejedziesz solo 12m, to dasz radę 18m, tylko trzeba praktyki :)
2

wysłane przez maciekos95 3

Fryga napisał(a):
Jestem ciekaw, jak poradzą sobie przegubowce na wąskiej Wojaka Polskiego , gdzie zawsze parkują dodatkowo nieprzepisowo osobówki. Już teraz autobusy 86 często stoją po kilka minut, aż kierowca osobówki raczy odjechać.

A ja mam inne wątpliwości dotyczące powrotu 87 na Wojska Polskiego, a raczej zabrania go z takich miejsc jak plac Grunwaldzki czy plac Lotników. Wielu pasażerów już się przyzwyczaiło do obecności tej linii w tych rejonach i mogą być niezadowoleni z jej zniknięcia. Mam wrażenie, że trasa przez WP będzie mniej przydatna niż ta obecna. Ale oczywiście mogę się mylić.

wysłane przez Glemp 0

Widzę, że będą wycofane 61 i 87 z Dworcowej i Nowej. Jakiś odcinek w tej okolicy będzie zamykany lub jeszcze bardziej niszczony? ;)

wysłane przez MQ ?

Glemp napisał(a):
Widzę, że będą wycofane 61 i 87 z Dworcowej i Nowej. Jakiś odcinek w tej okolicy będzie zamykany lub jeszcze bardziej niszczony? ;)

Przebudowa Kolumba i okolic. Na Nowej i Dworcowej już sporo zrobili, ale trzeba zamknąć całkowicie dla ruchu, żeby dokończyć.

wysłane przez Michal 2

MQ napisał(a):
Przebudowa Kolumba i okolic. Na Nowej i Dworcowej już sporo zrobili, ale trzeba zamknąć całkowicie dla ruchu, żeby dokończyć.

Jeśli dobrze rozumiem, będzie przejazd od Wyszyńskiego do Owocowej. Dobrze, będzie można uciec od Bramy Portowej. Jeszcze do niedawna dojazd w tamte rejony był bardzo trudny. Praktycznie, jadąc od Mostu Długiego najbliższy skręt w lewo, mimo wielu skrzyżowań był na … Pl. Kościuszki !

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez MQ ?

Michal napisał(a):
Jeśli dobrze rozumiem, będzie przejazd od Wyszyńskiego do Owocowej.

Już jest, ale tylko w przeciwnym kierunku i to się nie zmieni.

wysłane przez Michal 2

MQ napisał(a):
Już jest, ale tylko w przeciwnym kierunku i to się nie zmieni.

A już miałem nadzieję …
Szkoda. Trzeba będzie jeździć na około w korkach … :/

A najbliższy skręt lewo… na Kościuszki :(

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez N236 0

Michal napisał(a):

Zapomnij. Jak to działa napisał już MQ. Tylko Owocową "w dół". Skończone rondo pod mostem kolejowym to jeszcze daleka przyszłość. Wciąż nie ma pod nim wykonanych skrętów tramwajowych, czyli nie ma też jezdni, tej w kierunku na Pomorzany. Na wysokości Poczty ruch też tylko jezdnią w kierunku Mostu Długiego. Na ulicy Nowej w kilku miejscach jest jeszcze stare torowisko.
1