Encyklopedia
Konstal 105Nf
dodane przez Mario; zmodyfikowane przez
Pepe
14.03.2007
Dodano zdjęcie składu i wnętrza.
MQ

Po zakończeniu dostaw wagonów typu 105Ne, rozpoczęto produkcję kolejnej wersji produktów z serii 105. W latach 1994-1996 chorzowski Konstal wyprodukował 44 wagony typu 105Nf, przy czym wszystkie trafiły do Warszawy. Wagony te w stosunku do swoich poprzedników otrzymały nowy pulpit motorniczego wraz z nowymi mechanizmami pedałów i ogrzewaniem nawiewnym.
Część wagonów otrzymała dodatkowo okna uchylne zamykane z dwoma uchwytami i zatrzaskami sprężynowymi, a także z jednym uchwytem, zamykane na wcisk. W tramwajach tych zamontowano również drzwi z tworzyw sztucznych bez dolnej szyby współpracujące z napędem drzwiowym firmy IFE. Zastosowano nowe wózki typu 2NNf z systemem smarowania obrzeży kół. Wagony są napędzane 4 silnikami trakcyjnymi LTd-220 o mocy 41,5kW każdy. Część wagonów otrzymała nowe połówkowe pantografy typu OTK-2 z automatycznym sterowaniem. W ramach napraw serwisowych wykonywanych w Konstalu również pozostałe tramwaje otrzymały pantografy połówkowe. Kilka lat później w niektórych wagonach zamontowane zostały wyłączniki szybkie.
Od 1994 do 1996 roku do Warszawy trafiły łącznie 44 wagony typu 105Nf. Składy zostały rozdzielone dla R-2 Praga, R-3 Mokotów i R-4 Żoliborz. Wagony posiadają numeracje w zakresie 1411 – 1456 (42 wagony połączone w składy; numery 1423 i 1424 posiada skład 105Ng).
na podstawie: Tramwaje Warszawskie, oraz Lubka, A., Stiasny, M. "Atlas tramwajów" Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, Poznań 2004
opracował: Mariusz Belko
uzupełnienie: Michał Pilaszkiewicz
Część wagonów otrzymała dodatkowo okna uchylne zamykane z dwoma uchwytami i zatrzaskami sprężynowymi, a także z jednym uchwytem, zamykane na wcisk. W tramwajach tych zamontowano również drzwi z tworzyw sztucznych bez dolnej szyby współpracujące z napędem drzwiowym firmy IFE. Zastosowano nowe wózki typu 2NNf z systemem smarowania obrzeży kół. Wagony są napędzane 4 silnikami trakcyjnymi LTd-220 o mocy 41,5kW każdy. Część wagonów otrzymała nowe połówkowe pantografy typu OTK-2 z automatycznym sterowaniem. W ramach napraw serwisowych wykonywanych w Konstalu również pozostałe tramwaje otrzymały pantografy połówkowe. Kilka lat później w niektórych wagonach zamontowane zostały wyłączniki szybkie.
Konstal 105Nf w Warszawie
Od 1994 do 1996 roku do Warszawy trafiły łącznie 44 wagony typu 105Nf. Składy zostały rozdzielone dla R-2 Praga, R-3 Mokotów i R-4 Żoliborz. Wagony posiadają numeracje w zakresie 1411 – 1456 (42 wagony połączone w składy; numery 1423 i 1424 posiada skład 105Ng).
na podstawie: Tramwaje Warszawskie, oraz Lubka, A., Stiasny, M. "Atlas tramwajów" Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, Poznań 2004
opracował: Mariusz Belko
uzupełnienie: Michał Pilaszkiewicz
Producent:
Konstal
Model:
105Nf
Liczba członów:
1
Liczba i układ drzwi:
4 (2-2-2-2)
Długość:
13,5 m
Szerokość:
2,4 m
Wysokość:
3,06 m
Liczba osi:
4
Masa własna:
17 000 kg
Wysokość podłogi:
910 mm
Liczba i moc silników:
4 x 41,5 kW
Liczba miejsc siedzących:
20
Liczba miejsc ogółem:
125
Liczba zakupiona/w eksploatacji:
nie występuje w Szczecinie
Zobacz też:
Konstal 105N
▪
Konstal 105N1k
▪
HCP 105N/2
▪
105N2k/2000
▪
Konstal 105Na
▪
Konstal 105NaDK
▪
Konstal 105Nb
▪
Konstal 105Ne
▪
Konstal 105Nf
▪
Konstal 105Ng
▪
CW 105Ng/S
▪
Konstal 105Np
▪
Konstal 105NW
▪
Konstal 105Nz
▪
Konstal 106N
▪
Konstal 106Na
▪
Konstal 108N
▪
Konstal 111N
▪
H. Cegielski FPS 123N