Encyklopedia

Linia 70 (okrężna ⭮): Dworzec Główny (Owocowa) - Urząd Miasta - Wały Chrobrego - Dworzec Główny (Owocowa)

dodane przez jas59; zmodyfikowane przez man

28.06.2022
Dodano informacje o zmianach od 1 lipca man
12.06.2022
Dodano informację o zmianach od 16 czerwca man
05.05.2022
Dodano informacje o objeździe w maju 2022 man
23.12.2021
Dodano informacje o rozdzieleniu linii i zmianie trasy od 1 stycznia 2022 man
25.08.2021
Dodano informacje o kolejnej zmianie trasy w związku z przebudową alei Jana Pawła II fan004
05.07.2021
Dodano informację o tymczasowym skróceniu linii i uruchomieniu linii zastępczej 870 man
25.07.2020
Dodano informacje o częściowej zmianie trasy jas59
19.01.2020
aktualizacja man
09.02.2018
Dodano informacje z lat 2006 - 2017 jas59
03.04.2014
Dodano informacje o wydłużeniu linii do Pargowa jas59
31.12.2012
Dodano informację o przedłużeniu lini do Kamieńca jas59
23.08.2012
Dodano informacje o wydłużeniu trasy do Moczył X
12.06.2010
Uaktualniono godziny pracy wszystkich brygad X
11.11.2008
dodano informacje z roku 1971 jas59

Trasa: Dworzec Główny (Owocowa) — Narutowicza — aleja Piastów — plac Kościuszki — aleja Piastów — plac Szarych Szeregów — aleja Wojska Polskiego — Felczaka — aleja Jana Pawła II — plac Grunwaldzki — Piłsudskiego — plac Rodła — Piłsudskiego — Matejki — plac Hołdu Pruskiego — Małopolska — Starzyńskiego — Szczerbcowa — Wały Chrobrego — Jarowita — Małopolska — plac Hołdu Pruskiego — plac Żołnierza Polskiego — aleja Niepodległości — plac Brama Portowa — aleja Niepodległości — 3 Maja — Dworzec Główny (Owocowa)

Dawne wersje linii

O linii 70 wspomina się już na końcu 1957 roku, kiedy to uruchomiono ją jako linię pospieszną na trasie Plac Żołnierza Polskiego – Police. Linia cieszyła się w tym okresie sporym zainteresowaniem pasażerów w związku z budową nowych osiedli mieszkaniowych. Istniała do połowy lat 60. XX wieku.

zdjęcie
Spotkanie dwóch "melonów"
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Ponowne otwarcie linii 70 nastąpiło 2 stycznia 1971 roku na trasie Heyki - Cukrownia. Linię obsługiwały trzy autobusy w szczycie. 

23 lutego 1971 roku 70-tka stała się linią całodzienną. 13 kwietnia tego samego roku przystanki dotychczas warunkowe zostały zmienione na stałe.

film
0:36
odtwórz
MAN wspina się na Wały Chrobrego
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W związku z budową rurociągu ciepłowniczego od dnia 7 grudnia 1971 roku, została zmieniona trasa linii 70. Autobusy na części trasy kursowały przez ulicę Kopernika-plac Dziecka-Langiewicza i aleję Piastów i dalej bez zmian.

Linię obsługiwało wówczas 5 brygad w szczycie i 2 brygady po szczycie.

6 lipca 1973 roku przedłużono trasę linii do Dziewoklicza w godzinach 8:00–20:00, jednak jedynie w dni słoneczne. Kursowała ona co 30 minut w obydwu kierunkach. W pozostałe dni, kursy były zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy. Na tej trasie kursowała do grudnia 1977 roku.

zdjęcie
"Melon" dobił właśnie na przystanek końcowy
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od 1977 do 18 listopada 1985 linia jeździła na zmienionej trasie z Heyki w kierunku Cukrowni przez Bulwar Gdański i Bulwar Śląski. Częstotliwość kursowania w szczycie wynosiła 24–26 minut, obsługiwana była pięcioma brygadami i po szczycie z częstotliwością 21–23 minuty 2 brygadami. W lutym 1985 roku wydłużono trasę przez ulicę Nowokrakowską.

W 1981 roku zmniejszono obsługę linii 70 o 3 brygady i do grudnia 1982 obsługiwana była przez 2 brygady w szczycie i po szczycie z 25–26 minutową częstotliwością kursowania. W grudniu tego roku ponownie zwiększono obsługę linii o 1 brygadę. 70 kursowała z 3 brygadami w szczycie i 2 po szczycie do 31 lipca 1985 roku.

film
0:42
odtwórz
Autosan w śnieżnej scenerii na linii 70
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W lipcu 1985 roku ponownie zwiększono obsługę o 1 brygadę w szczycie. Linia 70 w tej konfiguracji jeździła do 1 października 1986 roku.

Od tamtego czasu, 70-tka jeździła na trasie Heyki – Zakłady Mleczarskie z częstotliwością co 25-26 minut z 4 brygadami w szczycie i 2 po szczycie.

Od 1 lipca 1993 roku linia kursowała na wydłużonej trasie przez Autostradę Poznańską z częstotliwością co 29–33 minuty 3 brygadami w szczycie i 1 po szczycie.

8 sierpnia 1994 roku w związku z remontem Mostu Długiego linię 70 skierowano do Dworca Głównego. Trasę obsługiwała jedna brygada. 1 września po skończonym remoncie Mostu Długiego „siedemdziesiątka” powróciła na swoją stałą trasę.

Na trasie do Zakładów Mleczarskich linia 70 jeździła do 31 maja 1998 roku, a od następnego dnia, aż do roku 2001 na trasie Heyki – Cukrowa.

W międzyczasie od 7 lipca do 29 października 1997 roku nastąpiło wstrzymanie kursowania linii przez ulicę Wyszyńskiego z powodu jej remontu. Autobusy tymczasowo jeździły przez ulicę Dworcową – 4 brygadami w szczycie i 1 brygadą po szczycie co 32–36 minut w obydwie strony.

W styczniu 1999 roku zlikwidowano dzień rozkładowy „wolne soboty” i w związku z tym autobusy na linii 70 kursowały wyłącznie od poniedziałku do piątku.

3 lipca 2001 roku linia 70 została zlikwidowana.

70-tka jako linia „urzędowa”

zdjęcie
Linia 70 (urzędowa)
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Reaktywacja linii nastąpiła 8 listopada 2004 roku i do końca lutego 2005 roku testowano ją na trasie:  Dworzec Główny - Kolumba - Nabrzeże Wieleckie - Jana z Kolna - Admiralska - Wawelska - Wały Chrobrego - Szczerbcowa - Starzyńskiego - Małopolska - Matejki - Piłsudskiego - Jedności Narodowej - Urząd Miejski

Urząd Miejski - Jedności Narodowej - Piłsudskiego - Matejki - Małopolska - Starzyńskiego - Szczerbcowa - Wały Chrobrego - Zygmunta Starego - Henryka Pobożnego - Małopolska - Komandorska - Jana z Kolna - Nabrzeże Wieleckie - Dworzec Główny.

Linia funkcjonowała w dni powszednie od godziny 7:00 do godz. 18:00 z częstotliwością 20 min. przez cały dzień. Obsługiwały ją dwa solowe autobusy wystawiane przez zajezdnię Klonowica

zdjęcie
Wspomnienia z zimy
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Po testach linię 70 uruchomiono już na stałe, na trasie podanej wyżej od 7 marca 2005 roku. Obsługiwana była przez SPAK autobusami Autosan H6.

Z powodu prac przy budowie rurociągów tłocznych dla pompowni Grabów i Dolny Brzeg w ulicy Jana z Kolna w okresie od dnia 7 lipca do 31 grudnia 2006 roku zmianie uległa organizacja ruchu w ciągu ulicy Jana z Kolna. W związku z tym od dnia 10 lipca 2006 roku uległa trasa linii 70. W kierunku Urzędu Miejskiego jeździła od Dworca Głównego ulicami Kolumba – Wyszyńskiego – Sołtysią – Farną – przejazd pod Trasą Zamkową (przy Zamku) do podjazdu w kierunku placu Św. Piotra i Pawła – Małopolską – Jarowita do Szczerbcowej i dalej stałą trasą. Uległy czasowej likwidacji przystanki „Wyszyńskiego”, „Admiralska”, „Urząd Wojewódzki”. Uruchomiono tymczasowe przystanki na ulicy Wyszyńskiego, na placu Św. Piotra i Pawła i na ulicy Jarowita przed skrzyżowaniem z ulicą Szczerbcową.

zdjęcie
"Melon" na jednym z wcześniejszych kursów do dworca
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
2 stycznia 2008 roku z powodu trudności kadrowych w grupie kierowców wprowadzono zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych i tym samym na linii 70 ograniczony został czas kursowania linii do godziny 16, kursy pomiędzy godziną 7 i 8 pozostały bez zmian, natomiast w pozostałych godzinach linia jeździła z 25-minutową częstotliwością.

Zamknięcie ulicy Szczerbcowej na odcinku Wały Chrobrego - Jarowita 7 września 2009 roku w godzinach 8:00 - 17:00 wymusiło zmianę trasy linii. Kursowała ona w obu kierunkach po częściowo zmienionej trasie. Przystanek „Teatr Współczesny” został przeniesiony z Wałów Chrobrego na ulicę Zygmunta Starego przed skrzyżowaniem z Wały Chrobrego.

Linia 70 w Kołbaskowie

Trasa: Pargowo — Kamieniec — Rosówek — Kołbaskowo — Siadło Górne — Siadło Dolne — Kurów — Ustowo — Szczecin: Ustowska — Szczawiowa — Tama Pomorzańska — Kolumba — Nabrzeże Wieleckie — Admiralska — Wawelska — Wały Chrobrego — Szczerbcowa (z powrotem: Szczerbcowa — Wały Chrobrego — Jarowita — Komandorska — Jana z Kolna) — Starzyńskiego — Małopolska — Matejki — Piłsudskiego — plac Rodła — Piłsudskiego — plac Grunwaldzki — Urząd Miasta

zdjęcie
Frekwencja w pierwszy dzień kursowania linii 70 na nowej trasie była zadowalająca
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
3 września 2012 roku miało miejsce znaczne wydłużenie linii 70. Została ona poprowadzona z pętli „Dworzec Główny” aż do wsi Moczyły, znajdującej się w gminie Kołbaskowo. Uruchomiono wówczas również kursy w relacji Elektrownia Pomorzany - Urząd Miasta. Co ciekawe, linia rozpoczęła kursowanie również późnym wieczorem, a także w soboty i dni świąteczne na trasie kończącej się na przystanku „Wyszyńskiego”.

zdjęcie
Mercedesem do Kamieńca
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Zakończenie remontu drogi na odcinku Moczyły – Kamieniec, pozwoliło od 3 grudnia 2012 roku na wydłużenie trasy linii 70 do Kamieńca wraz z uruchomieniem dodatkowych kursów na terenie gminy Kołbaskowo. 

zdjęcie
"Siedemdziesiątka" wraca z Kamieńca
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
1 kwietnia 2014 roku wprowadzono kolejne zmiany na linii. Wydłużono wybrane kursy z Kamieńca do Pargowa. Jednocześnie część kursów została skierowana przez Rosówek z pominięciem Moczył. Uruchomiono również dodatkowe kursy w dni powszednie w godzinach wieczornych oraz dodatkowy obieg relacji Wyszyńskiego – Kamieniec w soboty i dni świąteczne w godzinach porannych.

zdjęcie
Sprowadzony niedawno berliński Mercedes chwilę przed północą
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Rozpoczęcie przebudowy torowiska tramwajowego w rejonie Mostu Długiego w dniu 18 lutego 2015 roku wymusiło zmianę trasy linii.
W kierunku Urzędu Miasta autobusy skręcały w ulicę Wyszyńskiego a następnie w Tkacką-Grodzką-Farną-Trasę Zamkową i dalej jeździły stałą trasą. Przystanek „Wyszyńskiego”został przeniesiony na dotychczasowy przystanek linii pospiesznych na ulicy Wyszyńskiego. Dla linii 70 dodatkowo uruchomiono dwa dodatkowe przystanki „Tkacka” i „Grodzka” jako przystanki na żądanie.

W związku z wygranym przetargiem, od 1 stycznia 2017 roku obsługę linii w całości przejęła zajezdnia PKS Szczecin

Od 27 lipca 2020 roku linia 70, w związku z rozpoczęciem przebudowy alei Jana Pawła II (na odcinku od placu Grunwaldzkiego do ulicy Felczaka) kursowała po zmienionej trasie:

  • w kierunku Urzędu Miasta od placu Grunwaldzkiego autobusy skierowano przez ulicę Piłsudskiego, plac Odrodzenia, ulicę Monte Cassino i ulicę Niedziałkowskiego do alei Jana Pawła II,
  • przystanek „Plac Grunwaldzki” w kierunku Urzędu Miasta przeniesiono na przystanek linii nocnych w kierunku placu Szarych Szeregów,
  • przystanek „Urząd Miasta” zlokalizowano  w ciągu alei Jana Pawła II za skrzyżowaniem z ulicą Niedziałkowskiego.

zdjęcie
Zachód słońca pod elektrownią na Pomorzanach
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od 23 stycznia 2021 roku nastąpiła kolejna zmiana trasy spowodowanej remontami. Autobusy linii 70 wykonujące kursy do Dworca Głównego, Elektrowni Pomorzany, Kamieńca i Pargowa od przystanku „Plac Rodła” kursowały przez aleję Wyzwolenia, plac Żołnierza Polskiego, plac Hołdu Pruskiego do ulicy Małopolskiej i dalej bez zmian. Powodem zmiany trasy był remont torowiska od Placu Żołnierza Polskiego do Placu Hołdu Pruskiego i w ulicy Matejki do skrzyżowania z ulicą Piłsudskiego. Odcinek był modernizowany w ramach wielkiej przebudowy torowisk w centrum i na Niebuszewie.

W związku z czasowym zamknięciem dla ruchu ul. Szczawiowej na odcinku od Elektrowni Pomorzany do ul. Ustowskiej od 6 lipca 2021 podzielono linię 70 na dwie niezależne części. 

Autobusy linii 70 kursowały wyłącznie w dni powszednie, według specjalnego rozkładu jazdy, na trasie Urząd MiastaDworzec GłównyElektrownia Pomorzany (w godz. 7:30–13:20 tylko do Dworca Głównego).

zdjęcie
Z podszczecińskich wiosek prosto do Urzędu Miasta
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Uruchomiono wówczas również linię zastępczą 870, kursującą na trasie Rondo Uniwersyteckie – Południowa – rondo Hakena – Krygiera – Ustowo – Kołbaskowo – Moczyły/Rosówek – Kamieniec – Pargowo. Obsługiwane były wszystkie przystanki na trasie.

Dwa dni po otwarciu ulicy Szczawiowej dla ruchu, 9 lipca 2021 kursowanie linii 70 powróciło do normy, a linia 870 została zlikwidowana.

zdjęcie
MAN podąża do pierwszego przystanku
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Od 24 lipca 2021 w związku z rozpoczęciem kolejnego etapu przebudowy torowisk tramwajowych w rejonie placu Rodła, linia 70 w kierunku Urzędu Miasta została skierowana na objazd przez ulicę Małopolską, plac Hołdu Pruskiego, plac Żołnierza Polskiego, plac Lotników, plac Grunwaldzki. Uruchomiono przystanek „Plac Lotników” (nr 17831, wspólny z linią 90). Nie był wówczas obsługiwany przystanek „Plac Rodła”.

zdjęcie
Podmiejski autobus na podmiejskiej linii
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W związku z przejściem do kolejnego etapu przebudowy alei Jana Pawła II 29 sierpnia 2021 roku, nastąpiły zmiany w kursowaniu linii 70. Od placu Grunwaldzkiego autobusy kursowały aleją Jana Pawła II, ulicą Felczaka, ulicą Monte Cassino, przez plac Odrodzenia do placu Grunwaldzkiego i dalej bez zmian.

Na zmienionym odcinku trasy uruchomiono przystanki:

  • „Plac Grunwaldzki” (kierunek Urząd Miasta), zlokalizowany na wschodniej jezdni alei Jana Pawła II za zjazdem z placu Grunwaldzkiego,
  • „Urząd Miasta” (końcowy), zlokalizowany na wschodniej jezdni alei Jana Pawła II przed skrzyżowaniem z ulicą Wielkopolską,
  • „Urząd Miasta” (kierunek Dworzec Główny), zlokalizowany w ciągu ulicy Felczaka po zachodniej stronie skrzyżowania z aleją Jana Pawła II, wspólny z liniami 87 i 90,
  • „Plac Grunwaldzki” (kierunek Dworzec Główny), zlokalizowany na placu Grunwaldzkim między ulicą Rayskiego i ulicą Śląską, wspólny z liniami nocnymi.

Z obsługi wyłączono dotychczasowe przystanki: „Plac Grunwaldzki” (nr 11621 i 11623) oraz „Urząd Miasta” (nr 12591).

9 października 2021 ponownie wprowadzono zmiany w kursowaniu linii w okolicach placu Rodła. Między przystankami „Starzyńskiego” i „Plac Grunwaldzki” w obu kierunkach autobusy zaczęły kursować zmienioną trasą przez ulicę Małopolską, plac Żołnierza Polskiego, aleję Wyzwolenia, plac Rodła, ulicę Piłsudskiego. Przystanki „Plac Rodła” znajdowały się w stałych lokalizacjach (w ciągu ulicy Piłsudskiego). Przystanek „Plac Lotników” przestał być przez linię obsługiwany.

W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu przebudowy torowisk tramwajowych (m.in. w rejonie ulicy Nabrzeże Wieleckie, alei Wyzwolenia i placu Rodła), od 18 grudnia 2021 wytyczono objazdową trasę dla linii 70 w tych rejonach. 

  • W kierunku Urzędu Miasta autobusy kursowały od przystanku „Dworzec Główny” przez ul. Nową-Dworcową-al. Niepodległości-plac Żołnierza Polskiego-plac Hołdu Pruskiego-Małopolską-Starzyńskiego-Szczerbcową-Wały Chrobrego-Jarowita-Małopolską-plac Hołdu Pruskiego-plac Żołnierza Polskiego-plac Lotników do przystanku „Plac Grunwaldzki” i dalej bez zmian.

Na zmienionej trasie uruchomiono przystanki: „Plac Tobrucki” (nr 22612), „Brama Portowa” (przy restauracji KFC – nr 10814), „Plac Żołnierza Polskiego” (w ciągu alei Niepodległości przed placem Żołnierza Polskiego – nr 11330), „Starzyńskiego” (w kierunku ulicy Zygmunta Starego, nr 13912), „Teatr Współczesny” (nr 13811), „Jarowita” (nr 17111) i „Plac Lotników” (nr 17831). Nieczynne stały się wówczas przystanki: „Dworcowa”, „Wyszyńskiego”, „Admiralska”, „Urząd Wojewódzki”, „Starzyńskiego” (w kierunku ulicy Małopolskiej) i „Plac Rodła”.

  • W kierunku Dworca Głównego/Kamieńca/Pargowa od przystanku „Plac Grunwaldzki” przez ul. Piłsudskiego-Mazurską-plac Lotników-Kaszubską-Bałuki-plac Żołnierza Polskiego-plac Hołdu Pruskiego-Małopolską-Starzyńskiego-Szczerbcową-Wały Chrobrego-Jarowita-Małopolską-plac Hołdu Pruskiego-plac Żołnierza Polskiego-aleję Niepodległości-Dworcową-Nową do przystanku „Dworzec Główny” i dalej bez zmian.

zdjęcie
Niedługo linię 70 ponownie przejmie SPAK, lecz tym razem na zupełnie innej trasie
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Na zmienionej trasie uruchomiono przystanki: „Mazurska” (w ciągu ulicy Piłsudskiego przed skrzyżowaniem z ulicą Mazurską – nr 18811), „Plac Lotników” (nr 17851), „Brama Portowa” (na wysokości „Posejdona” – nr 10833) i „Plac Tobrucki” (nr 22611). Nieczynne stały się przystanki: „Plac Rodła”, „Wyszyńskiego” i „Dworcowa”.

Dotychczasowe kursy skrócone na trasie Wyszyńskiego – Kamieniec/Pargowo były wykonywane na trasie Brama Portowa – Kamieniec/Pargowo.

Powrót do korzeni

1 stycznia 2022 linia została wycofana z gminy Kołbaskowo, a jej kursy wariantowe na tej trasie przejęła nowo uruchomiona podmiejska linia 242 na częściowo zmodyfikowanej trasie.

zdjęcie
Mroźnie, słonecznie, ale przede wszystkim punktualnie. Kwietniowe poranki na Wałach Chrobrego wprawiają w rozkojarzenie
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Linia 70 stała się linią okrężną kursującą w parze z linią 90 na trasie jednokierunkowej:  Dworzec Główny (Owocowa) – Narutowicza – aleja Piastów – aleja Wojska Polskiego – Felczaka – Wąska – Wielkopolska – Śląska – aleja Papieża Jana Pawła II – Kaszubska – Bałuki – plac Żołnierza Polskiego – plac Hołdu Pruskiego – Małopolska – Starzyńskiego – Szczerbcowa – Wały Chrobrego – Jarowita – Małopolska – plac Hołdu Pruskiego – plac Żołnierza Polskiego – aleja Niepodległości – 3 Maja – Dworzec Główny (Owocowa).

Obsługą linii, po pięciu latach przerwy ponownie zajęła się zajezdnia Klonowica.

Kursy były wykonywane w godz. 6:23–18:27 co 20 minut wyłącznie w dni powszednie.

Od 4 kwietnia 2022 w związku z wznowieniem ruchu na całym odcinku przebudowywanej alei Jana Pawła II (od ulicy Felczaka do placu Grunwaldzkiego),  od przystanku „Felczaka” autobusy linii 70 kursują przez ulicę Felczaka i aleję Jana Pawła II do placu Grunwaldzkiego i dalej bez zmian, zatrzymując się na przystankach: Urząd Miasta (w ciągu alei Jana Pawła II za skrzyżowaniem z ulicą Felczaka, nr 12511), Plac Grunwaldzki (w ciągu alei Jana Pawła II przed placem Grunwaldzkim, nr 11621).

Nie są obsługiwane dotychczasowe przystanki: „Urząd Miasta” (nr 12521), „Odrowąża” (nr 18412), „Wąska” (nr 18611), „Śląska” (nr 18722) i „Plac Grunwaldzki” (nr 11631).

6 maja 2022 w związku z organizacją „Pikniku nad Odrą” linia 70 od przystanku „Plac Lotników” kursowała przez plac Żołnierza Polskiego, ulicę Matejki, ulicę Zygmunta Starego, ulicę Starzyńskiego i ulicę Małopolską do placu Żołnierza Polskiego i dalej bez zmian. Przystanek „Starzyńskiego” przeniesiono na drugą stronę jezdni i cofnięto o 35 metrów, zaś nieczynne były przystanki „Teatr Współczesny” i „Jarowita”. Na ten sam objazd linia trafiła 31 maja 2022 z powodu organizacji „75-lecia Szkolnictwa Morskiego na Pomorzu Zachodnim”.

16 czerwca 2022 przy okazji rozpoczęcia kolejnego etapu przebudowy torowisk w rejonie placu Rodła, ponownie wprowadzono zmianę trasy linii. Od przystanku „Plac Grunwaldzki” autobusy kursowały przez ulicę Piłsudskiego, aleję Wyzwolenia, plac Żołnierza Polskiego, plac Hołdu Pruskiego, ulicę Małopolską do przystanku „Starzyńskiego” i dalej bez zmian. Zlikwidowano wówczas tymczasowy przystanek „Mazurska”, zaś w zamian uruchomiono przystanek „Plac Rodła”, zlokalizowany w ciągu ulicy Piłsudskiego pod siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego.

1 lipca 2022 po przywróceniu ruchu drogowego w rejonie placu Rodłalinia 70 rozpoczęła kursowanie na trasie: od przystanku „Plac Rodła” przez ulicę Piłsudskiego, ulicę Matejki, plac Hołdu Pruskiego, ulicę Małopolską do przystanku „Starzyńskiego” i dalej bez zmian.

Ponadto, likwidacji uległ przystanek „Plac Kościuszki”, zlokalizowany w ciągu alei Piastów za placem Kościuszki.

Tego dnia, skrócono również czas pracy linii do godz. 17:47. Kursy w dalszym ciągu wykonywane są w dni powszednie z częstotliwością 20 minut przez cały dzień. 

Na podstawie materiałów z archiwów MZK Szczecin i ZDiTM Szczecin, biuletynów informacyjnych wydawanych w WPKM, MZK, ZKM, kroniki WPKM z lat 1979 – 1989 oraz informacji własnych, komunikatów ZDiTM opracował: Janusz Światowy jas59

aktualizacja: man, fan004