Linia 95 (TNŻ) Podjuchy Pętla - Podjuchy Pętla

[dodane 17.04.2016, g. 07:39 przez –– jas59, ostatnio modyfikowane: 27.06.2016, g. 18:06 przez –– wsad123]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Linia 93: Basen Górniczy - Basen GórniczyLinia 96: Basen Górniczy - Osiedle Kasztanowe »

Trasa:

PODJUCHY PĘTLA – Granitowa - Marmurowa - Radosna - Morwowa - Chojnicka - Mielecka - Drawska - Sąsiedzka - Sieradzka - Chromowa - Ruda - Olkuska - Wschodnia - Marii Grzegorzewskiej - Korczaka - Karola Pruszyńskiego - Wschodnia - Chełmińska - Krzemienna - PODJUCHY PĘTLA

Jest to najmłodsza linia autobusowa uruchomiona przez ZDiTM 11 kwietnia 2016 roku w ramach Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską.

Linia uruchomiona jako „Transport na żądanie”, jest formą wsparcia regularnej komunikacji miejskiej. Ma ona ułatwić mieszkańcom górzystych terenów dzielnicy dostęp do linii komunikacji miejskiej kursujących przez pętlę Podjuchy.

Pasażerowie po skontaktowaniu się z dyspozytorem na Centrali Ruchu, a później po zalogowaniu się na specjalnie przygotowanej stronie, będą mogli zamówić na konkretną godzinę mikrobus, który dowiezie ich z/na pętle lub na wybrany przystanek.

Mikrobusy zabierają jednorazowo 20 osób. O godzinie planowanej podróży decyduje pierwsze zgłoszenie. Czas i trasa przejazdu jest różna, ponieważ godzina i start pierwszego kursu może być każdego dnia inny. Celem jest dowiezienie zainteresowanych pasażerów w miejsce dogodnej przesiadki do autobusów komunikacji miejskiej na pętli Podjuchy lub do domów z pętli w ciągu 15 minut.

W uzgodnieniu z Radą Osiedla wytypowano kilkanaście punktów, z których będą odjeżdżały mikrobusy na telefon, są to następujące przystanki:

• Podjuchy Pętla
• Granitowa
• Chojnicka
• Mielecka
• Sąsiedzka
• Chromowa
• Grzegorzewskiej
• Wschodnia
• Chełmińska
• Miechowska

Umowa na przewozy została podpisana z firmą PKS Szczecin na razie do końca roku. Na potrzeby tej formy transportu, PKS przygotował 3 mikrobusy - klimatyzowane Mercedesy Sprintery, kursować będą 2 a 1 będzie w rezerwie. Wyposażone są w platformę ułatwiającą wjazd osobom na wózkach inwalidzkich. Są pomalowane w obowiązującej w Szczecinie kolorystyce „Floating Garden”. Mają tez zainstalowane kasowniki. Opłata za przejazd wszystkimi biletami obowiązującym na terenie miasta.

Realizacja usługi będzie wykonywana przez 10 godzin w dni powszednie. ZDiTM obiecuje, że jeśli mieszkańcy Podjuch będą mieli taką potrzebę, to komunikacja mikrobusowa zostanie też uruchomiona w weekendy, ale w ramach ustalonego w umowie limitu godzin.

Założenia systemu transportu „na żądanie”



Celem wprowadzenia Systemu Transportu „na żądanie”, jest stworzenie możliwości dowozu z/do krańcowych przystanków komunikacji miejskiej pasażerom z obszarów peryferyjnych, słabiej zaludnionych, których nie obejmuje sieć tras komunikacji miejskiej, oddalonych od centrum aglomeracji. Mikrobusy obsługujące transport na żądanie nie wjeżdżają do centrum miasta – są podpięte pod linie regularne.

System działać ma w określonej strefie – obszarze, na którym zdefiniowane są konkretne przystanki. Trasy przejazdów są zbiorem odcinków łączących przystanek początkowy z przystankiem końcowym w dowolnym kierunku. Przyjęto, że usługa będzie realizowana w wariancie pół dynamicznym, która ma określony przystanek początkowy i końcowy oraz przystanki, na które pasażer ma możliwość dokonać rezerwacji.

Na podstawie materiałów dostępnych na stronie ZDiTM i wiedzy własnej opracował: Janusz Światowy

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)