Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Odpowiedzi na pytania do przetargu w SPA Klonowica
Do przetargu na autobusy dla SPA Klonowica pojawiły się pytania producentów i odpowiedzi spółki.
wysłane przez mxk
Marian napisał(a):
> Dokładnie. W przypadku Szczecina wygrana Solarisa jest pewna > jak msza w niedziele. Ale to dobrze, że ujednolica Nam się > tabor w końcu Solaris to dobra marka. Jednak jak każdy > miłośnik chciałbym oglądać też inne autobusy na Naszych > ulicach.
Problem jest w tym, że regularne ogłaszanie przetargów na małe partie autobusów, tak jak to się dzieje teraz, miało na celu stworzenie "furtki" na wprowadzenie kilku dobrych marek. Miało to zapobiec sytuacjom sprzed 10 lat, kiedy zajezdnie kupowały po 40 autobusów. Jednak przy dzisiejszym rozpisywaniu przetargów pod produkty Solarisa trzeba się zastanowić po co ta farsa. Wielkopolska firma poprzez słynne zapisy w SIWZ (np. dzielona szyba ala Ikarus) nie ma konkurentów w przetargach, co nie jest spowodowane niechęcią innych firm do startowania w przetargach, tylko notorycznym odrzucaniu ich ofert już na wstępie przez przedsiębiorstwa autobusowe. Wystarczy spojrzeć na pytania zadawane przy okazji kolejnych przetargów, w których widać, że nie tylko Solaris interesuje się szczecińskim rynkiem. Równie dobrze można by ogłosić przetarg na 40 niskopodłogowców z SIWZ - em takim jak teraz i można być pewnym, że na placu boju zostanie tylko Solaris. Jestem za ujednolicaniem taboru, tylko w granicach rozsądku. Bo aktualnie zbliżamy się do sytuacji sprzed dwudziestu lat. Wtedy prawie wszystkie przegubowce to były Ikarusy 280, a wśród solówek królowały Jelcze M11. Dzisiaj zmierzamy do sytuacji SU18 i SU12.
> Dokładnie. W przypadku Szczecina wygrana Solarisa jest pewna > jak msza w niedziele. Ale to dobrze, że ujednolica Nam się > tabor w końcu Solaris to dobra marka. Jednak jak każdy > miłośnik chciałbym oglądać też inne autobusy na Naszych > ulicach.
Problem jest w tym, że regularne ogłaszanie przetargów na małe partie autobusów, tak jak to się dzieje teraz, miało na celu stworzenie "furtki" na wprowadzenie kilku dobrych marek. Miało to zapobiec sytuacjom sprzed 10 lat, kiedy zajezdnie kupowały po 40 autobusów. Jednak przy dzisiejszym rozpisywaniu przetargów pod produkty Solarisa trzeba się zastanowić po co ta farsa. Wielkopolska firma poprzez słynne zapisy w SIWZ (np. dzielona szyba ala Ikarus) nie ma konkurentów w przetargach, co nie jest spowodowane niechęcią innych firm do startowania w przetargach, tylko notorycznym odrzucaniu ich ofert już na wstępie przez przedsiębiorstwa autobusowe. Wystarczy spojrzeć na pytania zadawane przy okazji kolejnych przetargów, w których widać, że nie tylko Solaris interesuje się szczecińskim rynkiem. Równie dobrze można by ogłosić przetarg na 40 niskopodłogowców z SIWZ - em takim jak teraz i można być pewnym, że na placu boju zostanie tylko Solaris. Jestem za ujednolicaniem taboru, tylko w granicach rozsądku. Bo aktualnie zbliżamy się do sytuacji sprzed dwudziestu lat. Wtedy prawie wszystkie przegubowce to były Ikarusy 280, a wśród solówek królowały Jelcze M11. Dzisiaj zmierzamy do sytuacji SU18 i SU12.
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
Re: Odpowiedzi na pytania do przetargu w SPA Klonowica
· 14 lat temu ·
mxk