Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Odpowiedzi na pytania do przetargu w SPA Klonowica
Do przetargu na autobusy dla SPA Klonowica pojawiły się pytania producentów i odpowiedzi spółki.
BatiX napisał(a):
> Cudnie - znowu zamiast prewencyjnie wydać 5 tysięcy i mieć spokój > zajmą się tym jak już się jeździć nie da i trzeba będzie > wywalić 30 tysięcy na wymianę połowy silnika...
Najśmieszniejsze jest to że taki filtr paliwa (oryginalny) wraz z wymianą na pewno nie wyniósłby więcej jak 1 tyś - przy czym jest to raczej wartość mocno zawyżona... Natomiast tak jak pisałem - może to być także kwestia nieodpowiedniego paliwa. Niestety te sprzęty MAN'a nie najlepiej znoszą wszelkiego rodzaju paliwa alternatywne jak choćby biodiesel - więc jeśli jest to praktykowane w SPPK to pomimo wymiany filtra problem pojawi się ponownie w niedalekiej przyszłości i będziemy w sytuacji wyjściowej...
> Może to i prawda, > że czasem taniej byłoby naprawiać się w ASO, bo chociaż drożej, > to raz że zrobią to zanim silnik rozsadzi, a dwa - wymienią 1 > drogą, ale właściwą część, zamiast miotać się i wymieniać > niepotrzebnie pół instalacji za drobne sumy, co w efekcie daje i > tak wyższyu koszt naprawy...
Dokładnie, w większości przypadków ASO ze względu na większe doświadczenie i lepiej wyszkoloną kadrę załatwi to sprawnie i bez zbędnych kosztów dodatkowych związanych z naprawą na ślepo... Poza tym z tego co się orientuję to w ofercie jest też długoterminowa współpraca obejmująca całą flotę, wówczas ceny są dużo niższe, występuje zabezpieczenie przed niewłaściwymi decyzjami w postaci gwarancji najniższego kosztu (czyt. wykonania tylko niezbędnych napraw/wymian do prawidłowego funkcjonowania pojazdu także w perspektywie dłuższego okresu czasu), a co najważniejsze pełne wsparcie i współpraca z warsztatem własnym firmy wykupującej taki pakiet...
> Cudnie - znowu zamiast prewencyjnie wydać 5 tysięcy i mieć spokój > zajmą się tym jak już się jeździć nie da i trzeba będzie > wywalić 30 tysięcy na wymianę połowy silnika...
Najśmieszniejsze jest to że taki filtr paliwa (oryginalny) wraz z wymianą na pewno nie wyniósłby więcej jak 1 tyś - przy czym jest to raczej wartość mocno zawyżona... Natomiast tak jak pisałem - może to być także kwestia nieodpowiedniego paliwa. Niestety te sprzęty MAN'a nie najlepiej znoszą wszelkiego rodzaju paliwa alternatywne jak choćby biodiesel - więc jeśli jest to praktykowane w SPPK to pomimo wymiany filtra problem pojawi się ponownie w niedalekiej przyszłości i będziemy w sytuacji wyjściowej...
> Może to i prawda, > że czasem taniej byłoby naprawiać się w ASO, bo chociaż drożej, > to raz że zrobią to zanim silnik rozsadzi, a dwa - wymienią 1 > drogą, ale właściwą część, zamiast miotać się i wymieniać > niepotrzebnie pół instalacji za drobne sumy, co w efekcie daje i > tak wyższyu koszt naprawy...
Dokładnie, w większości przypadków ASO ze względu na większe doświadczenie i lepiej wyszkoloną kadrę załatwi to sprawnie i bez zbędnych kosztów dodatkowych związanych z naprawą na ślepo... Poza tym z tego co się orientuję to w ofercie jest też długoterminowa współpraca obejmująca całą flotę, wówczas ceny są dużo niższe, występuje zabezpieczenie przed niewłaściwymi decyzjami w postaci gwarancji najniższego kosztu (czyt. wykonania tylko niezbędnych napraw/wymian do prawidłowego funkcjonowania pojazdu także w perspektywie dłuższego okresu czasu), a co najważniejsze pełne wsparcie i współpraca z warsztatem własnym firmy wykupującej taki pakiet...
Re: Lion
· 14 lat temu ·
LLUZNIAK