Forum

Zmiany przy moście Długim

W związku z zamknięciem dla ruchu ogólnego mostu Długiego, 21 lutego o godz. 5:00 wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu linii 3, 61, 70, 75, 81, 87, 807, A, A Bis, B, C, D, G, 521, 526, 527 i 528.

wysłane przez Maestro

Komedia będzie. Proponuje zdemontować na czas remontu tablice z rozkładami, bo to będzie jedna wielka fikcja - ale my Polacy ją uwielbiamy. ;)

PKP PR, to doskonały pomysł, ten kto na to wpadł - gratuluje. Oby tylko te pociągi pomieściły wszystkich chętnych pasażerów, sugeruje trzymać rękę na pulsie.

Współczuje tylko tym, którzy na siłę będą zmuszeni lub z upartości będą jeździć samochodami. :D

Osobiście będę robić co w mojej mocy aby nie zapuszczać się w rejony od Placu Rodła w stronę Mostu Długiego i Trasy Zamkowej.

Życzmy sobie wszyscy powodzenia z Energopolem, żeby ten Armagedon skończył się, tak jak obiecują.

wysłane przez man1995 55

Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego 3, 70 i 87 będą jechać przez Wyszyńskiego i skąd ta zamiana przystanków dla "pośpiechów" i reszty? :P

wysłane przez bartez 336

man1995 napisał(a):

> Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego 3, 70 i 87 będą jechać > przez Wyszyńskiego i skąd ta zamiana przystanków dla > "pośpiechów" i reszty? :P

A czytałeś jaki będzie zakres prac? Nie będzie przejazdu przez skrzyżowanie wzdłuż Odry, a na Moście Długim będą dostępne skrajne pasy. Środek skrzyżowania będzie rozkopany. Autobusy z Nabrzeża Wieleckiego będą skręcać na torowisko, a pośpiechy i 807 do zatoki, bo nie będzie wjazdu na torowisko. Co do linii 3 i 87 to nie mam pojęcia dlaczego zmienili trasę.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):

> A czytałeś jaki będzie zakres prac? Nie będzie przejazdu > przez skrzyżowanie wzdłuż Odry, a na Moście Długim będą > dostępne skrajne pasy.

Zastanawiam się, czemu w takim razie linia 70 nie może skręcać z Wyszyńskiego w prawo w Sołtysią, tylko musi robić kółeczko przez Tkacką i Grodzką. Czyżby nie można było tam wyjechać z buspasa? A jeśli tak, to czemu nie dałoby się tymczasowo tego zmienić?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez wsad123 6

maciekos95 napisał(a):

> Zastanawiam się, czemu w takim razie linia 70 nie może skręcać > z Wyszyńskiego w prawo w Sołtysią, tylko musi robić kółeczko > przez Tkacką i Grodzką. Czyżby nie można było tam wyjechać z > buspasa? A jeśli tak, to czemu nie dałoby się tymczasowo tego > zmienić?

Powodem jest krawężnik oddzielający torowisko od jezdni.

wysłane przez Jasiek 36

man1995 napisał(a):

> Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego 3, 70 i 87 będą jechać > przez Wyszyńskiego i skąd ta zamiana przystanków dla > "pośpiechów" i reszty? :P

Na pierwsze nie wiem, a na drugie, bo nie będzie wjazdu na dzisiejszy PAT od mostu Długiego, ponieważ od mostu Długiego do krzyżownicy z linią 6 będzie wykop w torowisku. A 61, 75 i 81 będą skręcać jakoś na ten PAT i potem torowiskiem do góry.

wysłane przez djdark  0

man1995 napisał(a):

> Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego 3, 70 i 87 będą jechać > przez Wyszyńskiego

3 i 87 ze względu na puszczenie objazdu przez ulicę Nową i Dworcową (przez co 3-ka by stała w korku a 87 nie był by w stanie wyjechać z Owocowej).

-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez man1995 55

Dzięki czerwono-czarni!

wysłane przez konrad123456

djdark napisał(a):

> 3 i 87 ze względu na puszczenie objazdu przez ulicę Nową i > Dworcową (przez co 3-ka by stała w korku a 87 nie był by w > stanie wyjechać z Owocowej).

Co ciekawe ostatnio zauważyłem że 87 już się tak mocno nie spóźnia, a nawet zdarza mu się być punktualnie.

wysłane przez pawelp19 −3

Maestro napisał(a):

>  > Współczuje tylko tym, którzy na siłę będą zmuszeni lub > z upartości będą jeździć samochodami. :D

Jakoś towar rano i popołudniu rozwieźć muszę więc muszę to odcierpieć :P

>  > Osobiście będę robić co w mojej mocy aby nie zapuszczać > się w rejony od Placu Rodła w stronę Mostu Długiego i > Trasy Zamkowej.

I właśnie na to liczę, że ludzie pójdą po rozum do głowy i zrozumieją, że autobusem lub pociągiem będzie o wiele szybciej niż samochodem :) 

> Życzmy sobie wszyscy powodzenia z Energopolem, żeby ten > Armagedon skończył się, tak jak obiecują.

Tak jest! I oby zima nie wróciła :P

wysłane przez Ferrix 8

Maestro napisał(a):

> PKP PR, to doskonały pomysł, ten kto na to wpadł - > gratuluje.

Nie ma czegoś takiego jak PKP PR.

STMKŻ

wysłane przez Bodek

Ferrix napisał(a):

> Nie ma czegoś takiego jak PKP PR.

Ale nic nie napisano wg jakiej taryfy będzie można korzystać z pociągów.

Czas przejazdu na trasie Szczecin Główny - Szczecin Podjuchy to 10 minut (od 9 do 11 w zależności od pociągu), Szczecin Główny - Szczecin Dąbie to od 14 do 15 minut, czy zatem bilet 15 minutowy na te odcinki wystarczy?

wysłane przez matiuszek

W pociągach obowiązuje taryfa ZDiTM, czyli jak na rozkładzie jest napisane, że jedzie w ciągu 15 minut, to bilet na 15 starczy

wysłane przez zack1989 12

matiuszek napisał(a):

> W pociągach obowiązuje taryfa ZDiTM, czyli jak na rozkładzie > jest napisane, że jedzie w ciągu 15 minut, to bilet na 15 starczy

Jak jest napisane, że jedzie 15 minut, a będzie jechał 17, to musisz skasować następny bilet.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez MQ ?

zack1989 napisał(a):

> Jak jest napisane, że jedzie 15 minut, a będzie jechał 17, to > musisz skasować następny bilet.

Dlaczego?

wysłane przez zack1989 12

mkubien napisał(a):

> Dlaczego?

Nie liczy się rzeczywisty czas przejazdu?

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez MaK

zack1989 napisał(a):

> Nie liczy się rzeczywisty czas przejazdu?

A jak jedziesz autobusem na bilecie czasowym i stoisz w korku?

wysłane przez zack1989 12

MaK napisał(a):

> A jak jedziesz autobusem na bilecie czasowym i stoisz w korku?

No w regulaminie jest napisane, że liczy się rzeczywisty czas przejazdu, więc zawsze kasuję kolejny bilet, stąd wydawało mi się, że jest tak też w pociągu.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez MQ ?

zack1989 napisał(a):

> No w regulaminie jest napisane, że liczy się rzeczywisty czas > przejazdu

Możesz zacytować?

wysłane przez zack1989 12

mkubien napisał(a):

> Możesz zacytować?

Nie mogę, bo tam tego nie ma :D Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Zdawało mi się, że kiedyś coś takiego tam widziałem, może wiele lat temu. Czytam teraz ważną wersję i czas ważności biletu wydłuża się odpowiednio do spóźnienia pojazdu. Jeszcze raz sorry :)

Inna rzecz- w artykułach piszą, że jeśli pociąg wyposażony jest w kasownik to należy skasować bilet w tym kasowniku. Czy w przypadku przesiadki np na tramwaj kontroler biletów rozpozna co jest na wydruku? W sensie czy kasownik w pociągu ma czytelny dla kontrolerów ZDiTM system?

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez lhb178 19

zack1989 napisał(a):

> Zdawało mi się, że kiedyś coś takiego tam widziałem, może wiele > lat temu.

"W sprawach spornych uwzględnia się tylko czas drukowany przez kasownik" - mniej więcej taki napis był na naklejkach z cenami i czasem obowiązywania biletów umieszczonych przy kasownikach.

wysłane przez stoch

zack1989 napisał(a):

> No w regulaminie jest napisane, że liczy się rzeczywisty czas > przejazdu, więc zawsze kasuję kolejny bilet, stąd wydawało mi się, > że jest tak też w pociągu.

Uchwała nr XXIX/736/08 Rady Miasta Szczecin z dnia 5 grudnia 2008 r. (ze zmianami wprowadzonymi Uchwałą Nr XL/995/09 Rady Miasta Szczecina z dnia 26 października 2009 r. obowiązującymi od 24.12.2009 r.) w sprawie cen i opłat za usługi przewozowe lokalnego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Miasto Szczecin oraz określenia osób uprawnionych do korzystania z bezpłatnych i ulgowych przejazdów:

Rozdział II §5 ust. 7:

"bilet jednorazowy czasowy uprawnia w okresie ważności do dokonania przesiadek. Czas przeznaczony na przesiadanie wlicza się do czasu podróży. Limit czasu przedłuża się odpowiednio, o stwierdzony wydłużony czas podróży spowodowany opóźnieniem pojazdu w stosunku do rozkładu jazdy"

wysłane przez MaK

zack1989 napisał(a):

> Jak jest napisane, że jedzie 15 minut, a będzie jechał 17, to > musisz skasować następny bilet.

Bzdura! Obowiązuje podany czas według obowiązującego rozkładu jazdy.

I UWAGA!!! CZYTAĆ TO!!! Najlepiej jest raz na dwa, trzy dni sprawdzić sobie w internecie czy nie ma żadnych zmian. Pamiętajmy, że RJ na PKP jest układany na 2-3 miesiące w przód i zakłada różne zmiany w związku z zamknięciami torowymi, modernizacjami itp. Jeden pociąg może mieć rozkład układany na nawet 5 różnych wariantów. Tak więc dzisiaj pociąg np. 123 z Dąbia do Głównego jedzie 14 minut. Ale jutro może jechać 17 z uwagi na wydłużony postój w Zdrojach z powodu planowej modernizacji.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bodek

MaK napisał(a):

> I UWAGA!!! CZYTAĆ TO!!! > Najlepiej jest raz na dwa, trzy dni sprawdzić sobie w internecie czy > nie ma żadnych zmian. Pamiętajmy, że RJ na PKP jest układany na 2-3 > miesiące w przód i zakłada różne zmiany w związku z zamknięciami > torowymi, modernizacjami itp.

Zasadniczo w ciągu tych 2-3 miesięcy rozkład się nie zmienia - najbliższa zmiana 15 marca. Faktycznie jednak - szczególnie w przypadku pociągów do Gryfina/Kostrzyna sytuacje częstszych zmian zdarzają się częściej. Pociągi te mają co jakiś czas przymusowy objazd przez Dąbie z powodu konserwacji (a tym samym zamknięcia) mostu zwodzonego w Podjuchach.

wysłane przez MaK

Bodek napisał(a):

> MaK napisał(a):

> Zasadniczo w ciągu tych 2-3 miesięcy rozkład się nie zmienia - > najbliższa zmiana 15 marca. > Faktycznie jednak - szczególnie w przypadku pociągów do > Gryfina/Kostrzyna sytuacje częstszych zmian zdarzają się częściej. > Pociągi te mają co jakiś czas przymusowy objazd przez Dąbie z > powodu konserwacji (a tym samym zamknięcia) mostu zwodzonego w > Podjuchach.

Dokładniej chodziło mi o to, że w ciągu tych 2-3 miesięcy obowiązywania, niektóre pociągi mają równe godziny i czasy przejazdów. Trzeba na to zwracać uwagę.

wysłane przez MaK

> mają różne godziny i czasy

wysłane przez Ferrix 8

Bodek napisał(a):

> Zasadniczo w ciągu tych 2-3 miesięcy rozkład się nie zmienia - > najbliższa zmiana 15 marca.

Niektóre pociągi mają warianty obowiązujące przez różne dni. Przykład? W rozkładzie 15 III - 25 IV pociąg Regio 87300 ma inny rozkład w pn. i sb. i inny we wt.-pt. A to tylko jeden z przykładów...

PLK chyba nie potrafi zaplanować rozkładu, który by się nie zmieniał przez dłuższy czas. Chyba tylko w Polsce rozkład zmienia się 6 razy w roku*, a do tego jeszcze w tym czasie jest czasem kilka różnych dat obowiązywania.

* Nazywajcie to jak chcecie korekta itp. - dla mnie to jest nowy rozkład.

-- Stettin, okolice MTiK (ZN)...

STMKŻ

wysłane przez t105n  49

MaK napisał(a):

> Jeden pociąg może mieć rozkład układany na nawet 5 różnych > wariantów. > Tak więc dzisiaj pociąg np. 123 z Dąbia do Głównego jedzie 14 > minut. Ale jutro może jechać 17 z uwagi na wydłużony postój w > Zdrojach z powodu planowej modernizacji.

Słuszna uwaga! Nieraz widziałem na rozkładzie jazdy ten sam pociąg wymieniony kilka razy, ale z różnym czasem przejazdu. Po wczytaniu się w szczegóły okazywało się, że jeden wariant obowiązuje np. w dniach 15.09.-6.10., drugi - 7.10., trzeci 8.10.-29.10. i 15.11.-30.11., czwarty - 30.10.-14.11. itd.

wysłane przez Maestro

Ferrix napisał(a):

> Nie ma czegoś takiego jak PKP PR.

Może i masz racje. Nie znam się aż tak na tych spółkach i spółeczkach do wypompowywania kasy i przerzucania odpowiedzialności z jednych na drugich gdy coś się stanie. ;)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Czy ktoś z Was orientuje się, czy będzie możliwość przejazdu innych autobusów niż ZDiTM przez ten most? Chodzi mi konkretnie o to, czy jeśli będę miał kurs do Szczecina i z powrotem (dla niezorientowanych: pracuję jako kierowca w PKS Gorzów) to będę musiał to objeżdżać Trasą Zamkową, czy nic się nie zmieni?

wysłane przez Jasiek 36

michgub napisał(a):

> Czy ktoś z Was orientuje się, czy będzie możliwość > przejazdu innych autobusów niż ZDiTM przez ten most? Chodzi > mi konkretnie o to, czy jeśli będę miał kurs do Szczecina > i z powrotem (dla niezorientowanych: pracuję jako kierowca w > PKS Gorzów) to będę musiał to objeżdżać Trasą > Zamkową, czy nic się nie zmieni?

Chyba najlepiej będzie jak zadzwonisz do organizacji ruchu Zditm bądź WGKIOŚ, o np. w tej pierwszej instytucji Pan Kmetyk Sebastian tel. 91 4800491, a w tej drugiej Pani Marzena Mila - Kortas lub Pani Karolina Świder tel. 91 4245358. Te osoby są bardzo uprzejme. Możesz próbować też do innych: inny numer do działu IE w Zditm: http://www.zditm.szczecin.pl/telefony.php lub w WGKIOŚ http://bip.um.szczecin.pl/UMSzczecinBIP/chapter_11034.asp

wysłane przez torwid  67

michgub napisał(a):

> Czy ktoś z Was orientuje się, czy będzie możliwość > przejazdu innych autobusów niż ZDiTM przez ten most? Chodzi > mi konkretnie o to, czy jeśli będę miał kurs do Szczecina > i z powrotem (dla niezorientowanych: pracuję jako kierowca w > PKS Gorzów) to będę musiał to objeżdżać Trasą > Zamkową, czy nic się nie zmieni?

Wg mojej wiedzy przez most Długi będą mogły przejeżdżać m.in. pojazdy wszystkich podmiotów świadczących przewozy regularne pojazdami powyżej 9 osób. Podobno taka informacja pojawiła się też dziś na antenie Radia Szczecin, ale bylem zabiegany, więc osobiście nie słyszałem.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Luke_Police  163

torwid napisał(a):

> Wg mojej wiedzy przez most Długi będą mogły przejeżdżać > m.in. pojazdy wszystkich podmiotów świadczących przewozy > regularne pojazdami powyżej 9 osób. Podobno taka informacja > pojawiła się też dziś na antenie Radia Szczecin, ale bylem > zabiegany, więc osobiście nie słyszałem.

Zgadza się. Ponoć ucho Sternickiego ma też być zamknięte, a miejsce do zawrócenia autobusów PKS w celu skrętu w Nabrzeże Wieleckie w kierunku Dworca Autobusowego będzie wyznaczone na skrzyżowaniu z ulicą Sołtysią.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez lhb178 19

Luke_Police napisał(a):

> Zgadza się. Ponoć ucho Sternickiego ma też być zamknięte, a > miejsce do zawrócenia autobusów PKS w celu skrętu w Nabrzeże > Wieleckie w kierunku Dworca Autobusowego będzie wyznaczone na > skrzyżowaniu z ulicą Sołtysią.

Tak będą też jechać 70 i 526 w stronę Dworca.

wysłane przez wsad123 6

Wyświetlacze na 87 w obu kierunkach zostały zaprogramowane w negatywie tak jak 807 i 812.

wysłane przez maciekos95 3

wsad123 napisał(a):

> Wyświetlacze na 87 w obu kierunkach zostały zaprogramowane > w negatywie tak jak 807 i 812.

Moim zdaniem lepszym pomysłem byłoby wyświetlanie w negatywie tylko numeru linii, a kierunku normalnie. Tak jest np. przy zmianach tras w Krakowie. Wygląda to dużo czytelniej, zwłaszcza na wyświetlaczach diodowych i kiedy kierunek jest wyświetlany w dwóch liniach.

wysłane przez bartez 336

maciekos95 napisał(a):

> Wygląda to dużo czytelniej

Teraz też jest czytelnie http://imgur.com/qT83RTq

Więcej zdjęć na SSC od postu 24896: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=244691&page=1245

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=244691&page=1246

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Mareczek 5

bartez napisał(a):

> maciekos95 napisał(a):

> > Wygląda to dużo czytelniej >  > Teraz też jest czytelnie > http://imgur.com/qT83RTq

Czytelne bo widzisz. Słyszałem od osób słabowidzących, że w takim przypadku widzą z reguły pomarańczową plamę. No i przeszkadza, że nr linii i kierunek są przyklejone do ścianek. Nieco lepiej by było, gdyby był choć jeden piksel odstępu (SPAD robi napisy z odstępem i lepiej się to prezentuje).

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Ferrix 8

Jeżdżę często trójką i zauważyłem, że niektórzy motorniczowie zatrzymują się dwukrotnie na przystankach "Wyszyńskiego" - tym na Nabrzeżu Wieleckim (w stronę Gocławia) i tym na Wyszyńskiego (w stronę Bramy Portowej). Niektórzy przekonani, że wszyscy tak robią, czekają na tym pierwszym i potem mają wymuszony sprint na ten drugi lub czekanie na następny.

Nie można by zrobić tak, żeby trójka zatrzymywała się (rozkładowo) na obydwu (przynajmniej w stronę centrum)?

-- Stettin, okolice MTiK (ZN)...

STMKŻ

wysłane przez bartez 336

Ferrix napisał(a):

> Nie można by zrobić tak, żeby trójka zatrzymywała się > (rozkładowo) na obydwu (przynajmniej w stronę centrum)?

Z tego co widziałem w zeszły weekend to wszystkie "trójki" zatrzymywały się na obydwu przystankach.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
Ferrix napisał(a):

> Nie można by zrobić tak, żeby trójka zatrzymywałazatrzymać wagaadowo) na obydwu (przynajmniej w stronę centrum)?

Przynajmniej w stronę centrum? A w stronę Pomorzan gdzie miałaby dwa razy sie zatrzymac? :P