Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Wysokie premie w ZDiTM
To jest wątek zespolony, który powstał poprzez połączenie kilku wątków:
- Wysokie premie w ZDiTM
wysłane przez Phobos 17
> Uważam, że to bardzo dobry pomysł,
Masz do tego prawo, ale niestety jest pewne "ale" ;-)
> gdyż w obecnej > sytuacji ani drogi ani komunikacja miejska nie jest dobrze > finansowana. Zaraz napiszecie, że to zależy od dotacji z > budżetu miasta, bo to prawda, ale nie w całości. Gdyby > powrócić do koncepcji ZKM-u i innej odrębnej jednostki > odpowiedzialnej za drogi w mieście to byłaby przecież > jaśniejsza sytuacja finansowania. Wpływy z biletów > przeznaczane byłyby na komunikację miejską, a wpływy ze > strefy płatnego parkowania na drogi miejskie, a nie wszystko > do "jednego wora" jak jest w sytuacji obecnej
I co? Jak będziesz wrzucał do dwóch "worów" to nagle nastąpi cudowne rozmnożenie?
> a ostatnio ZDiTM stracił nawet płynność finansową.
Głównie z powodu zmniejszonych wpływów z biletów o ile się nie mylę.
> W ZKM-ie był przynajmniej, o ile dobrze pamiętam dział > planowania i pomiarów ruchu km czy jakoś tak, którego > pracownicy po częstych obserwacjach potoków pasażerskich > dostosowywali rozkłady do potrzeb.
I został zlikwidowany w ramach oszczędności. A teraz powiedz mi, skąd wziąść pieniądze na ponowne utworzenie takiego działu, skoro ZDiTM ma dziurę w budżecie? Outsourcing jest po prostu tańszy.
> Tak więc może nastąpi > reaktywacja ZKM-u lub powstanie np. ZTM (Zarząd Transportu > Miejskiego), w Szczecinie oczywiście. :)
A nazwa akurat ma najwięcej wspólnego z jakością świadczonych usług...
Meritum jest takie, że po 5 latach istnienia ZDiTM, w końcu coś się zaczyna dziać. Udało się zrobić badania potoków, więźba jest w toku... Ponowny podział na drogi i komunikację prawdopodobnie oznaczałby kolejne ucięcie dotacji o dobre kilka milionów, kolejne cięcia w rozkładach i kolejne kilka lat "rozkręcania się" nowej instytucji.
-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)
Masz do tego prawo, ale niestety jest pewne "ale" ;-)
> gdyż w obecnej > sytuacji ani drogi ani komunikacja miejska nie jest dobrze > finansowana. Zaraz napiszecie, że to zależy od dotacji z > budżetu miasta, bo to prawda, ale nie w całości. Gdyby > powrócić do koncepcji ZKM-u i innej odrębnej jednostki > odpowiedzialnej za drogi w mieście to byłaby przecież > jaśniejsza sytuacja finansowania. Wpływy z biletów > przeznaczane byłyby na komunikację miejską, a wpływy ze > strefy płatnego parkowania na drogi miejskie, a nie wszystko > do "jednego wora" jak jest w sytuacji obecnej
I co? Jak będziesz wrzucał do dwóch "worów" to nagle nastąpi cudowne rozmnożenie?
> a ostatnio ZDiTM stracił nawet płynność finansową.
Głównie z powodu zmniejszonych wpływów z biletów o ile się nie mylę.
> W ZKM-ie był przynajmniej, o ile dobrze pamiętam dział > planowania i pomiarów ruchu km czy jakoś tak, którego > pracownicy po częstych obserwacjach potoków pasażerskich > dostosowywali rozkłady do potrzeb.
I został zlikwidowany w ramach oszczędności. A teraz powiedz mi, skąd wziąść pieniądze na ponowne utworzenie takiego działu, skoro ZDiTM ma dziurę w budżecie? Outsourcing jest po prostu tańszy.
> Tak więc może nastąpi > reaktywacja ZKM-u lub powstanie np. ZTM (Zarząd Transportu > Miejskiego), w Szczecinie oczywiście. :)
A nazwa akurat ma najwięcej wspólnego z jakością świadczonych usług...
Meritum jest takie, że po 5 latach istnienia ZDiTM, w końcu coś się zaczyna dziać. Udało się zrobić badania potoków, więźba jest w toku... Ponowny podział na drogi i komunikację prawdopodobnie oznaczałby kolejne ucięcie dotacji o dobre kilka milionów, kolejne cięcia w rozkładach i kolejne kilka lat "rozkręcania się" nowej instytucji.
-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.