Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Odpowiedzi na pytania do przetargu w SPA Klonowica
Do przetargu na autobusy dla SPA Klonowica pojawiły się pytania producentów i odpowiedzi spółki.
Mr_Reaper napisał(a):
> Czyli wg was, głównym powodem jest czas dostaw? Rozumiem, że MAN, > Volvo, nie są w stanie przyspieszyć czasu realizacji zamówienia ze > względu na wspaniałą jakość wykonania.
Zapytaj się ich.
> W trosce o ludzi i o ich > poczucie estetyki specjalnie wydłuża cykle produkcyjne?
A po czym wnioskujesz, że specjalnie?
> Solaris > natomiast w pogoni za pieniądzem (ach ci podli kapitaliści), zaniża > jakość oraz sposób wykończenia swoich autobusów, by tylko > zmieścić się w magicznym terminie 5 miesięcy? Ciekawe tezy.
Mieliśmy ostatnio przykłady dość marnej jakości Solarisa.
> Dla zwykłego Kowalskiego, który codziennie jedzie autobusem do pracy > i z pracy, nie ma znaczenia czy ta śrubka się odkręciła sama, czy > odkręcił ją jakiś wandal. Nie ma znaczenia czy ta uszczelka > "wyszła" sama, czy też wyrwał ją jakiś troglodyta.
Odkryłeś Amerykę. Gratuluje!
> W > przeciwieństwie od niektórych "zboczonych" MKM-ów, przeciętny > Kowalski nie analizuje każdego cm2 powierzchni autobusu, (zarówno > wewnętrznej jak i zewnętrznej), każdej rurki i sposobu ich > łączeń, nie analizuje organoleptycznie grubości powłoki > lakierniczej, czy też smaku tuszu użytego w kasowniku.
Nikt Ci nie każe czytać tych "zboczonych" analiz. Ale zachowujesz się tak jakby to był Twój obowiązek. To forum jest między innymi po to, aby dokonywać takich analiz. I to czy Ci się one podobają czy nie, mam głęboko gdzieś.
> Dla zwykłego > Kowalskiego, liczy się, że autobus jest nowy, niskopodłogowy, > estetyczny, ciepły zimą, chłodny latem, punktualny oraz to, ze w > ogóle przyjechał.
Nie tylko.
> Liczy się to, Solaris jest tańszy i dzięki temu > jeździ przykładowo 20 nowych Urbino, a nie 17 MAN-ów.
Jest tańszy, ale na pewno nie o tyle autobusów. Dla przykładu w Poznaniu na 75 autobusów różnica w cenie między ofertą MANa a Solarisa wynosiła nieco ponad 0,5 mln zł. To nawet nie jest jedna solówka...
> Te MAN-y SPPK też pozostawiają sporo do życzenia.
Tylko ciekawe czy takie były na początku. I ciekawe czyja to wina.
> Innym > "wielkim" firmom też zdarzają się wpadki (vide kłopoty Toyoty i > Hondy w ostatnim czasie) i nikt nie zagwarantuje, że gdy zakupimy te > wymarzone MAN-y, to ich rurki się nie odkręcą.
Oczywiście, tu masz rację.
-- андекалбин
> Czyli wg was, głównym powodem jest czas dostaw? Rozumiem, że MAN, > Volvo, nie są w stanie przyspieszyć czasu realizacji zamówienia ze > względu na wspaniałą jakość wykonania.
Zapytaj się ich.
> W trosce o ludzi i o ich > poczucie estetyki specjalnie wydłuża cykle produkcyjne?
A po czym wnioskujesz, że specjalnie?
> Solaris > natomiast w pogoni za pieniądzem (ach ci podli kapitaliści), zaniża > jakość oraz sposób wykończenia swoich autobusów, by tylko > zmieścić się w magicznym terminie 5 miesięcy? Ciekawe tezy.
Mieliśmy ostatnio przykłady dość marnej jakości Solarisa.
> Dla zwykłego Kowalskiego, który codziennie jedzie autobusem do pracy > i z pracy, nie ma znaczenia czy ta śrubka się odkręciła sama, czy > odkręcił ją jakiś wandal. Nie ma znaczenia czy ta uszczelka > "wyszła" sama, czy też wyrwał ją jakiś troglodyta.
Odkryłeś Amerykę. Gratuluje!
> W > przeciwieństwie od niektórych "zboczonych" MKM-ów, przeciętny > Kowalski nie analizuje każdego cm2 powierzchni autobusu, (zarówno > wewnętrznej jak i zewnętrznej), każdej rurki i sposobu ich > łączeń, nie analizuje organoleptycznie grubości powłoki > lakierniczej, czy też smaku tuszu użytego w kasowniku.
Nikt Ci nie każe czytać tych "zboczonych" analiz. Ale zachowujesz się tak jakby to był Twój obowiązek. To forum jest między innymi po to, aby dokonywać takich analiz. I to czy Ci się one podobają czy nie, mam głęboko gdzieś.
> Dla zwykłego > Kowalskiego, liczy się, że autobus jest nowy, niskopodłogowy, > estetyczny, ciepły zimą, chłodny latem, punktualny oraz to, ze w > ogóle przyjechał.
Nie tylko.
> Liczy się to, Solaris jest tańszy i dzięki temu > jeździ przykładowo 20 nowych Urbino, a nie 17 MAN-ów.
Jest tańszy, ale na pewno nie o tyle autobusów. Dla przykładu w Poznaniu na 75 autobusów różnica w cenie między ofertą MANa a Solarisa wynosiła nieco ponad 0,5 mln zł. To nawet nie jest jedna solówka...
> Te MAN-y SPPK też pozostawiają sporo do życzenia.
Tylko ciekawe czy takie były na początku. I ciekawe czyja to wina.
> Innym > "wielkim" firmom też zdarzają się wpadki (vide kłopoty Toyoty i > Hondy w ostatnim czasie) i nikt nie zagwarantuje, że gdy zakupimy te > wymarzone MAN-y, to ich rurki się nie odkręcą.
Oczywiście, tu masz rację.
-- андекалбин
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew