Konstal 105Ne

[dodane 10.03.2007, g. 00:08 przez –– Mario, ostatnio modyfikowane: 26.01.2008, g. 19:48 przez –– X]
strona główna »
lista alfabetyczna »
baza danych »
księga taborowa »
drukuj »
« Konstal 105NbKonstal 105Nf »
Aktualizacjepokaż szczegóły »

Więcej informacji...
producent: Konstal
model: 105Ne
długość: 13,5 m
szerokość: 2,4 m
wysokość: 3,06 m
masa własna: 17 000 kg
ilość członów: 1
ilość osi: 4
ilość i układ drzwi: 4 (2-2-2-2)
wysokość podłogi: 910 mm
liczba i moc silników: 4 x 41,5 kW
miejsc siedzących: 20
miejsc ogółem: 125
lata produkcji: 1993-1994
zakupiono, w eksploatacji: nie występuje w Szczecinie
porównaj z... »
Zmodernizowany warszawski skład 105Nb/e na linii 19
Zmodernizowany warszawski skład 105Nb/e na linii 19
800x580; 127.5 KB
Po zakończeniu produkcji tramwajów typu 105Nb, inżynierowie Konstalu rozpoczęli prace nad kolejnymi wersjami. W latach 1993-1994 Konstal wyprodukował 18 wagonów typu 105Ne. Wszystkie wagony trafiły do Warszawy. Rozdzielono je do dwóch zajezdni: dwa składy (1408+1407 i 1410+1409) trafiły do zajezdni R-2 Praga, natomiast 14 wagonów do zajezdni R-3 Mokotów (składy: 1394+1393, 1396+1395, 1398+1397, 1400+1399, 1402+1401, 1404+1403 oraz 1406+1405). Do dnia dzisiejszego pełnią one służbę liniową.

Posiadają one typowe dla 105-tek pudło czterodrzwiowe, jednak wykonane z grubszej blachy (2mm). Drzwi bez dolnych szyb (z wyjątkiem drzwi kabiny motorniczego) zostały wyprodukowane z tworzyw sztucznych i współpracują z napędami produkcji IFE. Dodatkowo zamontowano uchylne okna.

Od strony technicznej odświeżonym elementem są wózki typu 2NNa z nowym typem wkładek amortyzujących i systemem smarowania kół. Napędzane są 4 silnikami LTa-220 o mocy 41,5kW każdy. W wagonach wmontowano nową szafę bezpiecznikową, oraz zainstalowano tylny pulpit manewrowy. Stanowisko motorniczego pozostało takie samo jak w wozach typu 105Nb. W czasie eksploatacji w niektórych wagonach zostały wprowadzone drobne zmiany. Podczas NG (naprawy głównej) niektóre z nich otrzymały wyłączniki szybkie i pantografy połówkowe z mechanizmem elektromechanicznego opuszczania pantografu.

na podstawie: Tramwaje Warszawskie, oraz Lubka Arkadiusz, Stiasny Marcin "Atlas tramwajów" Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, Poznań 2004
opracował: Mariusz Belko
uzupełnienie: Michał Pilaszkiewicz



Patrz także: Konstal 105N, Konstal 105NW, HCP 105N/2, Konstal 105Na, Konstal 105NaDK, Konstal 105Nb, Konstal 105Ne, Konstal 105Nf, Konstal 105Ng, CW 105Ng/S, Konstal 105Np, Konstal 105Nz, Konstal 105N1k, 105N2k/2000, Konstal 106N, Konstal 106Na, Konstal 108N, Konstal 111N, H. Cegielski FPS 123N

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)