Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Odpowiedzi na pytania do przetargu w SPA Klonowica
Do przetargu na autobusy dla SPA Klonowica pojawiły się pytania producentów i odpowiedzi spółki.
BatiX napisał(a):
> Drugie > co wczoraj widziałem to błąd EDC,
Tak, przy jeździe na biegu do pewnej prędkości wywala ostrzeżenie EDC nie związane z CAN o numerze błędu 00094-01 - więc prawdopodobnie nic strasznego (błąd mówi o nieprawidłowym ciśnieniu w przewodzie przed filtrem paliwa - w większości wypadków wystarczy wymienić filtr, ewentualnie przeczyścić dodatkowo przewody, a jeśli jeździ się na biodieselu to niestety tego skutek).
Natomiast po przekroczeniu tej prędkości (coś ok 50-60 kmph - prawdopodobnie po zwolnieniu pedału gazu) wywala błąd krytyczny EDC również nie związany z CAN o numerze 03778-10. To już oznacza jakąś usterkę w układzie turbodoładowania silnika, możliwe że układ gubi gdzieś po drodze ciśnienie powietrza. Ale bardziej prawdopodobnym jest to że jest to skutek poprzedniego błędu - za małe ciśnienie paliwa docierającego do silnika powoduje mniej wydajną pracę układu ssącego... Skutkiem tego przy zaniedbaniu może być konieczność wymiany układu pompy paliwowej, całej szyny CR (często ze wszystkimi przewodami), a czasem i niektórych elementów układu turbodoładowania...
trzecie co zaobserwowałem > jakiś czas temu to fakt, że silnik zanim zaskoczy bardzo długo > "kręci", nieporównywalnie dłużej od wersji bez CR, który > został uznany winnym różnicy w odpalaniu, bo "ten typ tak > ma". Nie znam się, nie wypowiadam się, w osobowych samochodach > nie widzę różnicy w odpalaniu diesla z/bez CR.
To raczej skutek błędów EDC, a właściwie to usterek wywołujących te błędy...
> Drugie > co wczoraj widziałem to błąd EDC,
Tak, przy jeździe na biegu do pewnej prędkości wywala ostrzeżenie EDC nie związane z CAN o numerze błędu 00094-01 - więc prawdopodobnie nic strasznego (błąd mówi o nieprawidłowym ciśnieniu w przewodzie przed filtrem paliwa - w większości wypadków wystarczy wymienić filtr, ewentualnie przeczyścić dodatkowo przewody, a jeśli jeździ się na biodieselu to niestety tego skutek).
Natomiast po przekroczeniu tej prędkości (coś ok 50-60 kmph - prawdopodobnie po zwolnieniu pedału gazu) wywala błąd krytyczny EDC również nie związany z CAN o numerze 03778-10. To już oznacza jakąś usterkę w układzie turbodoładowania silnika, możliwe że układ gubi gdzieś po drodze ciśnienie powietrza. Ale bardziej prawdopodobnym jest to że jest to skutek poprzedniego błędu - za małe ciśnienie paliwa docierającego do silnika powoduje mniej wydajną pracę układu ssącego... Skutkiem tego przy zaniedbaniu może być konieczność wymiany układu pompy paliwowej, całej szyny CR (często ze wszystkimi przewodami), a czasem i niektórych elementów układu turbodoładowania...
trzecie co zaobserwowałem > jakiś czas temu to fakt, że silnik zanim zaskoczy bardzo długo > "kręci", nieporównywalnie dłużej od wersji bez CR, który > został uznany winnym różnicy w odpalaniu, bo "ten typ tak > ma". Nie znam się, nie wypowiadam się, w osobowych samochodach > nie widzę różnicy w odpalaniu diesla z/bez CR.
To raczej skutek błędów EDC, a właściwie to usterek wywołujących te błędy...
Re: Lion
· 14 lat temu ·
LLUZNIAK