Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Autobusy wiozą śmierć
To jest wątek zespolony, który powstał poprzez połączenie kilku wątków:
- Autobusy wiozą śmierć
- Jeździmy trumnami, nie autobusami
- "Trumny" wracają na ulice
wysłane przez LLUZNIAK
Mr_Reaper napisał(a):
> A ja cały czas będę optował przy tym by SPAD i SPAK połączyć w > jedną firmę. zależną od miasta, niech miasto dba o tabor. Może to > i komunistyczne, ale się sprawdza (oczko dla pewnego użytkownika > serwisu).
Heh ;) Pewnie że można, tylko czemu nie chcesz do tego dorzucić jeszcze SPPK?
> Same spółki nie dadzą rady i zajmą się używkami. MZK > jako spółka zależna od miasta Szczecina da sobie radę.
Przykład Warszawy i nie tylko mówi, że jeszcze lepiej będzą sobie dawały radę przy długich umowach i dobrym zarządzaniu (i broń Boże nie podważam tu obecnego, bo po prostu mam za mało informacji o ich działaniu) :>
> W grę > wchodzą kredyty, których nikt prywatnej spółce nie poświadczy.
Zgadzam się. Ale niestety odpada element nacisku organizatora na przewoźnika. W takiej sytuacji nie można już wymóc na przewoźniku nowego taboru niskopodłogowego, bo inaczej zewie się umowe i znajdzie kogo innego. W takiej sytuacji również przewoźnik jest zależny od budżetu miasta i od radnych, a ci jak wiadomo raz są bardziej przychylni KM, a innym razem mniej (choć to obserwuje się zdecydowanie częściej).
> A > państwu i owszem, dlaczego SPAK i SPAD ma się bić o klientów, kiedy > mogą się rynkiem podzielić??
Toć to oni się właśnie tym rynkiem podzielili i efekty tego widać jak na dłoni. Pełna współpraca, nikt nie wchodzi w działkę tego drugiego - to do niczego dobrego niestety nie prowadzi.
> I sie pieniądze znajdą na nowy tabor, > nawet z UE!!
Tylko po co ciągnąć pieniądze na tabor z UE, jak po mniejszych kosztach (w przypadku funduszy UE płacisz podmiotowi zależnemu od miasta za usługę, a dodatkowo musisz pokryć xx% wartości dotacji, w przykadku przewoźnika kupującego za własną kasę płacisz tylko za wzkm) można go kupić z własnej kasy?
> vide > > http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=1625
Niestety nie widzę tam informacji o kulisach finansowania zakupu, a jedynie informacje o nowych wozach i księdzu testującym wytrzymałość powłok antykorozyjnych we wnętrzu :>
> i sorki że znowu temat Łodzi poruszam, ale tam sobie jakoś radzą. I > nie mówcie mi, że to kwestia wielkości miasta i budżetu.
Ty poruszasz przykład Łodzi, a ja Warszawy, więc jesteśmy kwita ;) A co do budżetu to jest to w tym przypadku kwestia budżetu, a jeszcze większa władz miasta :>
> MPK-Łódż od końca 2005 roku kupiła ponad 80 nowych fabrycznie > autobusów. A co kupił Szczecin od końca 2005??
Dobra - to ja zajdę z innej mańki (notabene przykład warszawski po raz kolejny :P ). W stolicy mamy pięciu przewoźników - zależne od miasta MZA, oraz firmy Connex, ITS, Mobilis i PKS Grodzisk. Oto ilostan każdej z nich:
MZA MIDI i MAXI niskopodłogowy: 124 (bez sprzedawanych Ikarusów) MEGA niskopodłogowy: 505 (również bez sprzedawanych) MIDI i MAXI z wysoką podłogą: 268 MEGA z wysoką podłogą: 509
Connex MIDI i MAXI niskopodłogowy: 11 MEGA niskopodłogowy: 44 MIDI i MAXI z wysoką podłogą: 0 MEGA z wysoką podłogą: 0
ITS MIDI i MAXI niskopodłogowy: 55 MEGA niskopodłogowy: 34 MIDI i MAXI z wysoką podłogą: 0 MEGA z wysoką podłogą: 0
Mobilis MIDI i MAXI niskopodłogowy: 54 (zakup kolejnych 50 w trakcie realizacji) MEGA niskopodłogowy: 0 MIDI i MAXI z wysoką podłogą: 0 MEGA z wysoką podłogą: 0
PKS MIDI i MAXI niskopodłogowy: 0 (pierwsze z 50 kupionych Scanii już jadą) MEGA niskopodłogowy: 0 MIDI i MAXI z wysoką podłogą: 33 MEGA z wysoką podłogą: 0
Myślę, że te porównanie stanu taborowego spółek niezależnych ze spółką miejską powinno wystarczyć, a jeśli nie to dodam, że ZTM dąży do zmniejszenia udziału MZA w przewozach. Wiele niskopodłogowych pojazdów do to wozy w wieku do lat pięciu wyposażone w klimatyzację (której się tam używa). ...a to wszystko przy zbliżonych stawkach do naszych.
> Śmiech pisać , ale > dalej brnijmy w spółki, spółeczki i się okaże, że za 4 lata (np > na lini 75) będą nas wozić busy pana Kowalskiego bo był najtańszy
Jeśli nasz kochany zarząd się na to zgodzi to możliwe że i tak będzie, natomiast jeśli by poszedł po rozum do głowy to byłaby szansa ujżenia tam nowiutkich niskopodłogowych przegubowców.
> . Komunikacja nigdy nie była dochodowa, Wykazał to nawet rząd pani > Tacher, który sprywatyzował koleje. Po paru latach się z tego > wycofał.
Komunikacja miejska z punktu widzenia organizatora. Dla przewoźników może to być jak najbardziej opłacalny biznes.
> Komunikacja Miejska musi sprzyjac mieszkańcom, czyli klientom, a nie > doraźnym zyskom spółek.
No a niestety obecnie nawet głupie rozkłady są układane pod spółki - przykre.
> Tyle w tym temacie .
LOL
> Przemyślcie to i > szczególnie co poniektórzy użytkownicy serwisu.
Przemyślałem i jeszcze bardziej utwierdza mnie to w przekonaniu, że trzeba nieco rozdrobnić pakiety i wprowadzić konkurencję wśród przewoźników!
-- ...nadchodzi nowa jakość...
> A ja cały czas będę optował przy tym by SPAD i SPAK połączyć w > jedną firmę. zależną od miasta, niech miasto dba o tabor. Może to > i komunistyczne, ale się sprawdza (oczko dla pewnego użytkownika > serwisu).
Heh ;) Pewnie że można, tylko czemu nie chcesz do tego dorzucić jeszcze SPPK?
> Same spółki nie dadzą rady i zajmą się używkami. MZK > jako spółka zależna od miasta Szczecina da sobie radę.
Przykład Warszawy i nie tylko mówi, że jeszcze lepiej będzą sobie dawały radę przy długich umowach i dobrym zarządzaniu (i broń Boże nie podważam tu obecnego, bo po prostu mam za mało informacji o ich działaniu) :>
> W grę > wchodzą kredyty, których nikt prywatnej spółce nie poświadczy.
Zgadzam się. Ale niestety odpada element nacisku organizatora na przewoźnika. W takiej sytuacji nie można już wymóc na przewoźniku nowego taboru niskopodłogowego, bo inaczej zewie się umowe i znajdzie kogo innego. W takiej sytuacji również przewoźnik jest zależny od budżetu miasta i od radnych, a ci jak wiadomo raz są bardziej przychylni KM, a innym razem mniej (choć to obserwuje się zdecydowanie częściej).
> A > państwu i owszem, dlaczego SPAK i SPAD ma się bić o klientów, kiedy > mogą się rynkiem podzielić??
Toć to oni się właśnie tym rynkiem podzielili i efekty tego widać jak na dłoni. Pełna współpraca, nikt nie wchodzi w działkę tego drugiego - to do niczego dobrego niestety nie prowadzi.
> I sie pieniądze znajdą na nowy tabor, > nawet z UE!!
Tylko po co ciągnąć pieniądze na tabor z UE, jak po mniejszych kosztach (w przypadku funduszy UE płacisz podmiotowi zależnemu od miasta za usługę, a dodatkowo musisz pokryć xx% wartości dotacji, w przykadku przewoźnika kupującego za własną kasę płacisz tylko za wzkm) można go kupić z własnej kasy?
> vide > > http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=1625
Niestety nie widzę tam informacji o kulisach finansowania zakupu, a jedynie informacje o nowych wozach i księdzu testującym wytrzymałość powłok antykorozyjnych we wnętrzu :>
> i sorki że znowu temat Łodzi poruszam, ale tam sobie jakoś radzą. I > nie mówcie mi, że to kwestia wielkości miasta i budżetu.
Ty poruszasz przykład Łodzi, a ja Warszawy, więc jesteśmy kwita ;) A co do budżetu to jest to w tym przypadku kwestia budżetu, a jeszcze większa władz miasta :>
> MPK-Łódż od końca 2005 roku kupiła ponad 80 nowych fabrycznie > autobusów. A co kupił Szczecin od końca 2005??
Dobra - to ja zajdę z innej mańki (notabene przykład warszawski po raz kolejny :P ). W stolicy mamy pięciu przewoźników - zależne od miasta MZA, oraz firmy Connex, ITS, Mobilis i PKS Grodzisk. Oto ilostan każdej z nich:
MZA MIDI i MAXI niskopodłogowy: 124 (bez sprzedawanych Ikarusów) MEGA niskopodłogowy: 505 (również bez sprzedawanych) MIDI i MAXI z wysoką podłogą: 268 MEGA z wysoką podłogą: 509
Connex MIDI i MAXI niskopodłogowy: 11 MEGA niskopodłogowy: 44 MIDI i MAXI z wysoką podłogą: 0 MEGA z wysoką podłogą: 0
ITS MIDI i MAXI niskopodłogowy: 55 MEGA niskopodłogowy: 34 MIDI i MAXI z wysoką podłogą: 0 MEGA z wysoką podłogą: 0
Mobilis MIDI i MAXI niskopodłogowy: 54 (zakup kolejnych 50 w trakcie realizacji) MEGA niskopodłogowy: 0 MIDI i MAXI z wysoką podłogą: 0 MEGA z wysoką podłogą: 0
PKS MIDI i MAXI niskopodłogowy: 0 (pierwsze z 50 kupionych Scanii już jadą) MEGA niskopodłogowy: 0 MIDI i MAXI z wysoką podłogą: 33 MEGA z wysoką podłogą: 0
Myślę, że te porównanie stanu taborowego spółek niezależnych ze spółką miejską powinno wystarczyć, a jeśli nie to dodam, że ZTM dąży do zmniejszenia udziału MZA w przewozach. Wiele niskopodłogowych pojazdów do to wozy w wieku do lat pięciu wyposażone w klimatyzację (której się tam używa). ...a to wszystko przy zbliżonych stawkach do naszych.
> Śmiech pisać , ale > dalej brnijmy w spółki, spółeczki i się okaże, że za 4 lata (np > na lini 75) będą nas wozić busy pana Kowalskiego bo był najtańszy
Jeśli nasz kochany zarząd się na to zgodzi to możliwe że i tak będzie, natomiast jeśli by poszedł po rozum do głowy to byłaby szansa ujżenia tam nowiutkich niskopodłogowych przegubowców.
> . Komunikacja nigdy nie była dochodowa, Wykazał to nawet rząd pani > Tacher, który sprywatyzował koleje. Po paru latach się z tego > wycofał.
Komunikacja miejska z punktu widzenia organizatora. Dla przewoźników może to być jak najbardziej opłacalny biznes.
> Komunikacja Miejska musi sprzyjac mieszkańcom, czyli klientom, a nie > doraźnym zyskom spółek.
No a niestety obecnie nawet głupie rozkłady są układane pod spółki - przykre.
> Tyle w tym temacie .
LOL
> Przemyślcie to i > szczególnie co poniektórzy użytkownicy serwisu.
Przemyślałem i jeszcze bardziej utwierdza mnie to w przekonaniu, że trzeba nieco rozdrobnić pakiety i wprowadzić konkurencję wśród przewoźników!
-- ...nadchodzi nowa jakość...
Re: Stan autobusów "cieszy się" sporym zainteresowaniem
· 16 lat temu ·
LLUZNIAK