Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Odpowiedzi na pytania do przetargu w SPA Klonowica
Do przetargu na autobusy dla SPA Klonowica pojawiły się pytania producentów i odpowiedzi spółki.
wysłane przez techno
mxk napisał(a):
> Tylko po co ta farsa, powoływanie się na Prawo Zamówień > Publicznych, każdorazowe przygotowywanie dokumentów? Miastu, które > daje pieniądze na zakup autobusów, powinno zależeć, by przetarg > wprowadzał przynajmniej minimalną konkurencję (ponieważ jest to > przetarg nieograniczony), a nie blokowanie zapisami przetargowymi > większość potencjalnych oferentów.
Może będzie to bardzo sarkastyczne, ale gdyby nie było PZP, to przetarg nieograniczony mógłby wyglądać tak:
"Spółka z o.o. XXXXX ogłasza przetarg na dostawę 10 autobusów przegubowych o długości 18 metrów. Kryterium: cena - 100%"
Do takiego przetargu mógłby nawet stanąć Pan Heniu zamieszkały na ul. Kusocińskiego w Brodnicy i mający demontownię aut używanych w podwórzu, z których sklecił by 10 autobusów.
Wszystkie nasze spółki muszą podpierać się PZP, ze względu na to, że są w 100% komunalne. A zapisy w SIWZ-ie mają na celu podpisanie umowy z producentem, który w największym stopniu spełnia wymagania zamawiającego. Jeżeli miasto poprzez swoje spółki chce kupować autobusy z silnikami EEV, to jest to decyzja suwerenna i nikomu nic do tego. Chcemy iść w kierunku niskiej szkodliwości dla środowiska. Jeżeli jakikolwiek producent nie ma w swojej ofercie silników EEV, to już jest tylko i wyłącznie jego problem. Zostaje po prostu w tyle. Odnośnie szyby przedniej dyskusja była w innym wątku, a do reszty nie będę się tutaj odnosił. Te przetargi to nie jest farsa. Póki co, nie udało się konkurencji złożyć oferty lepszej, niż oferta solarisa (w tym oferty leasingodawców, którzy jako przedmiot leasingu wybierali produkty solarisa). Miastu najbardziej zależy na tym, by autobusy były ekologiczne i zgodne z marką miasta. Przewoźnikowi zależy na reszcie, czyli niskich kosztach eksploatacji itd. (miastu też na tym zależy, ale pośrednio). Nie jest ważne, kto wygra, ale w przypadku niewielkich zajezdni, posiadanie większej ilości marek niż 2-3 mija się z celem, ze względu na wyższe koszty funkcjonowania zaplecza.
-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
> Tylko po co ta farsa, powoływanie się na Prawo Zamówień > Publicznych, każdorazowe przygotowywanie dokumentów? Miastu, które > daje pieniądze na zakup autobusów, powinno zależeć, by przetarg > wprowadzał przynajmniej minimalną konkurencję (ponieważ jest to > przetarg nieograniczony), a nie blokowanie zapisami przetargowymi > większość potencjalnych oferentów.
Może będzie to bardzo sarkastyczne, ale gdyby nie było PZP, to przetarg nieograniczony mógłby wyglądać tak:
"Spółka z o.o. XXXXX ogłasza przetarg na dostawę 10 autobusów przegubowych o długości 18 metrów. Kryterium: cena - 100%"
Do takiego przetargu mógłby nawet stanąć Pan Heniu zamieszkały na ul. Kusocińskiego w Brodnicy i mający demontownię aut używanych w podwórzu, z których sklecił by 10 autobusów.
Wszystkie nasze spółki muszą podpierać się PZP, ze względu na to, że są w 100% komunalne. A zapisy w SIWZ-ie mają na celu podpisanie umowy z producentem, który w największym stopniu spełnia wymagania zamawiającego. Jeżeli miasto poprzez swoje spółki chce kupować autobusy z silnikami EEV, to jest to decyzja suwerenna i nikomu nic do tego. Chcemy iść w kierunku niskiej szkodliwości dla środowiska. Jeżeli jakikolwiek producent nie ma w swojej ofercie silników EEV, to już jest tylko i wyłącznie jego problem. Zostaje po prostu w tyle. Odnośnie szyby przedniej dyskusja była w innym wątku, a do reszty nie będę się tutaj odnosił. Te przetargi to nie jest farsa. Póki co, nie udało się konkurencji złożyć oferty lepszej, niż oferta solarisa (w tym oferty leasingodawców, którzy jako przedmiot leasingu wybierali produkty solarisa). Miastu najbardziej zależy na tym, by autobusy były ekologiczne i zgodne z marką miasta. Przewoźnikowi zależy na reszcie, czyli niskich kosztach eksploatacji itd. (miastu też na tym zależy, ale pośrednio). Nie jest ważne, kto wygra, ale w przypadku niewielkich zajezdni, posiadanie większej ilości marek niż 2-3 mija się z celem, ze względu na wyższe koszty funkcjonowania zaplecza.
-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Re: Odpowiedzi na pytania do przetargu w SPA Klonowica
· 14 lat temu ·
techno