Linia 530: Plac Rodła - Kormoranów

[dodane 27.10.2008, g. 19:51 przez –– stoch, ostatnio modyfikowane: 21.02.2018, g. 04:50 przez –– jas59]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Linia 529: Plac Rodła - Głębokie JaworowaLinia 531: Krzekowo - Osiedle Bukowe »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
Pierwszy kurs najnowszej szczecińskiej linii nocnej
Pierwszy kurs najnowszej szczecińskiej linii nocnej
1068x712; 158.2 KB
Trasa: Plac Rodła - aleja Wyzwolenia - rondo Giedroycia - aleja Wyzwolenia - Krasińskiego - Niemcewicza - rondo Sybiraków - Kołłątaja - Orzeszkowej - Krasińskiego - Duńska - Szczecińska - Podbórzańska - Podbórz

Linia 530 nie posiada bogatej historii, powstała niedawno, mianowicie 1 października 2008 roku. O linii usłyszeliśmy po raz pierwszy dopiero miesiąc przed jej utworzeniem. 17 września 2008 roku na stronie internetowej ZDiTM-u pojawiło się zapytanie ofertowe powiązane z tą właśnie linią nocną. Oferta zawierała jedynie termin kursowania: 1 październik - 31 grudzień 2008 roku jednak linia ta dalej jeździ w 2009 roku. Zamówienie obejmowało dojazd do ulicy Podbórzańskiej, lecz w tym czasie nie istniała tam jeszcze gotowa pętla, więc skierowano ją w kierunku "Kormoranów". Jej długość wynosiła 7,4 kilometra, zaś trasa wyglądała następująco:

Plac Rodła - aleja Wyzwolenia - rondo Giedroycia - aleja Wyzwolenia - Krasińskiego - Niemcewicza - rondo Sybiraków - Kołłątaja - Orzeszkowej - Krasińskiego - Duńska - Szczecińska - Rostocka - Kormoranów

W nocy 17/18 lutego 2009 roku linia 530 po raz pierwszy została skierowana objazdem omijającym ulicę Orzeszkowej i Krasińskiego przez ulicę Warcisława IV i Przyjaciół Żołnierza do ulicy Krasińskiego. Dalej autobus linii 530 porusza się po swej normalnej trasie do pętli Kormoranów. W nocy 20/21 marca 2009 roku linia 530 wróciła na swoją trasę.

Na czas budowy kolektora deszczowego w dniach 9 lipca - 21 września 2009 roku ulica Kołłątaja na odcinku od ulicy Ks. bpa Naruszewicza do ulicy Orzeszkowej była ulicą jednokierunkową. W związku z powyższym uległa zmianie trasa linii autobusowej 51, 69, 78, 87, 523, 530, 532. Prace wykonuje ENERGOPOL – SZCZECIN Spółka Akcyjna.

• linie 51, 78, 87, 530, 532 w kierunku ulic Orzeszkowej i Warcisława kursowały po stałych trasach wg obowiązującego rozkładu jazdy.

• w kierunku pętli Kołłątaja linie kursowały częściowo zmienioną trasą (z pominięciem ulicy Orzeszkowej i części ulicy Kołłątaja) od przystanku „Krasińskiego” linie kursowały ulicami: Krasińskiego – Niemcewicza do ronda Sybiraków i dalej po stałych trasach wg obowiązującego rozkładu jazdy. Uległ czasowej likwidacji przystanek „Orzeszkowej” na ulicy Kołłątaja.

• później bo, w dniach 31 lipca - 12 sierpnia 2009 roku linie autobusowe B, 51, 78, 87, 530, 532 na kierunku do ulicy Krasińskiego kursowały ulicami: Kołłątaja – Warcisława – Rapackiego do skrzyżowania z ulicą Krasińskiego (z ominięciem ulicy Orzeszkowej) i dalej po stałych trasach wg dotychczasowego rozkładu jazdy.

Wraz z początkiem 2009 roku pojawiły się nadzieje, iż linia ta skierowana zostanie w końcu do Podbórza, gdyż prowadzone były już prace przy budowie pętli. I rzeczywiście, od 1 września 2009 roku linia nocna 530 wykorzystywana jest do obsługi osiedla na Podbórzu. Nowa trasa linii przedstawia się następująco:

Plac Rodła - aleja Wyzwolenia - rondo Giedroycia - aleja Wyzwolenia - Krasińskiego - Niemcewicza - rondo Sybiraków - Kołłątaja - Orzeszkowej - Krasińskiego - Duńska - Szczecińska - Podbórzańska - Podbórz

Linia 530 obsługiwana jest przez PKS Szczecin jedną brygadą. Autobus kursuje z godzinną częstotliwością.

530/1 - (23:20-5:01) (przed wydłużeniem do pętli Podbórz)
530/1 - (23:20-4:52) (po wydłużeniu do pętli Podbórz)

Otwarcie dla ruchu tramwajowego trasy w ciągu ulic Niemierzyńskiej i Arkońskiej po zakończonym kapitalnym remoncie, w dniu 22 września 2012 roku wymusiło wprowadzenie zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej:

• linie 530 i 532 kursują w obu kierunkach od przystanku „Krasińskiego” przez ulicę Krasińskiego do skrzyżowania z ulicą Orzeszkowej i dalej po swojej trasie, z pominięciem ulic Niemcewicza, Kołłątaja i Orzeszkowej oraz przystanków „Niemcewicza” i „Orzeszkowej”.

Na podstawie informacji własnych opracował Kamil Stochmal współpraca Michał Szczerbiński, aktualizacja Janusz Światowy



Patrz także: Pętla autobusowa Plac Rodła

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2018 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)