Encyklopedia
Konstal 105Ng
dodane przez Mario ; zmodyfikowane przez Pepe
W 1993 roku chorzowski Konstal wyprodukował jedyne dwa wagony typu 105Ng, przy czym oba trafiły do Warszawy. Pudło wagonów jest trzydrzwiowe, wyposażone w drzwi odskokowo-wychylne współpracujące z napędami firmy IFE. Dzięki zmniejszeniu liczby drzwi liczba miejsc siedzących wzrosła do 22. Podobnie jak w wagonach typu 105Nf wagony 105Ng dostały uchylne okna. Nowością było zastosowanie przetwornicy statycznej wyprodukowanej przez gdański Elmor na licencji firmy AEG. Wózki wyposażono w szwedzkie "ciche" koła typu SAB V 60, oraz hamulce bębnowe o wydłużonej trwałości z luzownikiem sprężynowo-hydraulicznym niemieckiej firmy Hanning Kahl. Dodatkowo wagony fabrycznie otrzymały sprzęgi składane i pantografy OTK-2 z mechanizmem elektromechanicznego opuszczania. Pojazdy te napędzane są 4 silnikami LTa-220 o mocy 41,5 kW każdy.
Konstal 105Ng w Warszawie
W 1993 roku do Warszawy dotarły dwa jedyne wyprodukowane wagony 105Ng. Zostały one przydzielone do zajezdni R-2 Praga i kursują z numerami 1424+1423.
na podstawie: Tramwaje Warszawskie, oraz Lubka, A., Stiasny, M. "Atlas tramwajów" Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, Poznań 2004
opracował: Mariusz Belko
uzupełnienie: Michał Pilaszkiewicz