Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Odpowiedzi na pytania do przetargu w SPA Klonowica
Do przetargu na autobusy dla SPA Klonowica pojawiły się pytania producentów i odpowiedzi spółki.
wysłane przez Jasiek 36
mxk napisał(a):
> W SIWZ - ie jest też wiele innych zapisów > dyskwalifikujących za każdym razem innych to producentów, np. > układ silnika (temat wiele razy wałkowany), układ drzwi, czy > pojemność silnika.
Co do układu drzwi to rozumiem upór SPAK i SPAD, tak więc nie jest to argument preferujący tylko Solarisa, ponieważ sam bym nie chciał na polskie warunki drzwi w innym układzie, niż 2-2-2-2 dla przegubów. A co do ich szerokości to skoro Scania lub inni pytający nie potrafią zastosować w swoich autobusach ostatnich drzwi dwuskrzydłowych, o szerokości nie mniejszej niż 1,20 m, to ich strata. Jeśli chodzi o układ silnika, to jeśli SPAD i nie tylko on, dostrzega same zalety zabudowy wieżowej silnika to nie rozumiem dlaczego mieliby rezygnować z tego warunku w SIWZ. Tylko po to, aby warunki dla przegubów mógł spełnić jeden producent? No przecież to bez sensu. Odnośnie pojemności silnika przegubów to SPAD preferuje silniki, tym razem od 9 litra do 11 litrów i są one najwyżej punktowane, ostatnio było od 9 do 10 litra dla autobusów krótkich. Od 8 do 9 l oraz od 11 do 12 l należy się po 1 pkt. Wymagane jest też min. 5 cylindrów, ale nie wiem jak tam inne silniki, niż DAF PR 228S2 i Cummins ISBe5, które mają 6 cylindrów, a więc widać specyfikacja chyba nie jest ułożona w obecnym przetargu tylko pod DAF-a. Natomiast w SPAK dziwne jest założenie maks. pojemności silnika, zamiast minimalnej, no ale cóż. Do 10 litrów silnik jest punktowany po 20 pkt.
-- lukas -> jasiek
> W SIWZ - ie jest też wiele innych zapisów > dyskwalifikujących za każdym razem innych to producentów, np. > układ silnika (temat wiele razy wałkowany), układ drzwi, czy > pojemność silnika.
Co do układu drzwi to rozumiem upór SPAK i SPAD, tak więc nie jest to argument preferujący tylko Solarisa, ponieważ sam bym nie chciał na polskie warunki drzwi w innym układzie, niż 2-2-2-2 dla przegubów. A co do ich szerokości to skoro Scania lub inni pytający nie potrafią zastosować w swoich autobusach ostatnich drzwi dwuskrzydłowych, o szerokości nie mniejszej niż 1,20 m, to ich strata. Jeśli chodzi o układ silnika, to jeśli SPAD i nie tylko on, dostrzega same zalety zabudowy wieżowej silnika to nie rozumiem dlaczego mieliby rezygnować z tego warunku w SIWZ. Tylko po to, aby warunki dla przegubów mógł spełnić jeden producent? No przecież to bez sensu. Odnośnie pojemności silnika przegubów to SPAD preferuje silniki, tym razem od 9 litra do 11 litrów i są one najwyżej punktowane, ostatnio było od 9 do 10 litra dla autobusów krótkich. Od 8 do 9 l oraz od 11 do 12 l należy się po 1 pkt. Wymagane jest też min. 5 cylindrów, ale nie wiem jak tam inne silniki, niż DAF PR 228S2 i Cummins ISBe5, które mają 6 cylindrów, a więc widać specyfikacja chyba nie jest ułożona w obecnym przetargu tylko pod DAF-a. Natomiast w SPAK dziwne jest założenie maks. pojemności silnika, zamiast minimalnej, no ale cóż. Do 10 litrów silnik jest punktowany po 20 pkt.
-- lukas -> jasiek