Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin nasz serwis

Siódme urodziny KOMIS-u - podsumowanie roku

Maciej Kubień,

dodane przez MQ; zmodyfikowane

11 grudnia 2004 roku pod adresem www.mkm.szczecin.pl uruchomiony został serwis hobbystyczny "Komunikacja Miejska Szczecin", bardziej znany jako Serwis KOMIS. Dziś obchodzimy siódme urodziny strony, która wciąż trwa dzięki Wam, drodzy czytelnicy!
Rok temu z okazji urodzin przygotowaliśmy roczne podsumowanie wydarzeń w szczecińsko-polickiej komunikacji miejskiej. Chcielibyśmy podtrzymać tę tradycję, więc także w tym roku zapraszamy na przegląd najważniejszych wydarzeń z ostatniego roku.

Grudzień 2010. SPA Dąbie podpisało umowę na dostawę kolejnych 12 autobusów marki Solaris. Będą to pierwsze w Polsce autobusy wyposażone w alkomat. Ponadto tasiemiec pt. "tramwaj kontra willa" miał kolejny odcinek: pojawiły się informacje, że przeszkadzająca w budowie SST willa przy ulicy Batalionów Chłopskich została wpisana do rejestru zabytków, w związku z czym zaplanowano jej przesunięcie.

Styczeń upłynął pod znakiem testów nowych wagonów niskopodłogowych 120NaS. Przeprowadzano m.in. jazdy pod obciążeniem. Ostatecznie pod koniec miesiąca "Swing" otrzymał świadectwo homologacji.

Na początku lutego pierwszy wagon 120NaS miał swój debiut liniowy na linii 7. Luty przyniósł także informację o okrojeniu "wyborczego" budżetu, z którego wykreślone zostały pieniądze na remonty najbardziej zdewastowanych torowisk w mieście. Ponadto pojawiły się pierwsze pomysły na zmiany w taryfie biletowej oraz zaprezentowano pomysł wybudowania przystanku tramwajowego na placu Zwycięstwa.

Marzec. Na przystankach pojawiły się pierwsze wyświetlacze systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Debiutujący w ruchu liniowym wagon 120NaS 806 nie dotrwał do końca służby ze względu na kolizję.

W kwietniu lokalne media zainicjowały akcję nadania nazw wagonom "Swing".

Maj. Do użytku oddano nowy, "europejski" przystanek autobusowy na pętli "Urząd Miejski". Ponadto Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na przebudowę torowisk na Bramie Portowej wraz z budową dodatkowego skrętu z alei Niepodległości w kierunku placu Zwycięstwa.

Czerwiec. Coraz większe korki, trwające przebudowy ulic i nierealne rozkłady jazdy powodują, że na liniach pospiesznych kierowcy opóźnionych autobusów wysadzają pasażerów i zawracają bez dojeżdżania do przystanku końcowego. Trwa także przebudowa przystanku tramwajowego przy bramie głównej Cmentarza Centralnego - niezgodnie z projektem i zdrowym rozsądkiem.

Lipiec przyniósł kolejne informacje o willi stojącej na drodze SST. Jej współwłaściciele zażądali wpisania do rejestru zabytków nie tylko budynku, ale również całej działki, na której się on znajduje. Wciąż trwały przepychanki dotyczące przebudowy przystanku tramwajowego "Cmentarz Centralny".

W sierpniu radni z komisji inicjatyw społecznych jednogłośnie poparli pomysł budowy przystanku tramwajowego na placu Zwycięstwa. Pojawiły się także pierwsze informacje na temat powrotu na szczecińskie torowiska linii tramwajowej 10.

Wrzesień. Kolejny pomysł na zmiany na sieci tramwajowej - tym razem przedstawiono koncepcję powrotu tramwaju na śródmiejski odcinek alei Wojska Polskiego. Z kolei nowo uruchomiona linia autobusowa 88 od początku swojego istnienia budzi kontrowersje.

Październik. Pomysłów na zmiany w systemie komunikacyjnym ciąg dalszy. Zaprezentowano koncepcję uruchomienia Szybkiej Kolei Miejskiej. Rozpoczęły się także pomiary potoków pasażerskich. I jeszcze wydarzenie z cyklu "miejskie absurdy" - podczas trwania przedstawień w hali Opery przejeżdżające ulicą Energetyków tramwaje muszą poruszać się ze zmniejszoną prędkością.

W listopadzie władze miasta przedstawiły projekt zmian w taryfie biletowej. Znalazły się także pieniądze na budowę przystanku tramwajowego na placu Zwycięstwa. SPA Klonowica ogłosiło przetarg na zakup nowych autobusów. Nowością mają być specjalne uchwyty do przewozu rowerów.

3 komentarze