Encyklopedia

description Linia 1: Potulicka - Głębokie

dodane 8.09.2008, godz. 22:02 przez zdjęcie profilowe użytkownika mike_1994 mike_1994; zmodyfikowane 22.02.2019, godz. 12:38 przez zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59

22.02.2019
Dodano informacje z lat 2017 - 19 zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59
03.09.2015
Dodano informację o starszej historii rozbudowy i kursowania linii zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59
03.09.2015
Dodano informacje o powrocie linii na trasę po remoncie zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59
01.07.2014
Dodano informacje o zmianie trasy linii zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59
13.05.2014
Dodano informacje o zmianie trasy linii zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59
06.09.2012
Dodano informacje o czasie pracy brygad w czasie trwania 3 i 4 etapu prac na Bramie Portowej zdjęcie profilowe użytkownika X X
04.07.2012
Dodano informację o zmianach trasy i obsługi taborowej w ramach przebudowy Bramy Portowej zdjęcie profilowe użytkownika paki paki
01.07.2011
Dodano informację o zmianie trasy linii zdjęcie profilowe użytkownika jas59 jas59
30.06.2011
Zaktualizowano czasy pracy brygad w rozkładzie wakacyjnym zdjęcie profilowe użytkownika paki paki
30.05.2010
Dodano informację o zmianach wprowadzonych na linii 1 22 maja 2010 roku. zdjęcie profilowe użytkownika kajetansz kajetansz
13.04.2010
Dodano informację o zmianach wprowadzonych 10 kwietnia 2010 roku. zdjęcie profilowe użytkownika kajetansz kajetansz
11.09.2009
Dodano podział na brygady. zdjęcie profilowe użytkownika kajetansz kajetansz
Trasa: Potulicka - Narutowicza - 3 Maja - Niepodległości - Plac Hołdu Pruskiego - Matejki - Piłsudskiego - Wojska Polskiego - Zajezdnia Pogodno (- Wojska Polskiego - Głębokie)

Historia starsza



Rok 1905 przyniósł rozbudowę sieci tramwajowej. W tym roku przerzucono trasę tramwajową na drugi brzeg Odry i tramwaj po raz pierwszy przekroczył rzekę przez Most Długi (Hansa Brucke) w ciągu ulicy Energetyków do Łasztowni. W tym samym czasie tramwaje otrzymują własną numerację i od tej pory linia kursująca na tej trasie otrzymała numer 1:

Łękno (Westend) - Wojska Polskiego (Falkenwalderstraße) - Brama Portowa (Berliner Tor) - Wyszyńskiego (Breitestraße) - Untere Schultzenstraße (dolna Sołtysia) - Königstraße (Nad Wodą łącznik z Św. Ducha) - Splittstraße (Mostowa biegła w stronę Mostu Długiego) - Hansabrücke (Most Długi) - Große Lastadie (Energetyków)- Łasztownia (Lastadie).

W 1906 roku wydłużono linie 1 w ciągu Wojska Polskiego (Falkenwalderstraße )do dzisiejszej Wincentego Pola (Lindenhofer). Nowo wybudowana trasa była odcinkiem dwutorowym.

W 1909 roku wydłużono trasę tramwajową o 388 metrów przez Parnicę i 5 lutego tego roku tramwaj pojechał po wybudowanym dwutorowym odcinku na ulicę Altdammerstraße (Gdańska) - Hauptgüterbahnhof (Port Centralny). I od tej pory linia 1 jeździ na trasie:

Łękno ((Westend)- Wojska Polskiego (Falkenwalderstraße) - Brama Portowa (Berliner Tor) - Wyszyńskiego (Breitestraße) - Untere Schultzenstraße (dolna Sołtysia) - Königstraße (Nad Wodą łącznik z Św. Ducha) - Splittstraße (Mostowa biegła w stronę Mostu Długiego) - Hansabrücke (Most Długi) - Große Lastadie (Energetyków)- Łasztownia (Lastadie) - Altdammerstraße (Gdańska) - Hauptgüterbahnhof (Port Centralny).

W 1912 nadano liniom tramwajowym kolory i linia 1 otrzymała kolor "żółty".

Wincentego Pola (Neu-Westend)- Wojska Polskiego (Falkenwalderstraße) - Brama Portowa (Berliner Tor) - Wyszyńskiego (Breitestraße) - Untere Schultzenstraße (dolna Sołtysia) - Königstraße (Nad Wodą łącznik z Św. Ducha) - Splittstraße (Mostowa biegła w stronę Mostu Długiego) - Hansabrücke (Most Długi) - Große Lastadie (Energetyków)- Łasztownia (Lastadie) - Altdammerstraße (Gdańska) - Hauptgüterbahnhof (Port Centralny).

Wybuch I Wojny Światowej przyczynił się do odłożenia wszelkich planów rozbudowy sieci tramwajowej. Dopiero w drugiej połowie lat 20. XX wieku po ciężkim kryzysie następowała stopniowa poprawa sytuacji finansowej, co pozwalało na uruchamianie kolejnych odcinków tras tramwajowych.

Nie inaczej było z trasą na ulicy Gdańskiej, w 1925 roku doprowadzono ją do obecnej Stoczni Pomerania, by rok później w czwartym kwartale 1926 roku dotrzeć w okolice Mostu Cłowego, a w czerwcu 1927 roku przekroczyć go.

W ten sposób tramwaj przekroczył trzecią po Odrze i Parnicy rzekę Regalicę, a centrum miasta zyskało bezpośrednie połączenie z nowo otwartym lotniskiem w Dąbiu.

Dzięki temu trasa do lotniska, którą poruszała się linia 1 była najdłuższą trasą w mieście i wynosiła ona 11.586 metrów w tamtym okresie (Tor Kolarski przy Wojska Polskiego do końcówki przy lotnisku).

Tor Kolarski (Radrennbahn)- Wojska Polskiego (Falkenwalderstraße) - Brama Portowa (Berliner Tor) - Wyszyńskiego (Breitestraße) - Untere Schultzenstraße (dolna Sołtysia) - Königstraße (Nad Wodą łącznik z Św. Ducha) - Splittstraße (Mostowa biegła w stronę Mostu Długiego) - Hansabrücke (Most Długi) - Große Lastadie (Energetyków)- Łasztownia (Lastadie) - Altdammerstraße (Gdańska) - Hauptgüterbahnhof (Port Centralny) - Basen Górnośląski (Steinbruch) – Lotnisko Dąbie (Flughafen).

Końcówka trasy mieściła się w miejscu, gdzie obecnie znajduje się stacja benzynowa. Linia 1 przestała kursować na trasie do lotniska na początku 1945 roku.

Historia nowsza



Po wojnie linia 1 rozpoczęła kursowanie dnia 1 października 1945 roku na trasie Ostrawicka – Wojska Polskiego – zajezdnię Pogodno z pętlą przy ulicy Potulickiej. W latach 60. "jedynka" od placu Zgody jeździła przez ulicę Obrońców Stalingradu, plac Żołnierza, Wyszaka i Jana z Kolna, kończąc trasę przy Stoczni Szczecińskiej. Po katastrofie tramwajowej na ulicy Wyszaka w 1967 roku, odcinek przy ulicy Wyszaka został wyłączony z ruchu, co spowodowało zmianę trasy linii 1. Od tego czasu tramwaje tej linii jeździły przez ulice Matejki, Malczewskiego oraz Dubois. W kolejnych latach były likwidowane torowiska na wielu ulicach, przez co "1" miała podobną trasę do dzisiejszej. Linia zawitała również na pętlę "Las Arkoński", podczas remontu torowiska na ulicy Malczewskiego. Po ponownym uruchomieniu linii na początku 1996 roku, linia kursuje na niezmienionej trasie - od pętli przy Potulickiej do Głębokiego.

Wyruszając z pętli możemy natrafić na charakterystyczny bruk, pięknie komponujący się z murami oraz budynkami z czerwonej cegły, które można zobaczyć po obu stronach ulicy. Skręcając w ulicę Narutowicza, możemy podziwiać dalej sieć trakcyjną, przypiętą do elewacji budynków. Jadąc dalej, aleją 3 Maja, możemy podziwiać to, co w szczecińskiej sieci najpiękniejsze - aleje drzew wydzielające torowiska od jezdni. Na Bramie Portowej, wychylając się z okien po lewej stronie możemy zobaczyć dawną bramę wjazdową do miasta. Na placu Żołnierza nastąpi rozjazd od linii 2 i 3. Skręcając w plac Hołdu Pruskiego po prawej stronie możemy oglądać aleję kwiatową. Na skrzyżowaniu placu Hołdu Pruskiego z ulicą Matejki widoczna jest Brama Królewska - kolejna pozostałość po fortyfikacjach Szczecina. Jadąc dalej i skręcając w aleję Piłsudskiego oczom ukazują się jedne z najpiękniejszych szczecińskich budowli - budynek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz ponad 23-piętrowy wieżowiec PAZIM połączony z hotelem Radisson. Odjeżdżając z placu Rodła wtapiamy się w śródmiejski klimat. Po przejechaniu części alei Piłsudskiego, wjeżdżamy na kolejny, charakterystyczny szczeciński element - place gwiaździste, czego najlepszym przykładem jest napotkany plac Grunwaldzki. Przejeżdżamy przez plac Odrodzenia oraz plac Sprzymierzonych i skręcamy w najdłuższą szczecińską ulicę - aleję Wojska Polskiego. Jadąc tą aleją możemy napotkać odnowione wille, jak również i starą zajezdnię przy ulicy Piotra Skargi, niestety odciętą od obecnej sieci. Przy placu Gałczyńskiego do trasy linii 1 dochodzi "dziewiątka", mająca zbliżoną trasę do linii 1. Mijając zajezdnię Pogodno powoli zbliżamy się do celu. Po wjechaniu na całkowicie wydzielone torowisko przed przystankiem "Tor Kolarski" możemy podziwiać piękno szczecińskich lasów i tak aż do pętli "Głębokie".

10 kwietnia 2010 roku z powodu zawieszania linii 9 wzmocniono obsługę linii 1. W dni powszednie linia 1 była obsługiwana przez tramwaje kategorii A i B i kursowała z częstością 6 minut w godzinach szczytu, 12 minut poza godzinami szczytu i 20 minut w godzinach wieczornych i porannych w soboty i dni świąteczne. Linia 1 była w całości obsługiwana przez zajezdnię Pogodno tramwajami kategorii A i B w dni powszednie i kategorii B w soboty i dni świąteczne.

Dni powszednie:
  • 1/1 (4:32 – 22:56)B
  • 1/2 (5:33 – 9:35, 13:03 – 18:23)A
  • 1/3 (5:47 – 20:28)B
  • 1/4 (5:40 – 8:37, 13:15 – 19:38)A
  • 1/5 (4:45 – 23:16)B
  • 1/6 (4:53 – 8:49, 13:27 – 18:52)A
  • 1/7 (4:48 – 18:46)B
  • 1/8 (5:08 – 9:01, 13:39 – 18:58)A
  • 1/9 (6:10 – 23:14)B
  • 1/10 (5:03 – 8:59, 13:51 – 20:32)A
  • 1/11 (5:10 – 23:34)B
  • 1/12 (5:26 – 10:23, 14:03 – 19:12)A
  • 1/13 (5:18 – 19:22)B
  • 1/14 (6:34 – 10:35, 14:15 – 20:04)A

Soboty:
  • 1/1 (5:09 – 19:17)
  • 1/2 (7:09 – 23:34)
  • 1/3 (4:33 – 22:56)
  • 1/4 (8:43 – 18:41)
  • 1/5 (4:53 – 23:16)
  • 1/6 (5:11 – 19:59)
  • 1/7 (9:19 – 23:14)

Dni świąteczne:
  • 1/1 (5:06 – 23:34)
  • 1/2 (4:33 – 23:14)
  • 1/3 (11:19 – 18:41)
  • 1/4 (4:53 – 22:56)
  • 1/5 (5:11 – 23:16)
  • 1/6 (9:29 – 19:56)
  • 1/7 (10:43 – 19:17)


A - brygady obsługiwane tramwajami kategorii A
B - brygady obsługiwane tramwajami kategorii B

22 maja 2010 roku wraz z przywróceniem kursowania linii 9 przywrócono zwyczajowy rozkład jazdy.

Od 4 lipca 2011 roku do odwołania wstrzymany został ruch tramwajów na odcinku plac Rodła - Brama Portowa, z powodu przebudowy torowiska tramwajowego w ciągu alei Niepodległości. W związku z niniejszym zmieniono trasę linii i będzie ona jeździła: Głębokie – aleja Wojska Polskiego – plac Szarych Szeregów – Piłsudskiego – plac Grunwaldzki – plac Rodła – Wyzwolenia – rondo Giedrojcia – Kołłątaja – Rondo Sybiraków – Asnyka – Orzeszkowej – Dworzec Niebuszewo.

Obsługiwana przez zajezdnie Pogodno 7 brygadami i dwoma zadaniami łączonym z 12/6+1/9 i 12/11+1/8.

Przebudowa Bramy Portowej

Dnia 13 kwietnia 2012 roku rozpoczęła się przebudowa torowiska na Bramie Portowej. Prace budowlane podzielono na sześć etapów. Zmiany dotyczące I etapu ominęły "jedynkę". W II etapie zwiększono częstotliwość kursowania w okresie pozaszczytowym do 12 minut. Kategoria taboru pozostała bez zmian (KT4Dt, 105N/T6A2D solo).

W etapie III i IV "jedynka" kursowała na trasie Głębokie/Zajezdnia Pogodno - Dworzec Niebuszewo z częstotliwością co 12 minut (w dni powszednie po godz. 20, w soboty do godz. 9 i po godz. 18, w dni świąteczne do godz. 11 i po godz. 18 kursy na trasie skróconej do zajezdni Pogodno z częstotliwością co 20 minut). Obsługę zapewniało siedem wagonów KT4Dt.

Podział na brygady przedstawiał się następująco:

Dni powszednie
  • 1/1 - (4:51-20:07)
  • 1/2 - (5:06-23:30)
  • 1/3 - (5:10-23:15)
  • 1/4 - (6:16-22:58)
  • 1/5 - (5:31-20:35)
  • 1/6 - (6:49-22:01)
  • 1/7 - (5:25-23:10)
  • 1/8 - (8:27-12:07;17:15-19:19)


Soboty
  • 1/1 - (4:50-22:58)
  • 1/2 - (8:34-19:08)
  • 1/3 - (6:04-22:01)
  • 1/4 - (5:06-23:10)
  • 1/5 - (5:26-18:29)
  • 1/6 - (9:15-23:30)


Dni świąteczne
  • 1/1 - (10:44-22:58)
  • 1/2 - (4:50-19:08)
  • 1/3 - (6:04-22:01)
  • 1/4 - (11:15-23:10)
  • 1/5 - (5:06-18:29)
  • 1/6 - (5:26-23:30)


W etapie V "jedynka" wróciła na stałą trasę przy zwiększonej częstotliwości kursowania w okresie pozaszczytowym. Etap VI wymusił utworzenie z "jedynki" i "dziewiątki" linii okólnych kursujących na trasie: Głębokie - plac Szarych Szeregów - plac Rodła - Matejki - plac Żołnierza Polskiego - Brama Portowa - plac Kościuszki - Wawrzyniaka - Głębokie (linia 1 zgodnie ze wskazówkami zegara, linia 9 - przeciwnie). Obsługę taborową na "jedynce" zapewnia Zajezdnia Pogodno.
Czasy pracy brygad w VI etapie wyglądają następująco:

Dzień powszedni:
  • 1/1 - 5:05-22:37
  • 1/2 - 5:51-22:57
  • 1/3 - 5:10-20:13
  • 1/4 - 6:11-23:17
  • 1/5 - 4:47-19:31
  • 1/6 - 7:34-20:22

Soboty:
  • 1/1 - 4:49-22:37
  • 1/2 - 6:45-19:41
  • 1/3 - 5:10-22:57
  • 1/4 - 8:55-18:46
  • 1/6 - 5:16-23:17

Niedziele i dni świąteczne:
  • 1/1 - 4:49-22:37
  • 1/2 - 8:45-19:41
  • 1/3 - 5:10-22:57
  • 1/4 - 10:55-18:46
  • 1/5 - 5:16-23:17


Obsługa taborowa



Obecna obsługa taborowa wygląda następująco:
- w okresie wakacji szkolnych we wszystkie dni powszednie jeździ 7 brygad w szczycie oraz 3 poza szczytem, z czego wszystkie obsługiwane są wagonami KT4Dt;
- w okresie wakacji w soboty i niedziele na całej trasie linii możemy spotkać trzy składy Tatr T6A2D;
- poza wakacjami przez cały dzień jeżdżą trzy Tatry KT4Dt, zaś w szczycie dołączają do nich 4 solowe wagony z rodziny 105N;
- w soboty, niedziele oraz Boże Narodzenie, Nowy Rok i Wielkanoc na torach możemy spotkać trzy solowe wagony z rodziny 105N.

Podział na brygady w roku szkolnym



Dni powszednie:
  • 1/1 (5:10 - 23:00)
  • 1/2 (5:25 - 10:36, 13:47 - 18:33 i dalej jako 9/10)
  • 1/3 (5:46 - 11:59 i dalej jako 9/8, 13:59 - 23:20)
  • 1/4 (5:36 - 23:40)
  • 1/5 (4:57 - 18:27)
  • 1/6 (5:10 - 17:57 i dalej jako 9/9)
  • 1/7 (6:16 - 9:03, 13:23 - 22:40)

Soboty:
  • 1/1 (5:44 - 23:00)
  • 1/2 (6:02 - 23:20)
  • 1/3 (5:04 - 22:40)
  • 1/4 (5:24 - 9:07 i dalej jako 9/6)
  • 1/5 (18:22 - 23:40 z 9/3)

Niedziele i święta:
  • 1/1 (6:42 - 23:00)
  • 1/2 (7:22 - 23:20)
  • 1/3 (7:42 - 22:40)
  • 1/4 (7:02 - 10:42 i dalej jako 9/1)
  • 1/5 (18:22 - 23:40 z 9/3)

Boże Narodzenie i Wielkanoc:
  • 1/1 (6:40 - 23:09)
  • 1/2 (7:04 - 14:20, 14:20 - 23:25)
  • 1/3 (7:28 - 22:45)
  • 1/4 (10:34 - 18:41 z 8/4 przed służbą i na 8/4 po służbie)

Podział na brygady w czasie wakacji



Dzień powszedni:
  • 1/1 (5:10 - 19:22)
  • 1/2 (5:25 - 23:41)
  • 1/3 (5:46 - 8:57 i dalej jako 9/8, 11:59 - 18:35 wcześniej jako 9/8)
  • 1/4 (5:36 - 22:42)
  • 1/5 (4:57 - 8:46, 13:15 - 18:09)
  • 1/6 (5:10 - 23:01)
  • 1/7 (6:16 - 10:23, 13:51 - 23:21)

Soboty:
  • 1/1 (5:44 - 23:21)
  • 1/2 (6:02 - 23:41)
  • 1/3 (5:04 - 23:01)
  • 1/4 (5:24 - 9:07)
  • 1/5 (18:22 - 22:42 wcześniej jako 9/3)
  • 1/6 - kurs uruchamiany na polecenie Centrali Ruchu
  • 1/7 (18:14 - 20:51 wcześniej jako 2/2)

Niedziele:
  • 1/1 (7:42 - 23:21)
  • 1/2 (8:02 - 23:41)
  • 1/3 (7:22 - 23:01)
  • 1/4 (6:42 - 10:42 i dalej jako 9/1)
  • 1/5 (7:02 - 9:42 i dalej jako 9/3, 18:22 - 22:42 wcześniej jako 9/3)
  • 1/6 (10:14 - 10:50 i dalej jako 2/6)
  • 1/7 (18:14 - 20:51 wcześniej jako 2/2)


Remont Potulickiej i Narutowicza



Z dniem 15 kwietnia 2014 roku z powodu kolejnego etapu długo oczekiwanej modernizacji ulicy Potulickiej i ulicy Narutowicza ZDiTM zmienił trasę linii 1.
Linia jeździła na trasie Głębokie – aleja Wojska Polskiego - plac Szarych Szeregów - Piłsudskiego - plac Rodła - plac Żołnierza Polskiego - plac Brama Portowa - Wyszyńskiego - Dworcowa.

Od 12 maja 2014 linia dalej jeździ na trasie Głębokie - Dworcowa wg specjalnego rozkładu jazdy, z częstotliwością co 6 minut w godzinach szczytu, co 12 minut poza szczytem i co 20 minut w godzinach zmniejszonego natężenia ruchu. Obsługa jest przez zajezdnie Pogodno – (12) w dni powszednie, 6 w soboty i dni świąteczne. Na pętli Głębokie linia zatrzymuje się na torze zewnętrznym.

Powodem takiego stanu rzeczy jest wznowienie ruchu tramwajowego w ulicy Jagiellońskiej (wyremontowane krzyżownice na obu końcach ulicy), zamknięciem ulicy Wawrzyniaka (remont torowiska i trakcji napowietrznej) oraz trwającym dalej remontem ulicy Potulickiej.

W zwiazku trwającą dalej przebudową ulicy Potulickiej i Narutowicza ZDiTM z dniem 5 lipca 2014 zmienił trasę linii, która jeździła na jednokierunkowej trasie półokólnej.

Linia kursowała na trasie Głębokie – aleja Wojska Polskiego – plac Szarych Szeregów – aleja Piłsudskiego – plac Grunwaldzki – aleja Piłsudskiego – plac Rodła – plac Żołnierza Polskiego – plac Brama Portowa – Krzywoustego – plac Kościuszki – aleja Bohaterów Warszawy – Wawrzyniaka – aleja Wojska Polskiego – Głębokie

Po dwuletniej nieobecności na swoją stałą trasę od 1 września 2015 powraca tramwaj linii 1 na odcinku od Bramy Portowej do pętli Potulicka i kursuje na trasie:

Głębokie – aleja Wojska Polskiego – plac Szarych Szeregów – aleja Piłsudskiego – plac Grunwaldzki – aleja Piłsudskiego – plac Rodła – plac Żołnierza Polskiego – plac Brama Portowa – 3 Maja – Narutowicza – Potulicka – Potulicka

Linie obsługuję Zajezdnia Pogodno, która wystawia brygady:

Dzień powszedni

• 1/1 - 5:10-18:24
• 1/2 - 5:25-22:33
• 1/3 - 5:46-22:53
• 1/4 - 5:36-18:33
• 1/5 - 4:55-23:13
• 1/6 - 5:07-18:57
• 1/7 - 6:16-23:33

Soboty:

• 1/1 - 6:02-23:33
• 1/2 - 7:34-22:53
• 1/3 - 5:24-23:13

Dni świąteczne:

• 1/1 - 9:34-23:33
• 1/2 - 7:22-22:53
• 1/3 - 6:42-23:13


Obsługa przystanków na aktualnej trasie:

Głębokie
• Kasyno
• Goplana
• Tor Kolarski
• Spacerowa
Zajezdnia Pogodno
• Unii Lubelskiej
• Traugutta
• Lodogryf
• Piotra Skargi
• Felczaka
• Plac Szarych Szeregów
• Plac Grunwaldzki
• Plac Rodła
• Filharmonia (do 1 września 2015 roku funkcjonowała nazwa "Matejki PZU")
• Plac Żołnierza Polskiego
• Brama Portowa
• Plac Zawiszy
• Sowińskiego
Potulicka

Z powodu obchodów 99 rocznicy Odzyskania Niepodległości w rejonie placu Szarych Szeregów ZDiTM zmienił organizacje ruchu w jego rejonie. W związku z tym 11 listopada 2017 roku w godzinach 10:00-13:00 zmieniono trasę linii 1, która w tych godzinach jeździła:

Głębokie < - > Potulicka
aleja Wojska Polskiego – Wawrzyniaka — Bohaterów Warszawy – Krzywoustego – plac Kościuszki – Krzywoustego – plac Zwycięstwa – plac Brama Portowa – 3 Maja – Narutowicza – Potulicka

W dniach 13 października 2018 - 15 lutego 2019 roku linia 1 jeździła na skróconej trasie do zajezdni tramwajowej „Pogodno”, z powodu kolejnego etapu przebudowy skrzyżowania Wojska Polskiego, Arkońskiej i Szafera.

Brygady firmy "Eurowia" i podwykonawców wkroczyły na przecinające środek skrzyżowania tory tramwajowe, rozbierając je i budując do nowej wysokości. Później położono rozetę torów, co umożliwiło skręt tramwajów na rondzie w każdym kierunku.

W ciągu tych prawie pięciu miesięcy tramwaje linii 1 jadące z centrum kończyły trasę w zajezdni Pogodno, gdzie na jej terenie zawracały w kierunku centrum. Był to tzw. przejazd techniczny, bez pasażerów.

Zajezdnia Pogodno/Unii Lubelskiej < — > Potulicka
aleja Wojska Polskiego — plac Szarych Szeregów — Piłsudskiego — plac Odrodzenia — Piłsudskiego — plac Grunwaldzki — Piłsudskiego — plac Rodła — Piłsudskiego — Matejki — plac Hołdu Pruskiego — plac Żołnierza Polskiego — aleja Niepodległości — plac Brama Portowa — aleja Niepodległości — 3 Maja — Narutowicza — Potulicka
na podstawie: Uwaga tramwaj! oraz informacji własnych
opracował: Michał Pilaszkiewicz
współpraca: Paweł Pieńkowski i Kajetan Szmuciński
aktualizacja: paki, X oraz jas59